Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitkälle riittää 300e ruokaan?

Vierailija
10.05.2022 |

Meillä sen verran tilillä loppukuuksi. Mies ei saanut tässä kuussa palkkaa eikä lomautus rahoja. Joudutaan jo laskuja maksattaa vanhemmilla. 2 teiniä josta toinen erittäin nirso. 2 aikuista. Kissa ja koira.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2 aikuista ja 3 teiniä. Tässä kuussa on mennyt ruokaan 240, maitoa pitää vielä hakea niin loppu viikko pärjätään näillä. Ollaan ostettu turhuuksiakin. Ollaan pärjätty välillä kuukausi n. 400:llakin

n. 100 menee kuukaudessa rahaa/ hlö

Vierailija
62/67 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo riittää vaikka koko kuukaudeksi jos siltä tuntuu. Ihmiset aina valittaa että ei ole varaa ruokaan. Näin kaupassa tämmöisen asiakkaan eilen.

Itse ostin kasvisruokaa 60e:llä. Siinä oli toki vähän premiumia mukana, vöneriä jne, saisi sen helposti fiilattua puoleen tuosta määrän kovasti vähenemättä - mutta ruokaa tuli 2 täyttä muovikassillista!!

Seuraava asiakas osti 30 eurolla tavaraa, ostoksista päätellen juurikin "ei oo rahaa ruokaan"- valittaja. Ostokset oli yksi pullasämpyläpussi ja -30% alen lauantaimakkarapaketti - ja loppurahoilla halvinta lonkeroa ja tupakkaa.

Hohhoijaa, no, elämä on valintoja, myös syömisen osalta.

Tarkkaanpa kyyläsit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus kotiruoka on halpaa ylipäätään.

Karsimalla ne leivät ja leikkeleet pois ja vaihtamalla ne esim jogurttiin ja hedelmiin pääsee halvemmalla

Leipä nyt pitää nälkää ihan toisella tavalla kuin jugurtti.

Vierailija
64/67 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöllä aina kirjoitti:

Meillä 6 henkinen perhe ja tuo riittäisi kevyesti kuukaudelle.

Käytän hyödyksi ilta-alea -60%

Nytkin on kaks pakastinta täynnä lihaa/kanaa/kalaa/makkaraa/marjoja.

Kaupasta haen vain tuoreet.

Nytkin eilen haettiin ingmariinia kun on tarjouksessa lidisdä iso paketti ni monta jääkaappiin.

Voin kertoa että viimekesänä remppasin omakotitalon yläkerran ruokarahoilla.

Ensin ilta-alesta ruokaa ja sen jälkeen kaikki mitä jää säästöön.

Näin ollen remontti ei vienyt ylimääräistä rahaa.

Harrastan tätä ihan vaikka ei oisi tiukkaa koska ennemmin ostan alesta 60% halvemmalla ja suunnittelen ruuvat niiden mukaan.

Esim nyt kävin ale ostoksilla niin ostoksen loppusumma ois ilman alea ollu noin 150 Ni nyt maksoin 60 alennettuna ja pelkkää lihaa tai kanaa.

3 kassillista sain pelkkää raaka-ainetta ruokiin joka ois se kallein osa.

Ite en häpeä punalapullisia tuotteita vasn nimenomaan haen sillä säästöä jotta voimme tehdä muutakin ja varsinkin kun ruuan hinta nousee jatkuvasti ni ennemmin olen 30 min ennen alen alkamassa keräämässä lihat kärriin kun että kittuuteltais kk toiseen.

Nykysi ilta-alet slkaa vielä klo 18:)

Suosittelen kokeilemaan kuka ei tätä jo harrasta.

Ja meillä todella syödään ruokaa eikä pihistellä.

Näitä aleruokia ei riitä kuin ammattihamstereille. Kyttäävät kärryn kanssa jo tuntia ennen, etteivä muut pääse lähellekään. Jos sullakin on jo kaksi pakastinta täynnä, niin syö niitä välillä ja anna muillekin mahdollisuus, ahmatti.

Vierailija
65/67 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 hengelle vähintään 2 vkoa. Hyvää kotiruokaa itse tehtynä. 

Vierailija
66/67 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta.asutaan pienellä paikkakunnalla ja ongelmana oli lähinnä täällä kaupassa et klo 21 ku alko ilta-ale ei kukaan siihenaikaan menny enää ostoksille ja hävikkiä syntyi paljon.

Näin meillä myyjä sano et sitä aikaistettiin sen takia et ne menee myös kaupaksi.

Kyllä täällä ainakin ilta-alesta riittää ihan jokaiselle kuka kaupassa pyörii.

Eriasia on hakeeko tuoretta vai niitä punalapullisia.

Ei siinä ahmatti tarvii olla ja kyllä meillä syödään pakastinta tyhjäksi koska ei ole järkeä hakea enempää kun ei mahdu pakkaseen.

Ja kyllä kyse oli siintä että 300 pärjää hyvin tosin jos limuja ostetaa ni mikään raha ei riitä.

Meillä niitä ei nautita ku todella harvoin.

Vierailija
67/67 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla menee 100 e ruokaan viikko. Tuo kestäisi mulla siis kolme viikkoa.

Asun yksin ja mulla menee ruokaan 5,- päivässä eli 150,- kuussa. Eli söisin tuolla kolmella sadalla kaksi kuukautta.

Kaurapuuroa, hedelmää, itse tehty lämmin lounas tarjoustuotteista (kerralla enemmän ja pakkasesta pöytään) aika myöhään. Vitonen riittää.