Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää kun tuntematon ihminen tulee pummamaan teiltä rahaa linja-autolippuun, junalippuun, pitsaan tai vaikkapa olueeseen

Vierailija
11.05.2022 |

Itse elän todella pienellä rahalla ja yritän kulkea joka paikkaan polkupyörällä tai kävellen. Ostan itselleni pitsan ehkä kaksi kertaa vuodessa. Miksi ihmeessä maksaisin muille sellaisesta mihin edes itselläni ei ole varaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ulkomaalainen tyyppi tuli pummaamaaan rahaa käsiojossa kun olimme syömässä hs rautatieaseman hampparipaikassa. Kiersi pöydästä pöytään eikä henkilökunta tehnyt mitään. Käsi vain pysyi siinä vaikka sanoin no no no. Meni ruokarauha ja loppui käynti kyseisen paikan "kaupanpäällisten" takia.

Niitä Romanian kerjäläisiä?!

Vierailija
22/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ärsyttää. Rahaa on mutta en anna senttiäkään pummeille. Verojen muodossa olen tämän osuuden jo hoitanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku nuorimies tuli kysymään minulta kadulla, että minkäköhän pankin asiakas olen kun hänellä on ongelma, että rahat on kuulemma loppu mutta sukulaismieheltään saisi rahaa heti tilille mutta hänellä sattuu olemaan eri pankki kuin tällä sukulaisella. Koska tämä nuorimies vaikutti alkuun ystävälliseltä päätin suostua siihen, että annan tilinumeroni hänelle ja nostan ne rahat hänelle tililtäni kunhan vain pano näkyy tililläni. No rahoja ei heti näkynyt tilillä minkä jälkeen jouduin todellisiin ongelmiin hänen kanssaan. Tämä nuorimies kertoi olevansa lomalla vankilasta. Oli kuulemma yrittänyt tappaa jonkun miehen. Alkoi siinä sitten uhkailemaan minua että raha täytyy saada tai minulle käy huonosti. Yli tunnin elin pelossa tämän nuoren miehen seurassa kunnes rahat yllättäen onnekseni ilmestyivät tililleni ja pääsin hänestä eroon.

Mitä ihmettä? Kuinka tyhmä oikein olet kun alat tuntemattomille jakamaan jotain tilitietojasi?

Olin varmasti tilanteessa liian sinisilmäinen mutta ilmeisesti sukulaismiehensä(olikohan tämän eno) oli kuitenkin ihan normi ihminen. Nuorimies vain oli sekopää joka alkuun käyttäytyi todella ystävällisesti ja hämäsi minua käytöksellään

Vierailija
24/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku nuorimies tuli kysymään minulta kadulla, että minkäköhän pankin asiakas olen kun hänellä on ongelma, että rahat on kuulemma loppu mutta sukulaismieheltään saisi rahaa heti tilille mutta hänellä sattuu olemaan eri pankki kuin tällä sukulaisella. Koska tämä nuorimies vaikutti alkuun ystävälliseltä päätin suostua siihen, että annan tilinumeroni hänelle ja nostan ne rahat hänelle tililtäni kunhan vain pano näkyy tililläni. No rahoja ei heti näkynyt tilillä minkä jälkeen jouduin todellisiin ongelmiin hänen kanssaan. Tämä nuorimies kertoi olevansa lomalla vankilasta. Oli kuulemma yrittänyt tappaa jonkun miehen. Alkoi siinä sitten uhkailemaan minua että raha täytyy saada tai minulle käy huonosti. Yli tunnin elin pelossa tämän nuoren miehen seurassa kunnes rahat yllättäen onnekseni ilmestyivät tililleni ja pääsin hänestä eroon.

Tässäpä höveli tyyppi. Kas kun et antanut pin-koodia että voi ihan itse nostaa ne "sukulaismiehen" rahat tililtäsi.

Vierailija
25/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otatte tuollaiset jutu niin tosissaan ja rankasti.

Voihan sitä ystävällisesti sanoa, että ole rahaa tällä siihen mitä he pyytävät / ettei ole tupakkaa eikä mitään muutakaan.

