Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantaja, ottaisitko vuokralle elämäntapatyötöntä?

Vierailija
10.05.2022 |

Jolla on tosin useamman kymmenen tuhannen euron edestä rahaa pankissa ja omaisuutta tuhansirn eurojen edestä.

Vai kelpuutatko vain duunarit?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän tuet on pääkaupunkiseudulla ainakin 1400e/kk joten vuokranantaja voi aina tietää että työtön maksaa vuokrat ajallaan. Enemmän katson ihmisen yleisilmettä ja siistiyttä eli semispurgua en ottaisi vuokralle mutta normaali ihmisen, miksi ei?

Vierailija
42/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön ja harrastan keräilyä. Ja nämä vuokranantajat aina kyselevät, että pidänkö huolta asunnosta... Olen KERÄILIJÄ, vttu mieti!

Keräilen minäkin, mutta eise kyllä mitenkään liity siihen, pidänkö huolta asunnosta vai en.

Liittyy.

Pidän keräilyesineet mint-kunnossa. Ja ne jotka laitan vitriineihin esille, näyttävät hyvälle modernissa ja siistissä asunnossa.

Eli itse ainakin pidän huolta toisen omaisuudesta.

Mutta jos vuokranantajat ei usko, niin omapahan on tappionsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä asunnosta huolta pitäminen on? Kannattaa varmaan panna semmoiset pinnat sijoituskämppään että kestävät elämää. Ja töhrythän saa maalattua piiloon.

Vierailija
44/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei miten näette jos ilmoittaa että edunvalvoja maksaa vuokrat. Ni onko se hyvä vai huono asia?

Mitä ammattimaisempi vuokranantaja, sitä parempana asiana tuota pitää.

Vähän kiinni siitä, mistä syystä henkilö on edunvalvonnassa. Jos on esim. päihderiippuvainen, joka ei hoida kaksisuuntaista mielialahäiriötään, en todellakaan ottaisi. Tai 8-vuotiaan tasolla oleva kehitysvammainen, jolle voi sattua kailenlaisia vahinkoja.

Vierailija
45/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni. Tuskin on omaa asuntoa ostamassa lähiaikoina.

Niinpä. Vuokralaisen vaihtuminen tuo aina isot kulut vuokraajalle, vähintää 1 kk jää vuokratuloja usein saamatta, pienemmillä paikkakunnilla useakin.

Vierailija
46/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kertooko aloittaja, että työtön, jolla on säästöjä.

No, missä vaiheessa vuokra-asunnon hakijalta on ruvettu säästöistä kysymään?

Tuloja siinä hakemuspaperissa kysytään, minun muistini mukaan!

Missä hakemuspaperissa?

Tiesitkö, että muutkin kuin kunnat ja säätiöt vuokraavat asuntoja?

Kyllä minä ainakin jokaiselta mahdolliselta vuokraajalta pyydän täytetyn hakemuksen, sekä tarkistan luottotiedot. Ja olen siis yksityinen vuokranantaja. Kai nyt ihmiset tarkistavat, kenelle antavat kalliin omaisuutensa avaimet?!

Vierailija
47/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä asunnosta huolta pitäminen on? Kannattaa varmaan panna semmoiset pinnat sijoituskämppään että kestävät elämää. Ja töhrythän saa maalattua piiloon.

Teräsbetonivuoraus?

Vierailija
48/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, jos siististi elää ja vuokransa maksaa.

Tämä juuri.

Elämäntapatyötön joka tyytyy elämään pienillä tuloilla, yleensä viettää siistiä ja pienimuotoista elämää.

Vierailija
49/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maali maksaa, remppatyö maksaa. Jos ei osaa huolehtia muiden omaisuudesta, kannattaa ehkä ostaa oma tai muuttaa puskaan.

Vierailija
50/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön ja harrastan keräilyä. Ja nämä vuokranantajat aina kyselevät, että pidänkö huolta asunnosta... Olen KERÄILIJÄ, vttu mieti!

Keräilen minäkin, mutta eise kyllä mitenkään liity siihen, pidänkö huolta asunnosta vai en.

Liittyy.

Pidän keräilyesineet mint-kunnossa. Ja ne jotka laitan vitriineihin esille, näyttävät hyvälle modernissa ja siistissä asunnossa.

Eli itse ainakin pidän huolta toisen omaisuudesta.

Mutta jos vuokranantajat ei usko, niin omapahan on tappionsa.

Millä tavalla hänen tappionsa? Tällaisessa tilanteessa sinä jäät ilman asuntoa ja vuokranantaja vuokraa asunnon jollekin sopivammalle.

Vierailija
51/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kertooko aloittaja, että työtön, jolla on säästöjä.

No, missä vaiheessa vuokra-asunnon hakijalta on ruvettu säästöistä kysymään?

Tuloja siinä hakemuspaperissa kysytään, minun muistini mukaan!

Missä hakemuspaperissa?

Tiesitkö, että muutkin kuin kunnat ja säätiöt vuokraavat asuntoja?

Minkä perusteella luulet yksityisten vuokranantajien vuokraavan asuntojaan? Pärstäkertoimella? Tietenkin kaikilta pyydetään jonkinlainen hakemus täytettynä ennen päätöksen tekoa.

Vierailija
52/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle sossu maksoi asumisen ja tyyppi teki pimeitä töitä.Vuokraemäntä ihmetteli millä rahoilla se ryyppää koko ajan.

Vierailija
53/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vuokralle jonkun samantapaisen kuin itseni, joten siksi en ottaisi. Jos ihminen on ok sen kanssa, ettei tee elämällään mitään, niin miksi esim luottaisin, että pitää hyvää huolta asunnosta?

Sinun tapaistasi et löydä, koska se olisi asuntosijoittaja.

Jos on kyllästynyt juoksemaan pätkätöissä joissa tulotkin pätkivät ja jäävät muutenkin tukitasojen tasolle tai alle, ei se tarkoita että ei pitäisi huolta asunnosta.

Jos yksikin työssäkäyntipäivä katkaisee työttömyyskorvauksen kuukaudeksi, on helpompi olla menemättä. Harvalla pätkätyöläisellä on säästöjä että pystyy kuukauden elämään niillä.

Vierailija
54/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundi Nakkilasta kirjoitti:

Työttömät on kuulemma kovia nukkumaan.

Sitä parempi, asunto ei kulu, sänky vain.

Vierailija
55/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi edes työläistä, ainostaan ylempi korkeakoulututkinto riittää. Aivan kuin työpaikoissakin.

Vierailija
56/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta yleistystä kaikista työttömistä! Ei pidä tämä ollenkaan paikkaansa. Ihmiset ovat yksilöitä ja on olemassa kunnollisia ja siistejäkin työttömiä.

Vuokranantajana vuosien ajan olen kehittänyt ihmistuntemusta ja koskaan se ei ole pettänyt.

Mitään ihmisryhmää ei pidä niputtaa sen takia mitä hän on. Sitä paisti jos sosiaalitoimi maksaa tililtä suoraan vuokranantajalle, sama se minulle kuka siinä elää, kunhan asuu siivosti. Takuuvuokra ja laajakotivakuutus takaa jo paljon.

Mutta korostan ihmistuntemusta....

Minulla on ollut vuokralaisena opiskelija, joka joi rahansa, eikä maksanut vuokraa. Häiriköi naapureita ja sain usean puhelun isännöitsijältä ja poliisilta... tiedoksi..neitonen oli...

Silloin vaimo valitsi vuokralaisen, kun minä olin estynyt. Se jäi kyllä viimeiseksi kerraksi.

Tosin kuin vuokralaisena ollut pitkäaikaistyötön ( sairaudesta johtuen) maksoi aina ajallaan vuokransa ja vesilaskunsa, eikä ikinä häirinnyt naapureita. Piti asuntoni todella hyvässä kunnossa! Loppusiivouskin oli parempi kuin siivousfirman.

Maailmantilanne johtaa siihen,että pian robotiikka ajaa alas työpaikkoja. Sanokaa minun sanoneen, mutta työttömiä tulee maailmaan lisää

Vierailija
57/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maali maksaa, remppatyö maksaa. Jos ei osaa huolehtia muiden omaisuudesta, kannattaa ehkä ostaa oma tai muuttaa puskaan.

Tai jos kuitenkin haluaa tuottoa omaisuudelleen, voi ostaa vähän huonompikuntoisen sijoitusasunnon, jos kovasti pelkää vuokralaisen sotkevan.

Vierailija
58/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama miten päivänsä viettää kunhan maksaa ja elelee siististi. Just nyt yksi vuokralainen on tosi kiva työtön nainen.

Vierailija
59/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta yleistystä kaikista työttömistä! Ei pidä tämä ollenkaan paikkaansa. Ihmiset ovat yksilöitä ja on olemassa kunnollisia ja siistejäkin työttömiä.

Vuokranantajana vuosien ajan olen kehittänyt ihmistuntemusta ja koskaan se ei ole pettänyt.

Mitään ihmisryhmää ei pidä niputtaa sen takia mitä hän on. Sitä paisti jos sosiaalitoimi maksaa tililtä suoraan vuokranantajalle, sama se minulle kuka siinä elää, kunhan asuu siivosti. Takuuvuokra ja laajakotivakuutus takaa jo paljon.

Minulla on ollut vuokralaisena opiskelija, joka joi rahansa, eikä maksanut vuokraa. Häiriköi naapureita ja sain usean puhelun isännöitsijältä ja poliisilta... tiedoksi..neitonen oli...

Silloin vaimo valitsi vuokralaisen, kun minä olin estynyt. Se jäi kyllä viimeiseksi kerraksi.

Tosin kuin vuokralaisena ollut pitkäaikaistyötön ( sairaudesta johtuen) maksoi aina ajallaan vuokransa ja vesilaskunsa, eikä ikinä häirinnyt naapureita. Piti asuntoni todella hyvässä kunnossa! Loppusiivouskin oli parempi kuin siivousfirman.

Maailmantilanne johtaa siihen,että pian robotiikka ajaa alas työpaikkoja. Sanokaa minun sanoneen, mutta työttömiä tulee maailmaan lisää

Elämäntapatyötön ei ole mikään normaalityötön. Elämäntapatyötön ei edes aio töihin, vaan mieluummin elää kupaten yhteiskunnalta rahaa.

Vierailija
60/66 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapatyötön ei ole mikään normaalityötön. Elämäntapatyötön ei edes aio töihin, vaan mieluummin elää kupaten yhteiskunnalta rahaa.

Eihän tuo raha vuokranantajan nenään haise.