Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikityötön ja kouluttamaton kaverini halveksii työtäni

Vierailija
10.05.2022 |

Itse asiassa hän on halveksinut jo vuosikausia. Hän ei kuulemma kykenisi niin tylsään ja "aivokuolleeseen" apinanhommaan (asiantuntijatyö IT-alalla). Hän pitää minua muutenkin itseään selvästi tyhmempänä mm. siksi, kun kykenen puuduttaviin töihin ja aktiviteetteihin. Hän on myös halveksinut opintojani yliopistossa ja yksi opiskelupaikkani oli yhteinen naurunaihe hänelle ja yhteiselle toiselle kaverillemme, kun sinne oli kuulemma liian helppo päästä opiskelemaan (sekin viittasi tyhmyyteeni). Lisäksi hän vinoilee siitäkin, jos on saanut perheenlisäystä. Kun olin raskaana, hän ei koskaan onnitellut. Muuten kaverini on ihan mukavaa seuraa, vaikka joskus haukkuu minua muutenkin. Miten jaksaisin olla välittämättä hänen käytöksestään?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää. Ihmisiä, jotka selittävät työttömänä kuinka eivät mihinkään "paskahommiin" ikinä suostuisi menemään. Ja huom, noita paskahommia on siis KAIKKI työt, mitä eivät halua tehdä. Monesti näillä tyypeillä on se yksi intohimo/harrastus, minkä parista ammatin pitäisi löytyä, vaikka sen todennäköisyys olisi 0,01 %. Mutta kaikki tavallinen työ on "paskaa", pitävät itseään muita ylempinä ja kokevat että muiden velvollisuus on heitä elättää sillä aikaa kun keskittyvät siihen ns. intohimoonsa. Todella raskaita ja itsekeskeisiä ihmisiä.

Vierailija
42/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> Miten jaksaisin olla välittämättä hänen käytöksestään?

Olematta kertomatta keksittyä tarinaa.

Ei ole keksitty tarina ja ollaan tunnettu toisemme lapsuudesta lähtien. Nuo kommentit ovat pientä, sillä hän on toisinaan huutohaukkunut mut aivan totaalisesti jostain ihan pienestä epäkohdasta. Mutta en niitä hänen raivareitaan jaksa nyt tässä miettiä kummemmin - ne liittyvät hänen omaan muuhun vointiinsa.

Ap

No miksi sitten jatkat ystävyyttä? Et voi muuttaa hänen käytöstään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen mielestä oma työ ja oma osaaminen on jotain huippua ja tuttujen ja sukulaisten työ on vähäpätöistä. He ovat sillä tavalla älyllisesti ja tunteellisesti rajoittuneita.

Vierailija
44/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus pitää ihmetellä miten sokeita ihmiset on. AP, tuollainen ihminen ei ole mikään kaveri, vaan energiaa imevä loinen. Loisista hankkiudutaan eroon. Et edes tajua että "kaverisi" käytös johtuu kateudesta yhdistettynä ylimielisyyteen jolla yritetään peittää omaa huonoa itsetuntoa. Haukkuu sinua tunteakseen oman olonsa paremmaksi, ja sinä annat, mietit vaan että mikähän SINUSSA on vikana (sinussa on vikana olematon itsekunnioitus).

On parempi olla kokonaan yksin kuin tuommosten ihmisten seurassa. On myös turha jäädä odottelemaan että "kaverisi" tajuaisi olevansa k_pää ja muuttuisi sen myötä hyväksi ihmiseksi. Sitä ei tule tapahtumaan. Pääasiassa tuommoiset persoonat muuttuvat vanhemmiten vaan pahemmiksi jollei jotain ihmettä tapahdu, enkä suosittele että sitä ihmettä jää odottelemaan.

Vierailija
45/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ensi kerran kun kaverisi naljailee niin vastaa että "Aijaa, itselläni ei olisi pokkaa elellä muiden verorahoilla. Minäkin sun elämisen maksan"

Vierailija
46/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole keksitty tarina ja ollaan tunnettu toisemme lapsuudesta lähtien. Nuo kommentit ovat pientä, sillä hän on toisinaan huutohaukkunut mut aivan totaalisesti jostain ihan pienestä epäkohdasta. Mutta en niitä hänen raivareitaan jaksa nyt tässä miettiä kummemmin - ne liittyvät hänen omaan muuhun vointiinsa.

Ap

En voi muuttaa, mutta koetan ymmärtää. Koetan myös olla itse murtumatta miettiessäni niitä hänen kommenttejaan. Jos tämän hänelle sanoisin avoimesti, hän kommentoisi mulle varmaan "voi kyynel" ja kiroiluhaistattelisi perään.

En tiedä, miksi hän sietää minuakaan, sillä hänen suhtautumisensa minua kohtaan on ollut sen verran inhottavaa tässä jo yli 10 (!) vuoden ajan. Dynamiikka välillämme on oikeasti ollut aivan sairasta vuosikausia jo. Hän myös pelailee minua vaikeuksiin ainakin ihmissuhteissani. Kokee ilmeisesti onnistumisen tunteita saadessaan manipuloida ihmisiä. Tosin hän on ilmeisesti törkeä monia muitakin kohtaan, vaikka harvoin paljastaakaan sellaista suoraan minulle.

Ap

Vierailija
47/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut lotkauttamaan korvasi kouluttamattoman ikityöttömän vinoilulle? Minä nauraisin partaani.

Vierailija
48/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En voi muuttaa, mutta koetan ymmärtää. Koetan myös olla itse murtumatta miettiessäni niitä hänen kommenttejaan. Jos tämän hänelle sanoisin avoimesti, hän kommentoisi mulle varmaan "voi kyynel" ja kiroiluhaistattelisi perään.

En tiedä, miksi hän sietää minuakaan, sillä hänen suhtautumisensa minua kohtaan on ollut sen verran inhottavaa tässä jo yli 10 (!) vuoden ajan. Dynamiikka välillämme on oikeasti ollut aivan sairasta vuosikausia jo. Hän myös pelailee minua vaikeuksiin ainakin ihmissuhteissani. Kokee ilmeisesti onnistumisen tunteita saadessaan manipuloida ihmisiä. Tosin hän on ilmeisesti törkeä monia muitakin kohtaan, vaikka harvoin paljastaakaan sellaista suoraan minulle.

Ap

Luepa tekstisi ajatuksella uudelleen ja tee se mikä on ainoa oikea vaihtoehto: välit poikki

Vierailija
49/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette sairaita molemmat.

Vierailija
50/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, teillä on sellanen tapaus.

Tiiäks millanen tapaus täällä on?

Kerron, vaikket haluaisi tietääkään, ja koko yhteisö halveksisi tätä kertojaa.

Keski-iän paremmalla puolella oleva nainen, ei ilmeisesti ole koskaan elämässään ollut töissä, sitten se saa päähänsä että nyt on hyvät markkinat yhdelle tietylle julkisen puolen ammattiryhmälle, kurssin käytyä saa töitä ihan sormia napsauttamalla. Joten hän itse tai hänen nykyinen miehensä kustansi sitten itselleen sen kurssin. Ja koko sen kurssin ajan tuo eukko soitteli näitä sormensa napsautteluja yhdelle jolla tuo koulutus on ja kokemusta töistä mutta täällä hän ei kelpaa ko töihin koska näitä koulutuksia järjestetään jatkuvalla syötöllä ja osa on sellaisia että isosta firmasta irtisanotuille kurssin käyneille järjestyy takuutyöpaikka.

No, se kävi sen kurssinsa, ja siinä kurssin aikana esim. erilaisia toimistosovelluksia kohtaan osoitti halveksuntaa, turhia oppiaineita, ei niillä tiedoilla mitään tee. Sitten se sai harjoittelupaikan, ja pärjäsi tai ei... Mutta sen jälkeen ei sormia vaikka kuinka napsuttelis sen työalan tehtäviin päässytkään. Sen sijaan joutui vimmalla etsimään muita töitä, ja kas kummaa, joku otti sen supermarkettiin kassaksi. No nyt se osoittaa koko ajan edelleen halveksuntaa sitä kohtaan johon jo aiemmin osoitti, pistää vähätellen hänen tekemiään töitä, vaikka itse oli pyrkimässä samanlaisiin.... Pthyi sanoo eukko, hän on sentään kassana kaupassa.... Just, ja tuossa samallahan sitten osoittaa halveksuntaa myös niitä kurssikavereitaan kohtaan, joista kai jokainen pääsi sinne halveksittuun työhönsä. Kato, toi eukko ei koe olevansa jotain, ellei sillä ole joku jota se voi polkea, se saa omanarvontuntoa siitä että pistää muita itseään alemmas!

HULLU TOI ÄMMÄ ON!

Onneton tyyppi, ja tosiaan, varmaan elämänsä ensimmäinen työpaikka ikinä ja ehkä sekin tuli jonkun sukulaisen tai tuttavan avustuksella saatua.

Kaupan kassa! Elämäni huipulla! Ja juu, tuo on siis sellainen, että se ei mitään muuta sielä kaupassakaan pysty tekemään fyysisen olemuksensa vuoksi, kuin viivakoodinlukijaa käyttämään. Jotkut kassathan tekevät esim hyllytystyötäkin!

Vierailija
51/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata ap munat/munasarjat. Se, että olet ollut sylkykuppi ei tarkoita, että sinun tarvitsisi kököttää loppuelämäsi monttu ammollaan odottamassa seuraavaa klimppiä.

Hakkaatko niinä päivinä itseäsi henkisesti turpaan, kun "ystävä" ei tee sitä?

Vierailija
52/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankit itsetunnon.

Ja se tarkoittaa käytännössä mitä? Miten hyväitsetuntoinen suhtautuisi? Mulla on aivan umpisurkea itsetunto ollut suunnilleen koko elämäni ajan.

Ap

No ei ihme että on, sun kaveri on ankkuri sun kaulassa joka vaan vetää sut mukanaan pohjalle.

En osaa jostain syystä olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka suhtautuvat välittävästi tai käyttäytyvät tasaisen luotettavasti. Sellaisten ilkeiden ja minut varpaillaan pitävien seurassa on jotenkin kotoisampaa olla. Olen itse siinä mielessä tylsän tasainen, että jopa törkeät draamailijat ovat minulle kiinnostavampaa seuraa myös.

Ap

No jos pidät tilanteestasi niin miksi sitten valitat, sillä sinähän saat juuri sitä mitä haluat, eli jännitystä ja draamaa elämääsi? 

Vierailija
53/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monen mielestä oma työ ja oma osaaminen on jotain huippua ja tuttujen ja sukulaisten työ on vähäpätöistä. He ovat sillä tavalla älyllisesti ja tunteellisesti rajoittuneita.

Kaiken huippu oli sekin, että hän ei viitsi alentua tuhlaamaan aikaansa opiskeluun. Ei viitsi tuhlata kallisarvoista aikaansa siihen, että tekisi tutkinnon tai edes hakisi sisään opiskelemaan sille kiinnostavalle alalle.

Hän omasta mielestään voisi silti antaa konsultointiapua joillekin erikoisalojen tutkijoille ihan vain siksi, kun hänellä omasta mielestään leikkaa paremmin ajatus ja ne "tylsän rivitutkijan" hommat eivät kiinnosta, mutta hän voisi oraakkelimaisesti tarjota joitain ajatuksia muille. Ja haluaisi tehdä kirjan näiden huippueksperttien kanssa yhteistyössä maallikkopohjalta. No eihän se homma noin mene käytännössä ikinä, mutta en viitsinyt sanoa oikein mitään. Myötäilin ja kehuin häntä vain ja vaihdoin puheenaihetta.

Vierailija
54/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisten ihmisten "kaveri"? Ja kellä aikuisella edes on "kavereita"?

Se, että olette tunteneet lapsesta saakka ei ole mikään syy. Se on pelkkää sentimentaalisuutta, johon ei luulisi vaativassa asiantyössä olevan ihmisen sortuvan.

Ihan oikeasti, ihmiset, jos joku ihminen rassaa teitä niin paljon että siitä täytyy vauvikselle kirjoittaa, potkaiskaa se pihalle elämästänne.

Vierailija
55/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankit itsetunnon.

Ja se tarkoittaa käytännössä mitä? Miten hyväitsetuntoinen suhtautuisi? Mulla on aivan umpisurkea itsetunto ollut suunnilleen koko elämäni ajan.

Ap

No ei ihme että on, sun kaveri on ankkuri sun kaulassa joka vaan vetää sut mukanaan pohjalle.

En osaa jostain syystä olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka suhtautuvat välittävästi tai käyttäytyvät tasaisen luotettavasti. Sellaisten ilkeiden ja minut varpaillaan pitävien seurassa on jotenkin kotoisampaa olla. Olen itse siinä mielessä tylsän tasainen, että jopa törkeät draamailijat ovat minulle kiinnostavampaa seuraa myös.

Ap

No jos pidät tilanteestasi niin miksi sitten valitat, sillä sinähän saat juuri sitä mitä haluat, eli jännitystä ja draamaa elämääsi? 

Siinäkin draamassakin voisi koettaa pitää jonkun tason. En pidä kaikenlaisesta draamasta kuitenkaan ja huomaan, jos joku ihminen tai asia kuormittaa mieltäni liikaa.

Vierailija
56/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette sairaita molemmat.

Nojoo, ehkä. Kyseinen kaverini säännöllisin väliajoin haukkuu minua myös toki hulluksi ja keksii diagnooseja. Sekin on alkanut aikaa myöten jo väsyttää ja loukatakin. Ihan aluksi loukkasi, sitten tavallaan karaistuin siihen, ja olin silleen ajatuksella, että "mikäs diagnoosi tällä kertaa?". Nykyään on vain sellainen olo, etten jaksa kuunnella sitä hänen henkistä oksenteluaan.

Vierailija
57/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisten ihmisten "kaveri"? Ja kellä aikuisella edes on "kavereita"?

Se, että olette tunteneet lapsesta saakka ei ole mikään syy. Se on pelkkää sentimentaalisuutta, johon ei luulisi vaativassa asiantyössä olevan ihmisen sortuvan.

Ihan oikeasti, ihmiset, jos joku ihminen rassaa teitä niin paljon että siitä täytyy vauvikselle kirjoittaa, potkaiskaa se pihalle elämästänne.

Onhan se näinkin. Lähinnä vertaistukea vailla olen, niin saisin prosessoitua tilannetta mielessäni.

Vierailija
58/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maotuuu

Vierailija
59/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset vihollisia, kun on tuollaisia ystäviä? Narsistikin on kivaa seuraa kun niin haluaa. Häivyttäisin tuollaisen elämästäni. Todellinen ystävä iloitsee menestyksestäsi ja onnistumisistasi. Tämä henkilö ei sitä ole. Jos haluat pitää hänet osallisena elämässäsi, ymmärrä toki, että joudut olemaan hänen sylkykuppinsa lopun elämääsi. Teet kuten parhaaksi katsot. Tsemppiä.

Vierailija
60/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sen mielipiteillä on? Eiköhän tuo ole vain itse masentunut saamattomuudestaan ja projisoi sitä muihin. Mitä hän on itse saavuttanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme