Keltaiset hiki ja deodoranttiläntit pois valkoisen t paidan kainaloista?
Miten olet saanut poistettua? Jossain kehotetaan käyttämään etikkaa, mutta auttaako se ja kumpi parempi normi etikka vai ihan pyykkietikka? Ruokasoodaakin ehdotetaan, toimiiko se? Entäs sappisaippua?
Kommentit (46)
Ei niitä saa millään pois kokonaan, haju jää
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä saa millään pois kokonaan, haju jää
Oletko testannut yllämainittuja?
Välttäkää valkoisia/vaaleita hyntteitä.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Mielestäni ne ovat nättejä päällä, joten aion jatkossakin ostaa niitä. Tosin koitan katsoa ettei olisi kovin kireä kainaloista
-Kapanteri.- kirjoitti:
Ei sillä värillä ole väliä, niitä tulee ihan minkä vaan värisiin. Erottuvat muuten mustissakin.
Vierailija kirjoitti:
Noniin eikö kellään ole neuvoa?
Et osaa esim googlea käyttää?
Tuossa vaiheessa paita joutaa jo roskiin tai lattiarätiksi. Todennäköisesti on jo muutenkin harmaantunut ja kulunut.
Normietikkaa, pyykkietikka on laimennettua.
Kloriitilla voi kokeilla, mutta se haurastuttaa kangasta.
Mä pyrin pesemään vaatteen pian käytön jälkeen, enkä käytä kahta kertaa samaa paitaa, vaan aina yhden kerran jälkeen pesuun. Riippuu myös vaatteen materiaalista, lähteekö vai ei. Ja kannattaa pestää mahdollisimman kuumassa, toki materiaali huomioiden!
Tämä yksi syy, miksi valkoisia vaatteita tai liinavaatteita pitäisi välttää. Valkoinen väri ei kestä mitään, vaan on helposti piloilla kun kaikki lika ja tahrat näkyvät ja puhtaaksi on vaikea saada. Kannattaa siirtyä tummempiin paitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Normietikkaa, pyykkietikka on laimennettua.
Kloriitilla voi kokeilla, mutta se haurastuttaa kangasta.
Mä pyrin pesemään vaatteen pian käytön jälkeen, enkä käytä kahta kertaa samaa paitaa, vaan aina yhden kerran jälkeen pesuun. Riippuu myös vaatteen materiaalista, lähteekö vai ei. Ja kannattaa pestää mahdollisimman kuumassa, toki materiaali huomioiden!
Huomasin myös, että väkiviinaetikka on paljon halvempaa
Aurinko valkasee. Lasten sosetahratkin lähtenyt auringossa pois, mitkä pesun jäljiltä näkyi edelleen.
Täytä suihkupullo etikala.Ruiskuta kainaloiden alle ,kaulukseen ym tarpeen tulle n ennen pesua koneessa . Hajut häipyy. Var så guutte.
Vanish.
Tee jauheesta tahnaa sekoittamalla siihen vettä, hiero paljon värjäymäkohtiin (lisäile tarvittaessa vielä vettä) ja anna vaikuttaa pitkään. Koko paidan voi myös lisäksi liottaa lämpimässä vedessä, jossa on samaa ainetta. Pese sitten koneessa niin kuumalla ohjelmalla kuin vaate kestää. Pesuaineen joukkoon voi laittaa vielä ainetta. Suosittelen tuplahuuhtelua, jotta voimakkaan kemikaalinen haju varmasti lähtee.
Toista ym. käsittely tarvittaessa, jos vielä näkyy värjäymää.
Itse olen Vanishillä saanut puolison valkoisen kauluspaidan kellastuneet hihansuut ja kauluksen jälleen ihan valkoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanish.
Tee jauheesta tahnaa sekoittamalla siihen vettä, hiero paljon värjäymäkohtiin (lisäile tarvittaessa vielä vettä) ja anna vaikuttaa pitkään. Koko paidan voi myös lisäksi liottaa lämpimässä vedessä, jossa on samaa ainetta. Pese sitten koneessa niin kuumalla ohjelmalla kuin vaate kestää. Pesuaineen joukkoon voi laittaa vielä ainetta. Suosittelen tuplahuuhtelua, jotta voimakkaan kemikaalinen haju varmasti lähtee.
Toista ym. käsittely tarvittaessa, jos vielä näkyy värjäymää.
Itse olen Vanishillä saanut puolison valkoisen kauluspaidan kellastuneet hihansuut ja kauluksen jälleen ihan valkoisiksi.
vanish on tosi kallista , alkaen 5e kaikki paketit
Up