Tuli lähete sappirakon poistoon
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Rutiinileikkaus, meitä oli monta samana päivänä leikattavaa. Ei tunnu missään ja nopea palautuminen.
Vaikka sappirakko poistetaan niin sappitiehyet jäävät eli leikkauksen jälkeen kannattaa varovasti kokeilla erilaisia aiemmin ongelmia aiheuttaneita syötäviä. Leikkauksesta on monta vuotta enkä edelleenkään voi syödä vihreää omenaa. Sipuli käy hyvin, vaikka monella se aiheuttaa ongelmia.
Kiitos :) ap
Minulla sappirakon poisto vei hirveät vatsakivut kokonaan. Itse asiassa jo pelkän sappikivien poiston jälkeen loppui kivut saman tien. Aika nopeasti pääsinkin poistoleikkaukseen, joten kivut eivät ehtineet palatakaan. Syön samoin kuin aikaisemmin, ehkäpä en niin paljoa kerralla kuin ennen vanhaan.
Nyt vasta tajusin, että en ole oksentanut kertaakaan sappirakon poiston jälkeen. Aikaisemmin kipukohtauksen tullessa tuli välillä oksennettua.
Vieläkö saa Litalginia sappikipuihin? Tuo lääke oli rakas ystäväni ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen ei ole ollut kipuja ollenkaan ja leikkauksesta on jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö saa Litalginia sappikipuihin? Tuo lääke oli rakas ystäväni ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen ei ole ollut kipuja ollenkaan ja leikkauksesta on jo kauan.
Ei saa.
Kuulostaa siltä, että voi ihan rauhallisin mielin mennä operaatioon. Ihana kuulla, että on helpottanu muilla💕ap
Omani ehti tulehtua pahasti ennen kuin se poistetiin kiireellisesti päivystysleikkauksena. Itse leikkaushan on suunnitellusti aika helppo ja nopea toipua. Itselleni jäi vain pysyvä rasvaripuli mihin ei auta mikään. Lisäksi saan nykyään sappikohtauksen tyyppisiä kipuja Panacodista, ennen pystyin syömään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä lääkettä ei enää suomessa myydä. Siis litalginia.
Vierailija kirjoitti:
Omani ehti tulehtua pahasti ennen kuin se poistetiin kiireellisesti päivystysleikkauksena. Itse leikkaushan on suunnitellusti aika helppo ja nopea toipua. Itselleni jäi vain pysyvä rasvaripuli mihin ei auta mikään. Lisäksi saan nykyään sappikohtauksen tyyppisiä kipuja Panacodista, ennen pystyin syömään sitä.
Panacod ei sovi sappirakon poiston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä lääkettä ei enää suomessa myydä. Siis litalginia.
Eikö? Mikä lääke on korvannut Litalginin? Aivan loistava lääke, auttoi nopeasti kipujen tullessa.
Rutiinileikkaus, meitä oli monta samana päivänä leikattavaa. Ei tunnu missään ja nopea palautuminen.
Vaikka sappirakko poistetaan niin sappitiehyet jäävät eli leikkauksen jälkeen kannattaa varovasti kokeilla erilaisia aiemmin ongelmia aiheuttaneita syötäviä. Leikkauksesta on monta vuotta enkä edelleenkään voi syödä vihreää omenaa. Sipuli käy hyvin, vaikka monella se aiheuttaa ongelmia.