Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
1981/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt just trendinä on pyöreät lasit/aurinkolasit joista itselleni tulee mieleen 40-luvun hirmuvaltaa käyttäneet henkilöt. etten kyllä itse laittaisi päähäni  eivätkä ole edes nätit

Ei kait sellaiset minipienet pyöreät lasit ole mikään trendi.

Nämä nykyiset ovat suuremmat, samantyyppiset kuin 90-luvulla.

Vierailija
1982/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 35v keski-ikäinen? No kuitenkin vierastan sitä, että pitäisi olla jatkuvasti tavoitettavissa. On somet ja monet viestisovellukset ja sähköpostit älypuhelimessa ja oletetaan, että minuuteissa pitää vastata. Työasiat työaikana on toki eri asia. Kaipaan aikaa, jolloin ei ollut oletusta, että on aina online. Oli lankapuhelimet ja faksit, kännykät vasta yleistymässä, samoin netti ja tietokoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin palveluita ei voi käyttää ilman sovelluksia, esim. mulla on tili ulkomaalaisessa pankissa ja verkkomaksut pitää hyväksyä sovelluksessa, tietokone ei riitä. Viimeksi herjasi, että käyttämäni laite ei kelpaa, vaikka on max. pari vuotta vanha tabletti. Ei tällaisessa ole mitään järkeä. N40

Vierailija
1984/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, et tyhjät tynnyrit kolisee ja kovaa. Näitä pitää fiksumpien sit vaan kestää. Tässä on jotain jokseenkin nurinkurista. Tasa-arvo on todella ymmärretty väärin. Esim. rikollista voidaan hyysätä, ettei hän pahota mieltään, proffat tekee assareiden duuneja jne. En ymmärrä.

Ja lääkärit on nykyään sihteereitä.

1985/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset on vieraantuneet oikeasta elämästä ja kokemuksista.

Kukaan ei tee mitään, vaan katsoo youtubesta tai tosi-tv:stä mitä muut tekee.

Kukaan ei ajattele syvällisesti. Asioiden monimutkaisia taustoja ei ymmärretä. Poliitikot vie tätä sakkia tukka putkella.

Suurin murhe on geelikynnet ja silikonit. Kulutusluottoja ja pikavippejä riittää, eletään velkasi.

Pitkän tähtäyksen suunnitelmia ei ole.

Ammatiksi halutaan influensseri tai sisustussuunnittelija.

Mää ku luulin et se joku lunssa on se influensseri.

Vierailija
1986/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joka kokoukseen pitää tuoda läppäri.

1987/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se, että keski-ikäisiä pidetään ihan kalkkiksina. Synnyin 70-luvun puolivälissä eli olen hyvinkin keski-iässä. Kun olin nuori, tämän ikäiset oli viisaita. Ei koko ajan haukuttu, että on pudonnut kehityksestä tai vähätelty osaamista.

Olin opettajana 12 vuotta, mutta väsyin siihen, ettei kukaan kunnioita ketään. Nuoret alkoivat laukoa törkeyksiä, sylkeä päälle ja jatkuva ammattitaidon kyseenalaistaminen. Miksi jotain pitää oppia, ihan viime vuosituhannelta, ei tuollaista enää kukaan tarvitse mihinkään. Kun osaa copy-paste-toiminnolla kopioida ja liittää, eli toisin sanoen plagioida, se monen nuoren mielestä riittää, koska kaikki tietohan löytyy netistä.

Toisaalta lähdekriittisyyttäkään ei ole. Se on turha asia alle keski-ikäisten mielestä. Sama se, onko kopioinut tekstinsä mielipidepalstalta vai tieteellisestä julkaisusta, monen nuoren mielestä sama asia. Lähteitä ei myöskään tarvitse mainita, koska sekin on fossiiliopettajan omaa pingotusta. Mitään ei tarvitse oppia ulkoa, koska entisaikaan saattoi sivistyksen vuoksi tietää eri asioista, mutta nykyisin googlataan kun tilanne on päällä.

Tämä! Yksi sukulainen on nyt 27vuotias, itse olen 43. Ikäeroa siis 16 vuotta, eli voisin olla isosiskonsa- jotenkin hän mieltää minut ihan kalkkikseksi ja puhuu alentavasti "nykyaikana sitä tai tätä, et vaan tajua". Lähinnä tuo naurattaa mutta kieltämättä joskus ärsyttääkin, olen monesti meinannut sanoa että aikuisten maailmassa tuo ikäero on lopulta aika vähäinen, vaikka lapsuus onkin kulunut eri vuosikymmenellä. Seuraavan kerran taidan sanoa että minulla on hyviä kaverisuhteita ja ystäviä ikähaarukassa 22-65, hän ei suinkaan ole nuorin, mutta kummasti esim. 30-35v kaverit eivät pidä minua mitenkään "oleellisesti" itseäään vanhempana.

Asennoituminen ihmisiin siis todella outoa joillakin

Moon viisneljä enkä vttu mikää kalkkis oo. Äitis on.

Vierailija
1988/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista somemaailmaa.. Mihin sitä tarvitaan ja miksi olla siellä kiusattavana? Kansakunta kyllä todellakin tyhmistyy koko ajan.

Vierailija
1989/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

Kake Randelin: Me halutaan olla ...reitä.

Mielensä pahoittaminen mm. viikonloppuna Lahdessa kun ko.biisiä oli dj. soittanut 80-luvun

disko bileissä.

