Paljonko teillä on rahaa säästössä ns.pahan päivän varalle?
Ja mikä on ammattisi?
Itse olen lastenhoitaja ja säästöjä 9500e
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön. Yli 32 000€ ja muuta omaisuutta useiden satojen tuhansien edestä, josta helposti ja nopeasti rahaksi muutettavissa yli 100 000€
Osittain sama tilanne ja aina kun ihmiset kuulee että olen pitkäaikaistyötön, olen automaattisesti rutiköyhä leipäjonottaja 😊. Miten saat ostettua nyt pyykkikoneen kun entinen hajosi? No ihan vaan menemällä kauppaan ja ostamalla käteisellä.
Mites se menee? Saako työttömänä korvaukset ihan täysimääräisenä vaikka on varallisuutta? Vai elättekö noilla säästöillä täysin?
100 000€, eläkeläinen lähihoitaja.
Riittävästi, mutta miten turvaan ne omaan käyttööni, jos ihan oikeasti ilman mitään ns. merkintöjä, tulee todella paha päivä ja kasakat haluavatkin viedä ne?
Vierailija kirjoitti:
N. 16 000 euroa. Työtön.
Ai niin, sitten on vielä yhdellä tilillä 9500 mutta sitä tiliä käytän helpommin jos tulee tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi, mutta miten turvaan ne omaan käyttööni, jos ihan oikeasti ilman mitään ns. merkintöjä, tulee todella paha päivä ja kasakat haluavatkin viedä ne?
Timantti implanttina käsivarteen on varmin. Sitten tilien avaus ulkomaille, tosin onhan niissäkin riskinsä. Kyproksen lentokentällä on useiden pankkien konttorit, tilin voi avata ulkomaalainen tarpeeksi ison käteissalkun kanssa. Kolmas vaihtoehto on ostaa kiinteistöjä ulkomailta.
Ammatti keskijohdossa, en viitsi kertoa kun meitä ei ole montaa Suomessa sillä tittelillä. Rahastoissa on 30 000 €, säästötilillä 60 000 € ja pari sijoitusasuntoa joista toisesta on velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt 40 000 ja se on liikaa. Aion nyt maksaa ylimäärin asuntolainaa sijoitusten sijaan, kun sijoitukseni on nyt miinuksella. Tai ehkä nyt olisi hyvä aika uudelleen sijoittaa, kun osakkeet laskeneet. En kuitenkaan jaksa katsoa, kun alaspäin mennään vaan.
40.000e liikaa? Miten päin ajateltuna? Itsellä myös tuollainen summa tilillä ja en koe sitä isona summana. Olen työtön.
Tuollaisia summia ei kannata makuuttaa tilillä koska inflaatio syö niistä ison osan.
Hyvänä nyrkkisääntönä että tilillä käteisenä puskuria sen verran millä pärjäisi 2-3 kuukautta jos tulot lakkaavat tai tulee muuta yllättävää, muut sitten kannattaa sijoittaa johonkin.
Mulla oli tuollainen summa osakkeissa ja rahastoissa vielä vuoden alussa. Nyt niistä hävisi viitisen tonnia.... No, tukevasti ne on vielä plussalla, jonkun aikaa.
Jos hajautus on järkevästi tehty, niin kyllä ne vielä sieltä nousevat. Niin tapahtuu aina, tapahtui 2008 pörssiromahduksen jälkeen ja 90-luvun laman jälkeen.
Kuukausisäästäminen on se juttu. Laskuvaiheessa varsinkin, eli nyt, se kannattaa, koska ostat koko ajan yhä halvemmalla ja halvemmalla, sitten kun kurssit taas nousevat niin sun omistusosuuden arvo nousee myös.
Ja sekin pitää muistaa, että niin pitkään kun et myy, niin et ole häviöllä. ;)
Sijoitusten kanssa kannattaa ajatella vuosissa tai vuosikymmenissä. Pitää vaan malttaa vaikka tekisi mieli myydä kun kurssit laskevat. Ennen pitkää odotus palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyötön. Yli 32 000€ ja muuta omaisuutta useiden satojen tuhansien edestä, josta helposti ja nopeasti rahaksi muutettavissa yli 100 000€
Osittain sama tilanne ja aina kun ihmiset kuulee että olen pitkäaikaistyötön, olen automaattisesti rutiköyhä leipäjonottaja 😊. Miten saat ostettua nyt pyykkikoneen kun entinen hajosi? No ihan vaan menemällä kauppaan ja ostamalla käteisellä.
Mites se menee? Saako työttömänä korvaukset ihan täysimääräisenä vaikka on varallisuutta? Vai elättekö noilla säästöillä täysin?
En ole tuo keneltä kysyit mutta työmarkkinatuen saa, muuta en ainakaan itse saa joten pakko käyttää säästöjä jatkuvasti. Olen työkyvytön joten en voi asemaani oikein mitenkään parantaa. Pahaa päivää on eletty jo vuosia.
Miljoona tilillä saatu palkaksi kun kuulun sveitsistä johdettuun maailman tulevien johtajien koulutukseen. En voi kertoa ammatistani, mutta mainittakoon että valtionvirka. Asuntosijoitteluun sain pankilta virkani puolesta korottoman ja määräajattoman 800 000 euron sijoitus "velan" niinkuin muut ammattisiskot. Sveitsiläiselle tilille saapuu joulupukilta aina hyvissä ajoin muutama satadonaa kun olen päättämässä suomalaisten rahojen lahjoittamisesta rikkaille teollisuusmaille. Deal with it!
Hätäkassa on käteisenä, ja vaihtelee 5000-10000 välillä riippuen edellisten pahojen päivien ajankohdasta. Nopeasti realisoitavissa olisi ehkä tällä hetkellä (hätäkassa mukaan lukien) noin 30000. Velkaa on taloudessa niin paljon vielä, että enempää ei kannata näillä tuloilla ja tällä korkotasolla säilyttää ja sijoittaa, järkevämpää on maksaa lainoja pois mahdollisimman nopeasti.
Olen nelikymppinen yrittäjä ja tienaan noin 1800-2200/kk nettona.
Pesukoneessa meni viimeiset setelit farkkujen taskussa sitten venäjän juutalaiset varasti pesukoneen.Venäläinen juutalainen varasti myös kattiloita siten että pyysi päästä yöksi.Yöllä varasti.Jakomäkiviro.pietari.Ne pitää uskonto kokouksia asunnoissa Jehovan Kaa. Virossa myös.
Ammattina varasteluhuumeet kirjoitti:
Pesukoneessa meni viimeiset setelit farkkujen taskussa sitten venäjän juutalaiset varasti pesukoneen.Venäläinen juutalainen varasti myös kattiloita siten että pyysi päästä yöksi.Yöllä varasti.Jakomäkiviro.pietari.Ne pitää uskonto kokouksia asunnoissa Jehovan Kaa. Virossa myös.
Lääkkeet?
Säästötilillä taitaa olla 400euroa ja käteisenä suunnilleen saman verran. Lähihoitaja ammatiltani. Teen tällä hetkellä vain 50prosenttista työaikaa joten hurjia summia ei ole ollut mahdollista säästää. Säästämisen olen aloittanut vuoden vaihteessa.
Näin työssäkäyvänä sinkkumiehenä.
Jotain 40t.
Mutta on noidenkin säästöjen eteen saanut töitä tehdä
M28
Elintarviketyöntekijä tehtaassa.
50t
Hyvin on ihmiset saaneet säästettyä!
80000€.