Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan tavallisen työn

Vierailija
13.08.2026 |

Vihaan asiantuntijatyötä. Joillekin työni olisi varmasti unelmaa, mutta joka päivä on yhtä tuskaa. Jatkuvaa Exceleiden läpikäyntejä, auditointeja, kokouksia, uusien turhien EU-direktiivien täyttämistä, ohjeiden laatimista ihmisille jotka eivät osaa tai jaksa lukea. Asiakaskunta ja pomot todella vaativia, mutta eivät itse panosta yhtään yhteistyöhön. Työt kasaantuvat sille, joka on tunnollinen ja ei pidä joka viikko omaehtoisia vapaita.

En ole välittänyt mistään vuoteen ja nyt mitta on täynnä. En jaksa tehdä mitään kotona. En ole nähnyt yhtään ystävää tai perhettä kohta kahteen vuoteen, käyn vain töissä. Olin onnellisempi ja luovempi, kun olin huonopalkkaisemmassa kokoonpanotyössä keikkarina. Palkka oli huonompi, mutta keikkalainen voi mennä ja tulla miten haluaa. Voi mennä vaikka ulkomaille kuukaudeksi, jos siltä tuntuu. Mitä vähemmän ihmisiä työympäristössä, sen parempi.

Irtisanoudun työstäni ja aloitan pätkätyöläisen elämän. Adios!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin! Täällä psykologi, joka miettii usein alan vaihtamista johonkin vähemmän vastuulliseen työhön, jossa ei tarvetta tehdä kirjallisia töitä. Laittaisi vain työpaikan oven kiinni päivän päätteeksi ja vähät välittäisi työstä vapaa-ajalla.

Vierailija
2/4 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin! Täällä psykologi, joka miettii usein alan vaihtamista johonkin vähemmän vastuulliseen työhön, jossa ei tarvetta tehdä kirjallisia töitä. Laittaisi vain työpaikan oven kiinni päivän päätteeksi ja vähät välittäisi työstä vapaa-ajalla.

Näin juuri. Alani on sellainen, joka oli mielekästä vielä 2000-luvulla ja hieman sen jälkeen. Sitten tuli kaikki turha kirjaaminen, jatkuvasti muuttuvat lait ja niihin valmistelu, KPI-mittarit jne. Minulla on tutkinto myös terveydenhuoltoalalta, mutta hoitajamitoitukset, epäeettisesti toimivat työnantajat, enemmän ja enemmän vaativat omaiset sekä jatkuvasti kasvava kirjaamistarve sai minut jättämään alan. Voisin ehkä tehdä sitäkin työtä vielä keikkarina, kun ei olisi vakituisen vastuuta ja pitäisi olla täyttelemässä jotain RAI-mittareita tai kysellä 2-vuotiaan tasolla olevalta autistiselta henkilöltä, miten hänen itsemääräämisoikeutensa toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä psykologin muka täytyy tehdä työpäivän jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi