Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on rahaa säästössä ns.pahan päivän varalle?

Vierailija
11.05.2022 |

Ja mikä on ammattisi?
Itse olen lastenhoitaja ja säästöjä 9500e

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen päälle 19.000 on säästötilillä.

Maksan siitä kesän lomareissun, joten jotain 13.000 jää jäljelle. Sijoituksia on jotain reilu 30.000

Vierailija
22/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan siitä kesän lomareissun, joten jotain 13.000 jää jäljelle. Sijoituksia on jotain reilu 30.000

Ja olen töissä Prisman myyjänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 40 000 ja se on liikaa. Aion nyt maksaa ylimäärin asuntolainaa sijoitusten sijaan, kun sijoitukseni on nyt miinuksella. Tai ehkä nyt olisi hyvä aika uudelleen sijoittaa, kun osakkeet laskeneet. En kuitenkaan jaksa katsoa, kun alaspäin mennään vaan. 

40.000e liikaa? Miten päin ajateltuna? Itsellä myös tuollainen summa tilillä ja en koe sitä isona summana. Olen työtön.

Vierailija
24/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa. En työelämässä syystä tai toisesta.

Vierailija
25/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500e.

Vierailija
26/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan päivän varalle? Mitä niillä rahoilla tekee kun lähdet rintamalle ja tulet ammutuksi?

Vierailija
27/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku vuodesta tulin tulokseen että pahat päivät on alkaneet , koitan elää mutta vaikeaa , loppu häämöttää

Vierailija
28/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tileillä 15 000

Rahastoissa 5 000

Osakkeissa 80 000 

Lisäksi velattoman kodin puolikas. 

Miehellä tietääkseni suunnilleen saman verran. Kesämökistä haaveillaan kun mies jää 5-8v päästä eläkkeelle.

Vierailija
29/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käyttötilillä ehkä 3t ja toisella 13t, jotka on käytettävissä vaikka tänään. Sitten on jotain "sijoituksia", josta en päivän arvoa tiedä, kun kaikki menee alaspäin. On oma asunto ja jotain muutakin, minkä muuttaminen rahaksi ei todellakaan käy hetkessä.

Vierailija
30/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt 40 000 ja se on liikaa. Aion nyt maksaa ylimäärin asuntolainaa sijoitusten sijaan, kun sijoitukseni on nyt miinuksella. Tai ehkä nyt olisi hyvä aika uudelleen sijoittaa, kun osakkeet laskeneet. En kuitenkaan jaksa katsoa, kun alaspäin mennään vaan. 

40.000e liikaa? Miten päin ajateltuna? Itsellä myös tuollainen summa tilillä ja en koe sitä isona summana. Olen työtön.

Tuollaisia summia ei kannata makuuttaa tilillä koska inflaatio syö niistä ison osan.

Hyvänä nyrkkisääntönä että tilillä käteisenä puskuria sen verran millä pärjäisi 2-3 kuukautta jos tulot lakkaavat tai tulee muuta yllättävää, muut sitten kannattaa sijoittaa johonkin.

Vierailija
31/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia summia ei kannata makuuttaa tilillä koska inflaatio syö niistä ison osan.

Hyvänä nyrkkisääntönä että tilillä käteisenä puskuria sen verran millä pärjäisi 2-3 kuukautta jos tulot lakkaavat tai tulee muuta yllättävää, muut sitten kannattaa sijoittaa johonkin.

Sijoittaa ja menettää pahimmassa tapauksessa kaikki?!

Vierailija
32/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5t, se on siis se tili, johon säästän lomamatkalle, mahdollisiis uusiin kodinkoneisiin etc. Muitakin sijoituksia on, mutta ne on tark. pitemmälle aikavälille. Ammatti on toimistorotta.

Vierailija
33/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 000 euroa ja rapiat saanut säästettyä tilille ja 2 sijoitusasuntoa, joista toinen lapsella lainassa. Ammatiltani sairaanhoitaja.

Vierailija
34/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyyris lomareissu kun ajattelit tuhota 6 tonnia.

Vierailija
35/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaa ja menettää pahimmassa tapauksessa kaikki?!

Riskien hajautus ja ajallinen hajautus.

Itse sijoittaisin 2-3 matalakuluiseen indeksirahastoon jossa ei ostokuluja kuukausittain rahaa. 

Ostaisin myös kerralla 5-10 vakavaraista osinkoja jakavaa osaketta.

25 000 tuosta summasta sijoittaisin noin. 1-1,5 vuoden aikana.

Riskejä toki on. Mutta veikkaisin, että enemmä tuosta jää käteen kuin katsomalla kun inflaatio syö niitä tilillä.

Vierailija
36/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä on 77 000 € ja rahastoissa 6000 €. Pitäisi alkaa säästää enemmän sijoituksiin. Palkanlaskija, ikä 40+.

Vierailija
37/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 e. Asunnosta velkaa vielä reilu kolmannes asunnon arvosta.

Vierailija
38/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona. Hajotkaa köyhät.

Vierailija
39/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen summa osakkeissa ja rahastoissa vielä vuoden alussa. Nyt niistä hävisi  viitisen tonnia.... No, tukevasti ne on vielä plussalla, jonkun aikaa.

Vierailija
40/62 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 000 e, vuoden nettopalkka.