Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikityötön ja kouluttamaton kaverini halveksii työtäni

Vierailija
10.05.2022 |

Itse asiassa hän on halveksinut jo vuosikausia. Hän ei kuulemma kykenisi niin tylsään ja "aivokuolleeseen" apinanhommaan (asiantuntijatyö IT-alalla). Hän pitää minua muutenkin itseään selvästi tyhmempänä mm. siksi, kun kykenen puuduttaviin töihin ja aktiviteetteihin. Hän on myös halveksinut opintojani yliopistossa ja yksi opiskelupaikkani oli yhteinen naurunaihe hänelle ja yhteiselle toiselle kaverillemme, kun sinne oli kuulemma liian helppo päästä opiskelemaan (sekin viittasi tyhmyyteeni). Lisäksi hän vinoilee siitäkin, jos on saanut perheenlisäystä. Kun olin raskaana, hän ei koskaan onnitellut. Muuten kaverini on ihan mukavaa seuraa, vaikka joskus haukkuu minua muutenkin. Miten jaksaisin olla välittämättä hänen käytöksestään?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni jo sanoi, ei tuommoista käytöstä tarvi sietää. Mieti, miten ihmiset yleensä kohtelevat toisiaan, vaikka sinä muita ihmisiä tai työkaverisi sinua. Haukkuvatko ja vähättelevätkö ihmiset yleensä toisia? Jos sinä käyttäytyisit noin jotain työkaveriasi kohtaan, olisiko hän vain hiljaa ja "ei välittäisi"? Ei sinun tarvitse "olla välittämättä", vaan sinun tarvisi nyt suojella itseäsi vähättelyltä ja ilkeilyltä. Se voi olla aluksi vaikeaa, kun siihen ei ole tottunut, mutta tuo "ystävä" tekee sinulle paljon pahaa.

Ystävyyssuhteiden idea on, että molemmat saavat niistä positiivisia asioita, kuten iloa elämään, arvostusta ja vahvistusta itsetunnolleen. Mitä positiivista sinä saat tuon ystäväsi kanssa olemisesta? Ja toisaalta mitä negatiivista? Olet jo kertonutkin joitain asioita tässä ketjussa, käy vaikka kommenttisi läpi ja kirjoita ylös, mitä "ystävyys" on niiden mukaan elämääsi tuonut.

Jos ystäväsi ihmettelee, mikset halua olla hänen kanssaan, voit kertoa, ettet halua olla sellaisten ihmisen kanssa, joka vähättelevät eivätkä arvosta sinua. Jos ystäväsi on ystävyyden arvoinen, hän muuttaa käytöstään. Jos hän taas ei muuta käytöstään, se kertoo, että hän on tähän asti ollut kanssasi vain siksi, että sinulle voi olla ilkeä.

Onko sinulla muita läheisiä ihmisiä, jotka kohtelevat sinua paremmin? Jos ei (ja ehkä vaikka olisikin), oletko harkinnut ammattiapua? Luulen, että se voisi hyödyttää sinua, koska näyttää, että sinun on vaikea luoda ja ylläpitää terveitä ihmissuhteita.

Vierailija
62/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin hain kahdellekin vaikeapääsyiselle alalle yliopistoon ja pääsin molempiin sisään. Ensimmäisen paikan kohdalla hän ei onnitellut taaskaan, mutta sanoi, että kaipa luovun siitä paikasta, kun "eihän sua kuitenkaan oikeasti kiinnosta se ala". Ja toisen kohdalla sanoi, että "joskus niihin pääsee tuurilla sisään, vaikkei osaakaan mitään". Ei onnitellut tuolloinkaan ja kuulosti lähinnä siltä, ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa tai ilahduttakaan se asia. Voisin katkeroitua, mutta en oikein haluaisi ja toisaalta mulla on niin vähän läheisiä ystäviä, että haluaisin niistä vähemmänkin kivoista pitää kiinni.

Ok

Ap:n kaveri on näköjään löytänyt tiensä linjoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin hain kahdellekin vaikeapääsyiselle alalle yliopistoon ja pääsin molempiin sisään. Ensimmäisen paikan kohdalla hän ei onnitellut taaskaan, mutta sanoi, että kaipa luovun siitä paikasta, kun "eihän sua kuitenkaan oikeasti kiinnosta se ala". Ja toisen kohdalla sanoi, että "joskus niihin pääsee tuurilla sisään, vaikkei osaakaan mitään". Ei onnitellut tuolloinkaan ja kuulosti lähinnä siltä, ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa tai ilahduttakaan se asia. Voisin katkeroitua, mutta en oikein haluaisi ja toisaalta mulla on niin vähän läheisiä ystäviä, että haluaisin niistä vähemmänkin kivoista pitää kiinni.

Ok

Ap:n kaveri on näköjään löytänyt tiensä linjoille

Todellakin. Hän reagoisi juuri noin.

Ap (tulin katsomaan ketjua)

Vierailija
64/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en tuollaista kaveria olisi katsellut enää pitkään aikaan. Ihan sama miten vanha kaveri olisi kyseessä, rajansa kaikella. Se on selvää, että tyypillä on jotain mt-ongelmia, mutta ei kenelläkään ole velvollisuutta jaksaa ymmärtää ja kuunnella halveksuntaa ja haukkuja.

Vierailija
65/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kateellinen. Yksinkertaisesti.

Jos ei itse pysty tekenään mitään, niin kadehtii ja lyttää niitä, tässä tapauksessa aapeeta, jotka pystyy vaikka mihin.

Ja itsensä korostaminen ja kehuminen kuuluu samaan kateuteen; yrittää saada muut uskomaan, että hän olisi parempi kuin muut , mutta ei vaan halya tehdä mitään.

Vierailija
66/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ne työttömät on. Olevinaan jotenkin parempia ihmisiä kun muut vaikka eivät yhteiskunnalle tarjoa mitään. Parasiitit

Vierailija
67/67 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan, että:' iki-NUORI' ?

Kun eihän suomessa ole ollut yhdenyhtäkään tuon nimistä ihmistä kuin aluksi (virheellisesti) mainitsit.

Kekkonenhan lopetti jo 70-luvulla kaiken tuon mainitsemasi ikivanhan sanan 'työtön' -ihminen? Hän perusti silloin jo sellaisen 'HÄTÄ TILA' -hallituksen kun suomessa oli, 'jostain ihme syystä tullut' joitain työttömiä maahan yhteensä n.100 000 kpl. *outoa*

Kekkosen jälkeen on maassamme sitten täysin varmasti (ja tehokkaasti! kaikkien Kekkosen jälkeen tulleiden hallitusten hyvistä toimista,esim. 'AKTIIVI malli.1' ja 'aktiivi MALLI.2' ) vähitellen ja kovin tehokkaasti nuo kaikki mainitsemasi 'työtön' -ihmiset HÄVINNEET!

Tuo käyttämäsi sana:'iki-TYÖTÖN' ei enää kuvaa ketään ihmistä suomessa, koska suomessa ei enää ole yhdenyhtäkään sellaista.

Ja TÄMÄ on fakta. (katso vaikka peiliin, tai naapuriin niin huomaat..)

Hauskaa kesää sinne vain niin sinulle kuin sille (väärin kirjoitetulle) ystävällesi: 'IKI-nuorelle'..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä