Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 62-vuotias vielä oppia soittamaan kitaraa

Vierailija
10.05.2022 |

On niin paljon asioita, joita vielä tässä iässäkin haluaisin tehdä, mutta en tiedä opinko ja toisaalta onko siitä mitään hyötyä kun kohta kuitenkin pitää kuolla. Kielten opiskelu, maalaaminen, kitaran soitto ym. taitavat jäädä vain haaveeksi. Sekin rassaa, kun ei ole paljon rahaa sijoittaa ko. harrastuksiin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yliopistoon 90-luvun alkupuolella opiskelemaan hallintotieteitä, vanhin aloittaja kurssillamme oli 63-vuotias. Hän oli jäänyt eläkkeelle juuri alkuperäisestä ammatistaan. Olin itse 32-vuotias ja kuvittelin olevani varmaankin vanhin.

Vierailija
22/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, kiitoksia monista kannustavista viesteistänne. Ex-mieheni on muusikko ja joskus hänen avustuksellaan olen kokeillut soittaa akustista kitaraa.

Osta ukulele. Paljon helpompi soittaa. Ukulele käy ihan perussäestykseen ja sillä voi myös soitella vaikeampia kappaleita. Mulla on ja suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Kitaran soiton yläikäraja on 61v.

Vierailija
24/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on vain numero. Jos kädet ja pää pelaa edes vähän niin jotain voi soittaa. Kuka edes kysyy tuollaista.... Oikeasti?

Vierailija
25/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iästä kiinni vaan musikaalisuudesta. Jos olisit kuten minä niin et oppisi missään iässä soittamaan minkäänlaista soitinta.

Vierailija
26/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Itse ajattelin vielä rueta kitara jumalaksi. M48

Vierailija
27/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo harrastukset eivät vie paljon rahaa.

Häh? Kunnon sähkökitaran lähtöhinta noin tonnista ylöspäin. Kopioilla soittaessa ei tule kuin paha mieli ja harrastus loppuu siihen. Sen kunnollisen jälleenmyyntihinta ei juurikaan laske eli jos ei opi, ei tule myytäessä niin hirveästi takkiin ja sen saa todennäköisesti myytyä. Se halpisversio jää vain nurkkiin pölyä keräämään.

35 euroa

https://www.tori.fi/uusimaa/Kitara_97814521.htm?ca=18&w=118

Eihän tuollaisella risulla tee mitään. En yhtään ihmettele, että omistaja myy.

Vierailija
28/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään voi oppia. Oppiminen ei ole mahdollista enää sen jälkeen kun täyttää 25-vuotta, sitten aivot rutistuu kokoon ja valuu yhtenä yönä korvistasi ulos. 

No haloo! TOTTAKAI VOI OPPIA VAIKKA SATAVUOTIAS SOITTAMAAN IAHN VAIKKA MITÄ! Miksi ihmeessä kyselet tuommoisia, kaikki oppiminen on motivaatiosta kiinni. Jos haluaa oppia, silloin oppii.

25-vuotta

25-vuotta

25-vuotta

25-vuotta

25-vuotta

25-vuotta

25-vuotta

25-vuotta

Se on

25 vuotta

Vierailija
29/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii.

T. Ammattilainen

Vierailija
30/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin muutama vuosi sitten Verkkokaupasta Fender Squier Straton 99. Oli hyvä soittaa.

Ei kuulemma ole hyvä ostos, jos aikoo oikeasti soittaa. Japanin Tokait ovat parempia, jos ei halua oikeaa Stratoa ostaa. Niistä Meksikossa tehdyt ovat edullisempia jenkkiversioihin nähden. Näitä löytyy Toristakin, jenkkejä harvemmin.

Vierailija
31/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, kiitoksia monista kannustavista viesteistänne. Ex-mieheni on muusikko ja joskus hänen avustuksellaan olen kokeillut soittaa akustista kitaraa.

Soitonopettajani valitsi minulle hyvän klassisen kitaran joskus 10v sitten, ja se on riittänyt hyvin. Maksoi kolmisen sataa.

Vierailija
32/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata asettaa itselleen minkäänlaisia ennakkoesteitä. Lähestulkoon kaikkea pystyy tekemään jos vaan haluaa

Vierailija
33/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se siitä...

Vierailija
34/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Kitaristit kuolee viimestään 27 vuotiaana.

Vierailija
35/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen soittaa vain kuolinkelloja itselleen.