Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen kiukuttelee

Vierailija
11.05.2022 |

Mitä tehdä, kun aikuinen kiukuttelee ilman syytä? Miten sen saa loppumaan? Mikä ajaa aikuisen ihmisen kiukuttelemaan ja pitämään mykkäkoulua ja estämään toisen esim whatsapissa?
Sukulaiseni käyttäytyy ajoittain kuin pikkulapsi. Hän ei osaa sanoittaa ja tunnistaa tunteitaan, vaan ilmaisee itseään yksinkertaisesti raivolla, ja ikäänkuin taantuu lapseksi ja käytös on sitten sen mukaista. Jos jokin asia ei mene kuten hän tahtoisi, saan siitä syyt niskoilleni vaikka en olisi voinut vaikuttaa asiaan josta hän yhtäkkiä harmistuu, ja hän rankaisee minua syyttelemällä, mykkäkoululla, sekä välillä jos hän kunnolla sekoaa myös estää whatsapissa. Jos en saa selvitettyä ajoissa mistä hän tällä kertaa on suuttunut ja en ehdi täyttämään hänen tarpeitaan joita hän ei sano ääneen, joudun kärsimään rangaistuksena yleensä viikon kaksi mykkäkoulua sen jälkeen kun hän on räjähtänyt täyteen kiukkuun ja purkanut kaiken vihansa minuun, jonka jälkeen en voi selvittää enkä parantaa asioita koska hän blokkaa minut täysin koska hänen tulee saada viimeinen sana ja tuntea hallitsevansa. Hänellä ei ollut ennen tälläistä ongelmaa, mutta hänen uusi puolisonsa käyttää samaa alhaista taktiikkaa häneen saadakseen tahtonsa läpi, ja hän on sittemmin omaksunut näitä uusia erikoisia riitely- ja henkinen pahoinpitelytekniikoita siis puolisoltaan, joka on vähintäänkin omituinen ja manipuloiva. Itse koen valtavaa ahdistusta ja stressiä hänen rumasta käytöksestään minua kohtaan, ja se laskee itseluottamustani, aiheuttaa pelottavia hylkäämisen tunteita, ja tekee sellaisen epätoivoisen ahdistavan ja kuristavan olon, kuin minulla ei olisi mitään merkitystä ja tulen joka kerran surulliseksi kun hän kohtelee minua noin. En tiedä, miten minun kuuluisi edes tuossa tilanteessa toimia, koska minusta se on kauhistuttavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä, enkä ole tottunut tuollaiseen. Haluaisin saada tuon epäasiallisen käytöksen ja turhan kiukuttelun loppumaan, mitä voin tehdä asian hyväksi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että tuo käytös on pahentunut ja tihentynyt, ja hän saa yhä useammin näitä erikoisia yhtäkkisiä impulsiivisia kiukkukohtauksia, jotka johtavat minun rankaisemiseen mykkäkoululla ja viestiestolla joka voi kestää pahimmillaan yli parikin viikkoa kerrallaan. Yleensä tämä päättyy niin, että pyydän anteeksi (tietämättä mitä olen tehnyt hänen mielestään väärin), ja joskus kun hän on pahasti raivonnut minulle hän jatkaa mykkäkoulun jälkeen normaalisti kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan minun yhä ihmetellessä että mitä oikein tapahtui.

Vierailija
2/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin melkein hermostuin sinuun vaikka jäi kesken tuon lukeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin melkein hermostuin sinuun vaikka jäi kesken tuon lukeminen.

Miksi?

Vierailija
4/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh, Hohh, hoijaa....

Vierailija
5/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen tähän Sukulaiseni käyttäytyy

Vierailija
6/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön, pöppöö koko juttu.

Vierailija
7/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus huipussaan :(

Vierailija
8/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä, tylsä provo.

Vierailija
9/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea selitys ja paasaaminen sulla. Ei kukaan jaksa lukea loputonta jankkausta. Opettele tiivistämään.

Vierailija
10/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalasti luettava pötköteksti, mutta sen perusteella, mitä siitä sain seulottua: 

Miksi sinun pitää edes olla noin käyttäytyvän sukulaisen kanssa kanssakäymisissä? Hän on ilmeisesti äitisi tai isäsi, mutta silti? Älä nyt ainakaan anteeksi pyydä. Niin siksikin, että lähtemällä mukaan tuohon älyttömyyteen itse asiassa annat hänelle luvan ja pontta toimia noin.

Vierailija
11/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea tekstiä, jossa ei ole alkeellisintakaan kappalejakoa.

Vierailija
12/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole sun tehtävä passata aikuista ihmistä.

Suosittelen radiohiljaisuutta sinne suuntaan.

Elämäsi helpottuu.

Vierailija
13/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sitten saisi? Hmpf

Vierailija
14/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalasti luettava pötköteksti, mutta sen perusteella, mitä siitä sain seulottua: 

Miksi sinun pitää edes olla noin käyttäytyvän sukulaisen kanssa kanssakäymisissä? Hän on ilmeisesti äitisi tai isäsi, mutta silti? Älä nyt ainakaan anteeksi pyydä. Niin siksikin, että lähtemällä mukaan tuohon älyttömyyteen itse asiassa annat hänelle luvan ja pontta toimia noin.

Lähisukulainen on, ja valitettavasti on pakko olla tekemisissä. Pitäisikö minun suhtautua häneen kuten pikkulapseen kun hän lapsellisesti kiukuttelee, vai miten pitäisi toimia?

Vierailija
15/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en jaksaisi tuollaista miltään sukulaiselta, en pitäisi enää yhteyttä

Vierailija
16/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi helpottuu.

Tuo ei ole yhtään sen aikuisempaa.

Vierailija
17/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Ihan kauhea selitys ja paasaaminen sulla. Ei kukaan jaksa lukea loputonta jankkausta. Opettele tiivistämään.

Aikuinen kiukuttelee kuin lapsi, mitä tehdä?

Vierailija
18/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi helpottuu.

Vaikuttaa helpolta vaihtoehdolta, ja sitä en ole vielä kokeillut, mutta en haluaisi toimia yhtä lapsellisesti kuin hän. Onko jotain muita konsteja? Olen kertonut hänelle, että hänen mykkäkoulunsa satuttaa minua. Miten reagoida oikein mykkäkouluun/estämiseen whatsapissa ja miten voin suojella itseäni hänen harjoittamaltaan henkiseltä väkivallalta? Ap

Vierailija
19/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. Itsellänikin on sukulainen, jolla ei ole mitään itsekontrollia tai tunteiden hallintaa. Hän ei ota lainkaan vastuuta omasta elämästään ja purkaa raivoaan niin ainoihin ihmisiin, joiden on pakko olla hänen kanssaan tekemisissä. Suurin osa hänen ongelmistaan on täysin itse aiheutettuja, eikä hän edes yritä tehdä mitään oman elämänsä parantamiseksi. Ei hän paha ihminen ole vaan syvästi traumatisoitunut eikä hän ehkä sovellu elämään nykymaailmassa. Laittaisi edes elämäntapansa ja ruokavalionsa kuntoon.

Vierailija
20/30 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen saa kiukutella. Muut aikuiset sitten päättävät ovatko tekemisissä.

Ap, käytökesi ja tuo teksti ei ole tervettä. Tämä ihminen on varmaan estänyt sinut ihan syystä. Jätä hänet rauhaan.