Miksi naiset kantavat laukkua kyynertaipeessa?
Sellaista laukkua jota kantaa kädessä tai olalle. Luulisin että koukistetru kyynertaive on kaikista hankalin ja raskain tapa kantaa.
Kommentit (46)
Varas ei pysty sieppaamaan niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että tuota outoa kantotapaa ei näe miehillä koskaan.
Miehillä harvemmin näkee käsilaukkua muutenkaan. Miesten vaatteissa on taskut, joten laukulle ei ole tarvetta.
On ollut aina olkalaukku. Kyynärtaipeessa laukkua osa kantaa vain hetken, yleensä kädessä kahva. Ei tietoa miten joku pystyy olemaan käsi koukussa koko ajan, superkoukkukäsi?
Reppu se vasta hankala onkin, esimerkiksi juuri kassalla.
En pysty roikottaa kyynertaipeessa laukkua. Minulle tuntuu huonolle se.
Itse olen päätynyt kantaa laukkua olkepeessä. Se tuntuu terveelle ja viisaalle minulle.
Omaan onneksi hyvän kielikorven ja pystyn sillä lohduttautua, jos ei ole kyynertaiveessa minulle voimaa suotu.
Menen tässä heti ajaa autolla kauppoille, että voin mennä osterelle shopata.
Minusta kauppakassiakin on kevyintä kantaa kyynervarressa/siinä käsivarren kulmassa. Se vaatii vähemmän lihastyötä kuin kantaminen suoralla kädellä.
Olkapäällä taas ei ole hyvä kantaa käsilaukkua, kun siitä tulee hartiajumi. Laukun hihna meinaa aina loukua pois olalta. Eli käsilaukkuakin joutuu kantamaan joko pitkällä hihnalla ns cross body kehon poikki, tai sitten kyynervarressa koukistetussa kädessä.
N52
Vierailija kirjoitti:
Samaa oon ihmetellyt. Mielestäni vain vanhat mummot kantavat laukkua sillä tavalla
Ennen vanhaan oli rouvilla pienet käsilaukut, joita kannettiin kyynärtaipeessa. Nykyään niin tekevät pissikset, joille nauraa kaikki, jopa ne vanhat mummot.
Minä kannan kauppakasitkin kyynärtaipeessa. Jaksan kantaa paljon paremmin niin kuin sormilla roikottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla hankala? Lompakko/puhelin, jonka kotelossa on maksukortti pidetään tietysti taskussa/pikkulaukussa etupuolella. Ei siellä repun uumenissa.
Vierailija kirjoitti:
En pysty roikottaa kyynertaipeessa laukkua. Minulle tuntuu huonolle se.
Itse olen päätynyt kantaa laukkua olkepeessä. Se tuntuu terveelle ja viisaalle minulle.
Omaan onneksi hyvän kielikorven ja pystyn sillä lohduttautua, jos ei ole kyynertaiveessa minulle voimaa suotu.
Menen tässä heti ajaa autolla kauppoille, että voin mennä osterelle shopata.
Saitko sairaskohtauksen?
Mutta herrasmiehet kantavat seuralaistaan kyynörtaipeessa.
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukun kantaminen on kamalaa. Mieluummin reppu selkään.
Juu ei. Tai ehkä jos olet ala-astelainen koulupoika tai vaihtoehtoisesti patikoimassa. Aikuiset naiset eivät mitään reppuja kantele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla hankala? Lompakko/puhelin, jonka kotelossa on maksukortti pidetään tietysti taskussa/pikkulaukussa etupuolella. Ei siellä repun uumenissa.
Vyölaukussa
Mulle kyynyrtaipeessa kantaminen on ihan luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Paljon helpompi kaivaa laukusta asioita, kun se on kyynärtaipeessa olkapään sijaan.
Kyllähän jo perusfysiikka kertoo että kyynärtaive on helpoin. Kuorma pitkän varren päässä lisää momentumia liikkeessä enemmän kuin lyhyen varren päässä. Painavaan kuormaan kuluu enemmän energiaa, kevyt kuorma heiluu epämukavasti. Lisäksi kyynärtaipeessa kannettaessa kädet jää vapaaksi puhelimelle, ovien avaamiselle jne. Olkapäältä hihna lipsahtaa helposti pois ellei ole todella pieni ja kevyt kuorma, tai vaihtoehtoisesti niin pitkä hihna että sen saa vastakkaiselle olkapäälle pään yli.
Minäkin kannoin teininä niin. Nyt vanhempana käytän vain yliolanlaukkuja (crossbody) ja reppua, josta on tosin vaikea kaivaa mitään jollei sitä voi laskea johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on hassuja. Kattokaapa kassalla miten laukku ei avaudu ennenkuin myyjä sanoo hinnan, vaikka varmasti oli tiedossa millä kortilla laskun maksaa.
Ne on höpöjä olioita.
mies54v
Uskovaisella ihmisellä ei ole oikein vara mennä toisia höpöiksi sanomaan!
Eikä sovinistilla.
Ja uskovaisen sovinistin kannattaisi pitää turpansa ihan kokonaan kiinni koko loppuikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ensin kokeilin kyynurtaipetta, mutta totesin se paha. Sitten vaihtoin kyynortaveeseen. Ei hyva se.
Nykyään kannaskelen laukua kyynirtappeessa ja jos alka sattua, niin vaihtan salamannopeasti kyynörtaivveeseen.
Samaa oon ihmetellyt. Mielestäni vain vanhat mummot kantavat laukkua sillä tavalla