Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin jos jollain on mielipide, jonka hän esittää, se on ulisemista. Entisaikaan sitä kutsuttiin ihan vaan mielipiteeksi, ei ulisemiseksi.
Eläin ja esinemetaforat. Jos on kriittinen niin muuttuu joko eläimeksi tai esineeksi, ulisee ja kitisee.
Kaikki on vaan "somea". Kahvitauolla ei mene kuin minuutti, kun ensimmäinen mainitsee sanan face. Ihmiset eivät poikkea toistensa luona kylässä.
Käyn kaupassa ja ihmiset kulkee siellä luuri kasvojen edessä ja höpöttää eikä katso mihin kävelevät. Eikä ole nuorien juttu pelkästään vaan keski-ikäisetkin harrastaa tätä. Ihme juttu, että luuria ei voi pitää korvalla vaan kautin huutaa ja kaikki muutkin kuulee, kun puhutaan kaikki asiat julki. Pidän itsekin kautinta päällä, mutta kotona.
Tämä pt-kulttuuri, että kaikki voi ruveta personal traineriksi, ihan suolesta. Ihmiset joilla ei ole mitään tajua miten ihmisten kroppa toimii saa kutsua itseään pt:ksi. Olen tähän langennut ja treenattiin ihan väärin. Nykyään teen fysioterapapeutin ohjauksessa, joka on myös pt. En sano, että eikö olisi hyviäkin, mutta useampi ollut kohdalla ja valitettavasti nykyinen oikeasti osaa ja kyllä on ihan eri maata.
Siitä olen kiitollinen, että se mitä opiskelen mahdollistaa tulevaisuudessa etätyön. En varsinaisesti nauti kulkemisesta työhön vaan olisi se hienoa ensimmäistä kertaa elämässä tehdä töitä kotona. Toki työpaikalla käydään, mutta saisi valita hydridi tai kokonaan etätyön.
Isot tatuoinnit, varsinkin kaulan ja kasvojen alueella
Somekiusaamista ja sitä että kaikesta pahoitetaan mieli ja lauotaan törkeitä tuntemattomille koska minulla on oikeus sanoa mielipiteeni.
KAikki haluaa olla jotain "mänizöjä". Kukaan ei kehtaa sanoa tekevänsä vaan jotain perustyötä. Eikä ammattinimike voi ollaa suomenkielinen.
Jatkuva loukkaantuminen, hullut ideologiat ja "minäminä"-kulttuuri. Minun oikeudet, minun haluni, minun tahtoni! Katsokaa minua! Velvollisuudet, mitä ne on? Lumihiutale-termi kuvaa nykyistä maailmankatsomusta erittäin hyvin. Huomaa, ettei Suomessa ole todellisia ongelmia, kun kaikki aika ja energia menee loppujen lopuksi marginaaliseen räpeltelyyn, jopa hallituksen toimesta. Sote-asiat sössitään urakalla, kun kukaan ei ymmärrä lukujen ja todellisuuden perään, mutta transasiaa ajetaan kuin käärmettä pyssyyn, niin kuin se olisi juuri tällä hetkellä se vakavin asia yhteiskunnassa. Mutta kun sotella ei saa kivaa insta-huomiota toisin kuin esimerkiksi jatkuvalla pride-hehkutuksella!
onlyfans, erna husko ja perse
ettei lapsille opeteta enää käytöstapoja.
Jatkuvaa tavoitettavissa olemista. Kännykän kasvamista käteen kiinni.
Itse en todellakaan ota mitään älylaitteita lenkille tai muutenkaan ulkoiluun mukaan!
Ulkonäön keinotekoinen muokkaus myös ihmetyttää. Kaikenlaiset räpsyripset ja täytteet eivät omaan silmään näytä kauniilta, päinvastoin. No olihan silloin ennenkin järkyttäviä silareita, mutta eivät nekään kauniilta näyttäneet...
niitä nokiharjan näköisiä tekoripsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka asiasta loukkaantumisen kulttuuria ja sitä kautta vääriin asioihin keskittymistä.
Ennen voi huoletta vaikka heitää vitsiä mistä vain ja ihmiset osasivat nauttia jutun hauskuudesta.
Nyt tuntuu, että joka 3. keskittyy vain siihen, jos tarinassa on joku kielletty n-sana tai hömöjä tai jotain vastaavaa ja kenelläkään ei ole yhtään rentoa/hauskaa oikein missään.
Minua ei kyllä naurata pätkääkään n-sanat tai hömöpilat. Se ei ole hauskaa. En ole koskaan tuollaisesta huumorista nauttinut yhtään eikä yhtään sen parempi ollut Spede, jolla oli naista mollaavia naisen logiikka- sketsejä. Naurattiko ne oikeasti silloinkaan ketään vai oliko ajan henki se, että oli muka hauskaa. Tai nämä nunnukanunnuka- sketsit, joita oli Kallialalla ja Peteliuksella. Tv oli auki, en kuullut kenenkään nauravan. Säälittävää muka-huumoria.
Oletpa tosikko. Minua naurattaa, vitsistä riippuen. Huumori on huumoria, kaikkea ei aina tarvitse ottaa niin vakavasti. Riippuu toki huumorin aiheesta, jotkin aiheet ovat hauskempia kuin toiset. Kaikesta ei tarvitse vetää hernettä nenään. Mutta nykyään jotkut tuntuvat loukkaantuvan kaikesta.
Jumppatrikoot jalassa joka paikassa ja pehvan kohdalta kuultaa läpi ja takamus ei ole kiinteä.
Se, että kaikki pitää lokeroida ja kaiken maailman etuliitteet, joita itse en itselleni halua pakotetaan hyväksymään.
Vierailija kirjoitti:
Se, että kaikki pitää lokeroida ja kaiken maailman etuliitteet, joita itse en itselleni halua pakotetaan hyväksymään.
Lisään myös sen, että halutaan piilottaa historia esimerkiksi eri kirjoista. Se tuo sitten lisää ongelmia kun emme voi lukea miten ennen on eletty. Parasta olisi näissäkin kirjoissa käyttää lainauksia ja selityksiä tietyille sanoille. Niitä muutenkin käytetäänkin. Mutta, että koko kirja lähdetään muuttamaan johtaa siihen, että kohta teemme samat virheet.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tuntee itsensä vanhaksi kun lukee näitä ja on kaikesta samaa mieltä! 😄 Hyviä kommentteja.
Jotenkin on tähän asti ollut turvallisen lämmin, ikäkriisitön olo, kun oman ikäistä pääministeriä on kutsuttu nuoreksi vielä. Tosin sekin on alkanut muuttua jo "nuorehkoksi".
Kyllähän Marin nuori on pääministeriksi ollut, mutta ihmisenä keski-ikäistyvä. Nämä ikäkutuy ovat niin suhteellisia. Teinin tai parikymppisen mielestä yli 30-vuotiaat ovat jo toinen jalka haudassa😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka asiasta loukkaantumisen kulttuuria ja sitä kautta vääriin asioihin keskittymistä.
Ennen voi huoletta vaikka heitää vitsiä mistä vain ja ihmiset osasivat nauttia jutun hauskuudesta.
Nyt tuntuu, että joka 3. keskittyy vain siihen, jos tarinassa on joku kielletty n-sana tai hömöjä tai jotain vastaavaa ja kenelläkään ei ole yhtään rentoa/hauskaa oikein missään.
Minua ei kyllä naurata pätkääkään n-sanat tai hömöpilat. Se ei ole hauskaa. En ole koskaan tuollaisesta huumorista nauttinut yhtään eikä yhtään sen parempi ollut Spede, jolla oli naista mollaavia naisen logiikka- sketsejä. Naurattiko ne oikeasti silloinkaan ketään vai oliko ajan henki se, että oli muka hauskaa. Tai nämä nunnukanunnuka- sketsit, joita oli Kallialalla ja Peteliuksella. Tv oli auki, en kuullut kenenkään nauravan. Säälittävää muka-huumoria.
Oletpa tosikko. Minua naurattaa, vitsistä riippuen. Huumori on huumoria, kaikkea ei aina tarvitse ottaa niin vakavasti. Riippuu toki huumorin aiheesta, jotkin aiheet ovat hauskempia kuin toiset. Kaikesta ei tarvitse vetää hernettä nenään. Mutta nykyään jotkut tuntuvat loukkaantuvan kaikesta.
Tämä. Jos vitsissä on pelottava n-sama tai hömö ja joku loukkaantuu, niin se kertoo puolestaloukkaantumisesta. Valkoihoisella heterolla ei ole mitään syytä loukkaantua noista tai saamelaisvitseistä. Miksi olisi? Ei se liity heihin millään lailla.
Itsekin nauran pulttiboisin romaneille, studio julmahuvin intialaiselle ja turkkilaisille. Eikä se kerro mistään empatian puutteesta vaan siitä, ettei asia kosketa minua. Ja sketsit on hauskoja.
Elämästä tulee aika vaikeaa, jos stereotypioille ei saa nauraa.
Somessa olemista,kehopositiivisuutta ja nakuohjelmia telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos vitsissä on pelottava n-sama tai hömö ja joku loukkaantuu, niin se kertoo puolestaloukkaantumisesta. Valkoihoisella heterolla ei ole mitään syytä loukkaantua noista tai saamelaisvitseistä. Miksi olisi? Ei se liity heihin millään lailla.
Itsekin nauran pulttiboisin romaneille, studio julmahuvin intialaiselle ja turkkilaisille. Eikä se kerro mistään empatian puutteesta vaan siitä, ettei asia kosketa minua. Ja sketsit on hauskoja.Elämästä tulee aika vaikeaa, jos stereotypioille ei saa nauraa.
Blondivitseistä puhumattakaan.
Eivät ole edes keskikertaisia.