Miksi tuollaisestakin pitää suuttua ja raivota ja haukkua nuo kerjääjät maan rakoon.

Muutama heistä pyytää varmasti lähes tosi hädässäkin, toistet vaan kysäisee että onnistuisikohan nyt.

Matkustan paljon pitkän matkan busseilla, ja asemalla eräs nainen kulkee jatkuvasti kerjäämässä, milloin milläkin syyllä rahaa.  Sanon aina ettei minulla ole käteistä rahaa ollenkaan, maksan kaiken kortilla.    Ei hän jää jankkaamaan, vaan siirtyy muiden luo tekemään samaa.

Ja aina joku antaa jotain 50 centtiä tai euron taskuistaan kaivellen.

Joku nistiakka tuli silmät päässä seisoen pummaamaan multa rahaa lääkkeisiin. Sanoin ystävällisesti, ettei nyt ole käteistä. Olisi pitänyt mennä viereiselle automaatille nostamaan parikymppiä. Kun kieltäydyin, sain haukut ja syytökset siitä, että hänen kuolemansa on minun käsissäni. Meinasin sanoa, että olisi kannattanut sijoittaa pirirahat lääkkeisiin ja että yhteiskunnan kannalta olisi varmaan parempi, että kyseinen nainen olisikin kuollut, mutta jätin sanomatta.

Vierailija
26/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa tuli kessua pyytämään, sanoin rehellisesti etten tupakoi. Sain nyrkistä nenään.

Vierailija
27/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yrittää pummata multa rahaa olueeseen, en anna. Sen sijaan olueen aina annan.

Vierailija
28/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä on nämä m a mut jotka tulee lappu ojossa kohti? Lapussa joku sepustus jostain kamalasta tapahtumasta ja elämäntilanteesta ja sitten pummataan rahaa?

Vierailija
29/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nuori mies yritti pummata rahaa, jotta voisi ostaa muutaman litran maitoa lapselleen. Siinä vaiheessa kun pummaaja tiesi, missä on lähin pankkiautomaatti, tarjosin kaksikymmentä senttiä "hyvästä yrityksestä."

Ei mulla sillä kertaa ois tilillä ollut kyllä rahaakaan nostaa, tosin silloin ei automaatista vielä saanut kymmentä euroa, eli ei mun tili ihan tyhjä ollut.

Vierailija
30/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä on nämä m a mut jotka tulee lappu ojossa kohti? Lapussa joku sepustus jostain kamalasta tapahtumasta ja elämäntilanteesta ja sitten pummataan rahaa?

Nää on huijareita. Rahoja keräävät kotimaahan rikollisille. Sepustavat aina, että ovat hätää kärsimässä ja tyyliin lapsi makaa puolikuolleena nälissään kotona. Törkeetä ihmisten hyväksikäyttöä.

Vierailija
31/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kuinka tyhmä oikein olet kun alat tuntemattomille jakamaan jotain tilitietojasi?

Olin varmasti tilanteessa liian sinisilmäinen mutta ilmeisesti sukulaismiehensä(olikohan tämän eno) oli kuitenkin ihan normi ihminen. Nuorimies vain oli sekopää joka alkuun käyttäytyi todella ystävällisesti ja hämäsi minua käytöksellään

Lisään vielä, että yllättäväähän tuossa tilanteessa oli kuitenkin se, että kaveri ei missään tilanteessa pakottanut minua nostamaan hänelle rahaa tililtäni vaan siinä sitten odoteltiin automaatin edessä että se sukulaismiehen laittama raha ilmestyy tililleni. Ainoa oli vain se väkivallan pelko ja se etten päässyt hänestä eroon.

Vierailija
32/40 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa on pihapäivystäjiä. Heti kun joku oletettavasti tupakoija tulee paikalle, hilppastaan nurkan takaa pummiin. Jotkut duon nirkiltä lähtee oikeen seuraan.

Vierailija
33/40 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelta pummimiselta välttyy parhaiten, kun kulkee ovelta ovelle omalla autolla.

Vierailija
34/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn suoraan paljon he saavat sossumasseja ja lisään että heillä on luultavasti paremmat tulot mitä minulla eli heidän pitäisi antaa minulle kompensaatiorahaa. Kyllä nopeasti livahti se pummiva pulsu pois. Joskun typeränä olen antanutkin mutta ne oppirahat olen maksanut. Helsingin keskustassa rautatietorilla on vuosia pumminut pullukka nuorehko naine joka osaa jopa itkeä. Viimesimmän kerran kun erehtyi minulle taas selittämään miten opintotukien ym. kanssa ongelmia, nauroin spontaanisti päin naamaa että aika monta vuotta putkeen ollut sama ongelma. En tajunnut ehdottaa opintolainaa. Kaikenlaisille feissareille osaan hyvin perustella miksi en halua lahjoittaa, mutta heille se onkin työtä.

Vierailija
35/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä tällaisesta: Olin odottamassa pizzeriassa sitä vuoden toista pitsaani kun nuori ylipainoinen romanipoika tulee kysymään minulta, että voisinko tarjota hänelle pitsan tai kebabin kun hänellä ei ole rahaa ja olisi kuulemma nälkä. Meinas itku päästä

ap

Miksi se itku nyt meinasi päästä? Uhkasiko hän sinua jotenkin vai kävikö sinua häntä sääliksi?

Vierailija
36/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tuttu nainen lainaamaan 15 euroa, lainasin, sitten hän tuli kahdesti kinuamaan uudestaan lisää lainaa, aina sen 15 euroa, ja se oli sitten jo 45 euroa.  Sitten hän maksoi takaisin sen 15 euroa ja jankkasi, että "se oli sen 15 euroa" iän kaiken. Entinen miesystävä sanoi, että mitäs lainasit, että näähän pitää sua aivan tyhmänä, että älä lainaa enää. Että miksi olet tollanen, liian kiltti. No, pitää vaan ottaa opikseen.

Nyt oon saanut kuulla mitä kaikkea paskaa se nainen minusta levittelee sitten älyttömiä juttuja pitkin. Säälittää. Entinen miesystävä sanoi, ettei tajunnut alunperinkään, miksi olen sellaisen juoruakan kanssa missään tekemisissä. Aina on muista joku "anna mä kerron" ihmestoori. 

Vierailija
37/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaaton,keppien kanssa kulkeva nainen joka ei ollut kuin korkeintaan 30v tuli pyytämään tupakkaa. Annoin. Jäi siihen polttamaan,osoitti sitten apteekkia kadun toisella puolella ja rupesi sepustamaan jotain syöpälääkkeistä joita hänen ei ole varaa maksaa. Sanoin että sori en voi auttaa ja jätin itkemään krokotiilinkyyneleitä.

Myöhemmin sain tietää ettei ollut todellakaan syöpää tällä naisella, vaan oli entinen nar ko maani joka oli ha kattu velkojen takia tohjoksi.

Vierailija
38/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap käynyt porvoossa.

toiset pellet uskoo kaiken mitä täällä kirjoitetaan.

ammattialoittelijat aloittavat näitä tekstejä. jotta saadaan lukijoita.

herätkää pahvit.

Vierailija
39/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää päästä eroon tuasta auttamisesta aikoinaan kun sotien veteraaneja autettiin on jäänyt päähän. NYKY PUMMEJA PITÄÄ LYÖDÄ HETI OPPIVAT TAVOILLE. KERJUU KUPPIIN RÄKÄSEN

Vierailija
40/40 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jää pummaajien tarinoita kuuntelemaan enkä tilannetta märehtimään. Yleensä vain pudistan tiukasti päätäni ja sanon ehkä ei tai nou ja jatkan matkaani. Suomessa yhteiskunta jakaa verorahojani niin että kukaan ei joudu pulaan ja ulkomailta tulleet voivat palata oman maansa sosiaaliturvan piiriin.

Lapsiani autan tarvittaessa rahallisestikin. En siksi että he olisivat kuolemassa nälkään, vaan koska heillä on joskus tiukkaa mutta minulla ne ajat ovat jo takana.