Ouotoa! Eikös kyseisessä laulussa juuri faniteta ...reitä? M...stat kädet yhteen hakkaa, musiikki ei koskaan lakkaa.

Vierailija
1990/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kategorisesti, vaikkei sillä tekisi mitään. Onkohan tämä kaikkein yleisintä naisilla...

Vierailija
1991/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin palveluita ei voi käyttää ilman sovelluksia, esim. mulla on tili ulkomaalaisessa pankissa ja verkkomaksut pitää hyväksyä sovelluksessa, tietokone ei riitä. Viimeksi herjasi, että käyttämäni laite ei kelpaa, vaikka on max. pari vuotta vanha tabletti. Ei tällaisessa ole mitään järkeä. N40

Tämä. Moneen asiaan pitää olla sovellus ja uusin sellainen, jota ei vanhempaan laitteeseen saa. Ei kaikki vaihda puhelinta, tablettia tai läppäriä joka vuosi. Laitteet käytetään loppuun, ei muodin ja kulutusyhteiskunnan mukaan. Ja se tunnuksien ja salasanojen määrä näihin eri sovelluksiin ja palveluihin, huoh. Liian moni asia halutaan sitoa älypuhelimeen, se kun hajoaa tai häviää tai varastetaan, ei voi kohta edes pankkiasioita hoitaa, kun tunnistautuminen on siinä luurissa eikä konttorit ole paljoa auki. Ei ole mitään järkeä.

Vierailija
1992/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi. Tänään viimeksi työskentelin itseäni puolet nuorempien kanssa nuorin taitaa olla 18 ja voisi olla lapseni. Niin  hienoja nuoria ja älyttömän kohteliaita ja fiksuja. Täytyy sanoa, että en vain ole aikoihin kohdannut niin kivaa työryhmää kaikin puolin. Hyvin ollaan me keski-ikäiset kasvatetu lapsemme.

Vierailija
1993/2707 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe$e-selfieitä

Facebookissa omakuvana kuva omasta ahterista

Vierailija
1994/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta mielenpahoittamista ja että somessa kaikki sanotaan epäkohteliaasti ihmisille. Käytöstapojen ja muiden huomioon ottamisen puute.

Somen epäkohteliaisuus on kyllä tarttunut myös osalle keski-ikäisistä.

Vierailija
1995/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kahviloihin. Eikö sinne mennä nauttimaan kahvista ja tunnelmasta eikä tuijottamaan konetta?

Vierailija
1996/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen isoa takapuolta hävettiin nykyisin se on tavoite ja ihanne siis naisilla.

Vierailija
1997/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voivoi. Tänään viimeksi työskentelin itseäni puolet nuorempien kanssa nuorin taitaa olla 18 ja voisi olla lapseni. Niin  hienoja nuoria ja älyttömän kohteliaita ja fiksuja. Täytyy sanoa, että en vain ole aikoihin kohdannut niin kivaa työryhmää kaikin puolin. Hyvin ollaan me keski-ikäiset kasvatetu lapsemme.

Olivat ehkä yläluokan ja sivistyneistön jälkeläisiä.

Vierailija
1998/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säynätsalo kirjoitti:

Kake Randelin: Me halutaan olla ...reitä.

Mielensä pahoittaminen mm. viikonloppuna Lahdessa kun ko.biisiä oli dj. soittanut 80-luvun

disko bileissä.

Ouotoa! Eikös kyseisessä laulussa juuri faniteta ...reitä? M...stat kädet yhteen hakkaa, musiikki ei koskaan lakkaa.

Ei. Se oli sen ajan huumoria. Ei fanittava. Nykyisin täysin epäkorrekti laulu. Edes sanoittaja itse ei hyväksyisi sitä nykyisin. Muistetaanpa, että siihen aikaan ei ollut kosketuksia erilaisiin kansoihin muuta kuin lomamatkoilla. Maailma on pienentynyt ja hyvä niin.

Huumori on muuttunut niistä ajoista.

Vierailija
1999/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierastan tubettamista. Että joku oikeasti tienaa sillä että jauhaa paskaa elämästään. Tai ajellaan autolla ja höpötellään. Facebookia. Että laitetaan kuvia ruuasta kaikkien nähtäville. Miksi?? Ketä kiinnostaa mitä syöt. Translakia. Se, että vähemmistö menee mielipiteineen enemmistön edelle, kaikessa. Kaikkea pitäisi ymmärtää, eikä mitään saa sanoa ääneen. Onneksi vielä kotona saa sanoa mielipiteensä suoraan, ja me miehen kans puhutaankin mitä lystää.

Kyllä demokratiassa enemmistön mielipide voittaa. Translakiakin kannatti enemmistö kansan valitsemista edustajista. Vähemmistön eli vastustajien mielipide hävisi.

Muistelepa mikä kähmintä tapahtui nykyisen hallituksen muodostamisvaiheessa? Sanooko nimi Antti Rinne mitään? Ketkä jätettiin ulkopuolelle?

Vierailija
2000/2707 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaailman lyhenteitä emt ja mitvit kvg

No nuo nyt on monen vuoden takaa. Ei ainakaan täällä pk-seudulla enää käytössä. Täytyy sanoa, että kun ekan kerran sain pääkalloemojin omalta teiniltä, olin lähellä vetäistä herneet nenään. Sitten selvisi, että se on nauru-emoji: kuolen nauruun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi