Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi saada tolkullista tukea vanhemmuuteen, jos on väsynyt?

Vierailija
09.05.2022 |

Kerron taustaksi, että olen koulutukseni puolesta ammattilainen kasvatusasioissa ja kehityspsykologiassa, vaikka en työkseni niihin liittyvissä tehtävissä toimikaan vaan ihan muun tyyppisessä työssä. Minulla on yksi temperamentiltaan varsin tulinen ja aistiyliherkkyyksillä varustettu lapsi, joka kanssa alan olla uupunut. Aviomieheni, lapsen isä siis, ei oikein jaksa perhe-elämää ja on valinnut varsin etäisen roolin eikä se muuksi muutu, hyvin paljon on asiasta puhuttu. Varsinaisia tukiverkostoja minulla ei misdään lähistöllä ole.

Pyysin tukea perheneuvolan kautta ja lopputulema oli, että meillä kävi muutaman kerran perhetyöntekijä kotona. En kuitenkaan kokenut saavani siitä mitään apua. Meidän arki toimii sinänsä hyvin, että kotona on siistiä eikä kotitöiden hoitumisessa ole mitään ongelmaa, tehdään joka päivä ruokaa ja ollaan taitavia siinä, leivotaankin usein, lapsella on selkeä päivärytmi jne. Hän niistä kovin kyseli. Ja jutteli jostain ihan peruskasvatusasioista, jotka on minulla varsin hyvin tiedossa. Tuntui, ettei hän kuitenkaan ymmärtänyt ollenkaan sitä millaista on aistiyliherkkä temperamentikas lapsi. Ei osannut niihin asioihin sanoa mitään tai sanoi kummallisuuksia, kuin ei ymmärtäisi mistä on kyse edes. Lopulta pyysin, että käynnit lopetetaan hyödyttöminä.

Osaisiko joku neuvoa mistä voisi saada tolkullista tukea vanhemmuuteen, jos on väsynyt?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aistiyliherkkä vilkas lapsi ja toinen jolla kaksi autoimmuunisairautta. Ja yrittäjämies.

Palkkaa apua kotiin. Siivooja, lastenhoitoapua, jopa kotiruokaa saa jonkun laittamaan. Jos teillä on tilaa asunnossa, au pair on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
22/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain kestettävä. Suomi ei ole enää se Suomi, missä sai apua ja tukea. Itse olette valinneet globalisaation ja sillä linjalla mennään.

Vertaistuki voisi auttaa, jos joku nykyään enää haluaa semmoistakaan jakaa toisten kanssa. Eihän me enää olla me.

Millaista apua ennen sitten sai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä kuvittelit, kun te sitä perhettä suunnitelitte? Vanhemmuuden voi ulkoistaa, kun itse ei jaksa?

Osaisiko joku selittää, miksi saan tällaisia ilkeitä vastauksia?

Ap

Vierailija
24/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus, jota kautta saatte tukiperheen.

Vierailija
25/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet ovesta kun isä tulee kotiin ja sanot soronoo! Jos seuraavana aamuna iskä lähtee taas töihin ni tuut siihen sit takas. Yön nukut hotellissa kivasti. Toistat tätä kunnes elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta. 

epäilen että tuolla tempulla voi löytää itsensä äkkiä lastensuojelun toimiston penkiltä itkemässä omaa lasta takas.

Vierailija
26/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä kuvittelit, kun te sitä perhettä suunnitelitte? Vanhemmuuden voi ulkoistaa, kun itse ei jaksa?

Ap

Liian aurinkoinen ajattelu ja lopputuloksella mehustelu olisi varmasti vienyt suota kuokkivan Jussin sisukkaalta yrittämiseltä terän. Kansainvälisestikin mainetta niittänyt suomalainen sisu rakentuu nimenomaan realismin, rehellisyyden ja suoruuden varaan.

Vierailija
27/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo. Isälle ja lapselle enemmän tilaa olla yhdessä.

Kuulostat siltä perhetyöntekijältä :D . Lapsen ruokavalio on kunnossa, aina ollut, ulkona liikkumista päivittäin, selkeä unirytmi päivälepoineen jne. Nämä asiat on varsin hyvin hallussa olleet aina. Ja isä on itse lukuisista pyynnöistä ja keskusteluista huolimatta itse päättänyt pysyä etäällä. Eikä halua muutosta asiaan. Minä toki haluaisin, mutta turhaan. Ap

Nyt puhuttiinkin SINUN ruokavaliosta, liikunnasta ja levosta. Jättääkö mies hoitamatta, kun lähdet lenkille tai kaverin kanssa kahville?

Hän on hyvin vähän kotona. Tekee viikonloputkin töitä, tulee töistä vasta lapsen nukkumaanmenoaikaan. On valinnut itse niin, tekee kahta työtä, toisessa työmatkojakin. Ei minulla ole mahdollisuutta vain lähteä kaverin kanssa kahville ha jättää lasta miehelle, kun ei hän ole kotona. Ap

eli hän hoitaa oman tonttinsa ja elättää perheensä. hänellä on varmasti raskasta töissä mutta tietää että oman osuudesta valittaminen ei mitään auta.

Nyt vetäisit kyllä hatustasi erikoisia johtopäätöksiä. Ei hän elätä perhettään. Maksamme kaiken suunnilleen puoliksi. Ei hän rahan takia kahta työtä tee. Eikä tienaa mitenkään erityisen paljon, toinen työ pyörii hänen harrastuksen ympärillä ja lähinnä kattaa sen työn ja harrastuksen kulut. Ap

eli olet työelämässä ja itket että olet lapsen takia loppu!?

Vierailija
28/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet ovesta kun isä tulee kotiin ja sanot soronoo! Jos seuraavana aamuna iskä lähtee taas töihin ni tuut siihen sit takas. Yön nukut hotellissa kivasti. Toistat tätä kunnes elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta. 

epäilen että tuolla tempulla voi löytää itsensä äkkiä lastensuojelun toimiston penkiltä itkemässä omaa lasta takas.

Olisiko se tässä tapauksessa huono asia? Toinen ei jaksa ja toista ei kiinnosta = onnellinen lapsuus?

Vierailija
29/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat siltä perhetyöntekijältä :D . Lapsen ruokavalio on kunnossa, aina ollut, ulkona liikkumista päivittäin, selkeä unirytmi päivälepoineen jne. Nämä asiat on varsin hyvin hallussa olleet aina. Ja isä on itse lukuisista pyynnöistä ja keskusteluista huolimatta itse päättänyt pysyä etäällä. Eikä halua muutosta asiaan. Minä toki haluaisin, mutta turhaan. Ap

Nyt puhuttiinkin SINUN ruokavaliosta, liikunnasta ja levosta. Jättääkö mies hoitamatta, kun lähdet lenkille tai kaverin kanssa kahville?

Hän on hyvin vähän kotona. Tekee viikonloputkin töitä, tulee töistä vasta lapsen nukkumaanmenoaikaan. On valinnut itse niin, tekee kahta työtä, toisessa työmatkojakin. Ei minulla ole mahdollisuutta vain lähteä kaverin kanssa kahville ha jättää lasta miehelle, kun ei hän ole kotona. Ap

eli hän hoitaa oman tonttinsa ja elättää perheensä. hänellä on varmasti raskasta töissä mutta tietää että oman osuudesta valittaminen ei mitään auta.

Nyt vetäisit kyllä hatustasi erikoisia johtopäätöksiä. Ei hän elätä perhettään. Maksamme kaiken suunnilleen puoliksi. Ei hän rahan takia kahta työtä tee. Eikä tienaa mitenkään erityisen paljon, toinen työ pyörii hänen harrastuksen ympärillä ja lähinnä kattaa sen työn ja harrastuksen kulut. Ap

Öö saisiko ap itkeä vain jos ei olisi työelämässä?

Vierailija
30/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties perhetyöntekijä ei nähnyt mitään ongelmaa teillä? Et osannut kertoa väsymyksestäsi? Neuvolan kotipalvelusta olen saanut ihan käytännön apua vauva-aikana, jos sinun lapsesi on jo neuvolaiän ohittanut, niin sitten vaikeampi sanoa.

Miehen harrastustyö on varsin törkeää sekä sinua että lastasi kohtaan. Jostain asiasta pitää myös miehen joustaa ja ottaa samalla ottaa vastuuta perheestään.

Vierailija
31/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä tuossa oli ilkeää? Äitiys on maailman yksinäisin rooli.

Vierailija
32/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap uuvuttaa itsensä töissä ja syyttää väsymyksestä yli-diagnosoimaansa lasta. tämä aloitus on todennäköisesti keksitty provo.

Vierailija
33/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lastensuojeluilmoitus, jota kautta saatte tukiperheen.

Ei saa. Yksi lapsi ja kaksi vanhempaa.

Vierailija
34/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi hyväksikäyttää sinua, etkö ymmärrä.

Vierailija
35/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties perhetyöntekijä ei nähnyt mitään ongelmaa teillä? Et osannut kertoa väsymyksestäsi? Neuvolan kotipalvelusta olen saanut ihan käytännön apua vauva-aikana, jos sinun lapsesi on jo neuvolaiän ohittanut, niin sitten vaikeampi sanoa.

Miehen harrastustyö on varsin törkeää sekä sinua että lastasi kohtaan. Jostain asiasta pitää myös miehen joustaa ja ottaa samalla ottaa vastuuta perheestään.

miehen työ on muka törkeää mietippä kun äiti vetää töissä kaiket päivät!!?? hieman asioita tärkeysjärjestykseen nyt.

Vierailija
36/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap uuvuttaa itsensä töissä ja syyttää väsymyksestä yli-diagnosoimaansa lasta. tämä aloitus on todennäköisesti keksitty provo.

Itse olet provo. En ole uuvuttanut itseäni työssä ja aistiyliherkkyydet on neuvolan sanoma asia. Ap

Vierailija
37/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä oikeasti uskot, että iskä jättää lapsen heitteille eikä hoida, kun lähdet pois kotoa, niin ajatus siitä, hän tarvitsisit tukea vanhemmuuteen väsymyksen takia, ei itseasiassa ole teidän perheen ongelma. Se on ihan sivuseikka.

Vierailija
38/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuvittelit, että perhetyöntekijä tulee ja hoitaa sen väsymyksen pois tekemällä kaiken kun sinä istut sohvalla somettamassa?

Millaista apua sinä nyt kaipaat? Lastenhoitajaa? Kodinhoitajaa? Rahalla niitä saa. Yhteiskunnan vastuulla on tarjota perustarpeet.

Vierailija
39/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Kerro miehelle että ratkaisu on se että on enemmän kotona. Ei kahta työtä tarvii Suomessa puskea ja sä voit olla kelan tuilla or something

Vierailija
40/126 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat miehestä niin olisiko lapsi heitteillä isälläoloajan?  Oletko puhunut tästä neuvolassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan