Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälaseista

Nimimerkki
11.05.2022 |

Tässä mietin että mistä saa halvimmalla silmälasit voimakkuuksilla. Edelliset lasini maksoivat n. 900

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrumentarium

Vierailija
2/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kytätä tarjouksia, joissa alennus on -50 % tai joissa toisen linssin saa ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iris optikko, myöskin paras palvelu :)

Vierailija
4/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole silmälaseja, säästyy vain rahaa

Vierailija
5/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla makso 50

Vierailija
6/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers on halvin, Nissen seuraavaksi halvin, mutta kehykset pitää sit valita halvasta mallistosta, jossa on vaan mitä on ja nekin heikkotekoisia.

Vierailija
7/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kytätä tarjouksia, joissa alennus on -50 % tai joissa toisen linssin saa ilmaiseksi.

Nää alennus hommelit on pelkkää huuhaa juttuja, kyllä koko paketti yleensä on sen vajaa donan!

Vierailija
8/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa ny ihmiset että jotkut maksaa laseista ihan vaan nähdäksee toisia

Vierailija
9/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kaupan laseja vai oikein optikon laseja

Vierailija
10/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kaupan laseja vai oikein optikon laseja

Kyllä ihan optikon laseja

Vierailija
11/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikea likinäköisyys, niin saa sairaanhoitopiiriltä maksusitoumuksella kehykset ja toisen linssin ilmaiseksi, lasketaan apuvälineeksi. Silmälääkärisi kirjoittaa todistuksen sairaanhoitopiirille ja maksusitoumus tulee kotiin postissa. Saa asioisa missä liikkeessä haluaa

Vierailija
12/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers

Vierailija
13/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikea likinäköisyys, niin saa sairaanhoitopiiriltä maksusitoumuksella kehykset ja toisen linssin ilmaiseksi, lasketaan apuvälineeksi. Silmälääkärisi kirjoittaa todistuksen sairaanhoitopiirille ja maksusitoumus tulee kotiin postissa. Saa asioisa missä liikkeessä haluaa

Mikä on vaikea?

Vierailija
14/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on tärkein aisti. Itse ainakin maksan extraa, jotta optiikka on laadukkainta. Halvoilla laseilla pitää katsoa suoraan keskelle, jos haluaa nähdä terävästi päätä kääntämättä ja silloinkin se terävä alue on kapea. Minimaaliset heijastukset on toinen vahvuus minkä huomaa aurinkoisena päivänä. Puhdistuvat myös helpommin ja vesisateella pisarat eivät tartu yhtä pahasti linssiin.

Vierailija
15/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkö on tärkein aisti. Itse ainakin maksan extraa, jotta optiikka on laadukkainta. Halvoilla laseilla pitää katsoa suoraan keskelle, jos haluaa nähdä terävästi päätä kääntämättä ja silloinkin se terävä alue on kapea. Minimaaliset heijastukset on toinen vahvuus minkä huomaa aurinkoisena päivänä. Puhdistuvat myös helpommin ja vesisateella pisarat eivät tartu yhtä pahasti linssiin.

Halpoihinkin laseihin saa jos jonkinlaista pinnoitetta ja heijastuksenestoa ja laajakulmanäkyvyyttä, mutta hinta tietysti ei ole enää sen jälkeen ihan niin halpa.

Vierailija
16/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhat maksoivat 900 niin et mistään, koska linssisi ovat oletettavasti maksaneet n.300-400e/ kpl.

Vierailija
17/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus, onko sulla jotkut monitehot vai kelpuutatko vaan jonkun "Lindbergin" luksusrillit?

Mä ostan yksitehoni ulkonäkö edellä ja hintalappua katsomatta ja oon onnistunut Max 600, vaikka pidän sitäkin aika suurena hintana...

Vierailija
18/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosien ajan aina Instrusta mutta parhaat sain lopulta Specsaversiltä ja toiset erityisvaatimuksilla Sanomatalon Katseelta. Jälkimmäisistä myös maksoin paljon.

Vierailija
19/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus, onko sulla jotkut monitehot vai kelpuutatko vaan jonkun "Lindbergin" luksusrillit?

Mä ostan yksitehoni ulkonäkö edellä ja hintalappua katsomatta ja oon onnistunut Max 600, vaikka pidän sitäkin aika suurena hintana...

Luxusta ? oli kehykset 300e , merkistä viis jos sopivat nassuun ja istuvat nenälle.

Linssekäään ei voi mihin tahansa kehyksiin tunkea sanoo optikko . Linssit todella maksoivat yli 300e kpl 3 vuotta sitten aina ne mulla maksaneet.

Monitehot + cylinteriä ei tarjouksilla saa. Ennen leikkausta piti vielä olla linssi jonka sai mahdollisimman ohuena ja kuitenkin vaatimattomat - 8 vahvuus muuten noin 1cm paksu reunoilta.

Vierailija
20/24 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luxusta ? oli kehykset 300e , merkistä viis jos sopivat nassuun ja istuvat nenälle.

Linssekäään ei voi mihin tahansa kehyksiin tunkea sanoo optikko . Linssit todella maksoivat yli 300e kpl 3 vuotta sitten aina ne mulla maksaneet.

Monitehot + cylinteriä ei tarjouksilla saa. Ennen leikkausta piti vielä olla linssi jonka sai mahdollisimman ohuena ja kuitenkin vaatimattomat - 8 vahvuus muuten noin 1cm paksu reunoilta.

Noniin se selittää. Ainut mahdollisuus olisi säästää kehyksissä, mutta olen samaa mieltä, että naamaan sopiminen on niin tärkeää, että siitä ei kannata säästää vaikka 200:llakin saisi "ihan kivoja". Ehkä voit niitäkin katsoa sillä silmällä, mutta jos ainoat mieluisat on aina 300 kategoriassa niin ei mahda mitään.