Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Vierailija kirjoitti:
Tatskat ja varsinkin naaman ja kaulan alueella. Tosin ei niitä muutenkaan hirveästi Suomen ulkopuolella tehdä. Kyllä on melkosia örkkejä nykyään. Eikä kyse ole enää mistään rikollispomoista vaan ihan normi toimistorotista.
Mun nuoruudessa vedettiin korkeintaan tribali hauikseen ja naisilla alaselässä tai ei mitään.
Luonnollisuudesta ollaan yhä kauempana.
Nämä kouvvolajuntit tatskoineen ovat kyllä oma lajinsa.
"eiku tässä on todellakin kaikkia kiinnostava tarina, tässä tatskassa!"
Ei vierasta, mutta enemmänkin kiehtoo myyttinen "setämies"-hahmo, joka vastustaa mm nuorten naisten paljaita rintoja rannalla, aiheuttaa yleistä turvattomuutta ja vastustaa vaimonsa palkankorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei vierasta, mutta enemmänkin kiehtoo myyttinen "setämies"-hahmo, joka vastustaa mm nuorten naisten paljaita rintoja rannalla, aiheuttaa yleistä turvattomuutta ja vastustaa vaimonsa palkankorotuksia.
Näitä miehiä on kokosuomi täynnä! ;)
Niin - siis me todella uskottavat katurock - tyypit ei - 80 - luvulla oltaisi koskettukaan tatskoihin.
Joku kävi ehkä skönellä. Nykyäänhän jokaisella Tangoprinssillä on kaulatatuointi ja kaupan kassoilla hihat täynnä. Katu - uskottavuus tatskoilla meni ehkä siinä - 98.
Jutta gustafsson, pippa laukka, anni vuohijärvi. Ja eiku ainiin, ovat itsekin keski-ikäisiä jo. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? En ole tavannut yhtäkään.
Nykyistä pelikulttuuria. Nykyään kaikilla on ihme pelihiiriä ja pelikoneita eikä ulkona käydä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetin olla hauska, aina ei onnistu. :)
Minusta nykyään aika älytöntä, että joka kaupan alalle kouluttaudutaan, on hyllyttäjää, kaupan kassa ja liha/kala tiskin myyjä ym. Ennen kauppaan vain tultiin töihin ja työ opetti. En usko, että tämä eriyttäminen toisistaan olisi jotenkin hyvä asia, kun ennen vain tehtiin kaikkea ja osattiin ne työt tehdä. Toki silloin kaupat olivat pienempiä, eivätkä mitää suuria marketteja. Ja siivous alaan pitää olla koulutus ja naisilta myös, jotka siivoaa kodin ym, mutta ehkä tämä johtuu siitä, kun tullut alalle myös ulkomaalaista työvoimaa, ja ehkä heillä ei ole tietoa meidän kulttuurista tai siivouksesta, hygieniasta ym. En siis tiedä oikeasti, että miksi näin kävi? Ja myös hoitajille pitää saada lääkehoito lupa, jonka hoitaja maksaa itse? Ennen näin ei ollut ja vaikka olisi jokin lääkehoito lupakirja, niin edelleen lääkkeet osataan jakaa väärinpäin, siihen nämä luvat eivät oikeasti toimi. Ja pitää suorittaa monta tietokoneen ns. "äly ohjelmaa", mikä on täysin naurettavaa. Olin hoitajana aikaisemmin ja silloin riitti ihan hyvin kirjata päivän tapahtumat ja potilaan hoitotyön suunnitelma. Ja nyt kaupataan jotain äly ohjelmaa mukamas helpottamaan hoitajien työtä? Kaupitellaan, että se tietokone on ohjelma nimikkeellä: " The best nurse friend.?" Päinvastoin työt ovat lisääntyneet yhä enemmän tietokoneen kanssa ja näin myös lääkäreiden työ lisääntynyt näiden älyttömien tietokone ohjelmien myötä. Tietokoneet luotiin aikaisemmin helpottamaan työntekijöitä, mutta se nykyään vain tekee vaikeammaksi tehdä sitä itse työtä. Ja uskon, että näin monella alalla käynyt. Esim. valokuvaajat, graafikot ja monet, monet muut joutuvat yhä enemmän tekemään töitä päätteellä. Toki niinkuin kaikessa, on myös helppoa maksaa laskut ym. Ei tarvitse enää jonottaa pankeissa. Mutta uskon, että pääasiassa tietokoneet ovat tuhonneet enemmän kuin antaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että woke riemastui olemaan samaa mieltä :-). Tällaiseksi tämä aika ihmisen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nykyään aika älytöntä, että joka kaupan alalle kouluttaudutaan, on hyllyttäjää, kaupan kassa ja liha/kala tiskin myyjä ym. Ennen kauppaan vain tultiin töihin ja työ opetti. En usko, että tämä eriyttäminen toisistaan olisi jotenkin hyvä asia, kun ennen vain tehtiin kaikkea ja osattiin ne työt tehdä. Toki silloin kaupat olivat pienempiä, eivätkä mitää suuria marketteja. Ja siivous alaan pitää olla koulutus ja naisilta myös, jotka siivoaa kodin ym, mutta ehkä tämä johtuu siitä, kun tullut alalle myös ulkomaalaista työvoimaa, ja ehkä heillä ei ole tietoa meidän kulttuurista tai siivouksesta, hygieniasta ym. En siis tiedä oikeasti, että miksi näin kävi? Ja myös hoitajille pitää saada lääkehoito lupa, jonka hoitaja maksaa itse? Ennen näin ei ollut ja vaikka olisi jokin lääkehoito lupakirja, niin edelleen lääkkeet osataan jakaa väärinpäin, siihen nämä luvat eivät oikeasti toimi. Ja pitää suorittaa monta tietokoneen ns. "äly ohjelmaa", mikä on täysin naurettavaa. Olin hoitajana aikaisemmin ja silloin riitti ihan hyvin kirjata päivän tapahtumat ja potilaan hoitotyön suunnitelma. Ja nyt kaupataan jotain äly ohjelmaa mukamas helpottamaan hoitajien työtä? Kaupitellaan, että se tietokone on ohjelma nimikkeellä: " The best nurse friend.?" Päinvastoin työt ovat lisääntyneet yhä enemmän tietokoneen kanssa ja näin myös lääkäreiden työ lisääntynyt näiden älyttömien tietokone ohjelmien myötä. Tietokoneet luotiin aikaisemmin helpottamaan työntekijöitä, mutta se nykyään vain tekee vaikeammaksi tehdä sitä itse työtä. Ja uskon, että näin monella alalla käynyt. Esim. valokuvaajat, graafikot ja monet, monet muut joutuvat yhä enemmän tekemään töitä päätteellä. Toki niinkuin kaikessa, on myös helppoa maksaa laskut ym. Ei tarvitse enää jonottaa pankeissa. Mutta uskon, että pääasiassa tietokoneet ovat tuhonneet enemmän kuin antaneet.
Hoitoalallahan tämä on selkeä byrokratiaongelma, joku "tutkija" saa maksatettua palkkanssa noilla typerillä nettijutuilla ja oikeat työntekijät kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että woke riemastui olemaan samaa mieltä :-). Tällaiseksi tämä aika ihmisen tekee.
Olen ehdottomasti hereillä ja kaikesta samaa mieltä kanssasi!
En todellakaan ymmärrä nykyajan h o m o j e n ihannointia.
En ymmärrä noita nuorten naisten jättikokoisia ripsiä ja kulmakarvoja, etenkään niitä kulmakarvoja. Miksi niiden pitää peittää puoli otsaa.
Ennen 80-luvulla oli oikeasti rauhallisempi työtahti ja oli aikaa jutella asiakkaiden/potilaiden kanssa, mutta ei enää. Työnkuva muuttunut täysin. Toki oli myös lama minun aikana ja vaikea saada oman koulutusta vastaavaa työtä. Ja nyt huudetaan niiden perään, että ei ole hoitajia ym. työntekijöitä. Toki vanhukset ovat lisääntyneet, mutta hoitajia varsinkin piiskottu niin paljon, kun poliitikot päättivät vähentää hoitajia valtion toimipisteistä, että sillä säästetään rahaa, mutta toisin kävi, en ihmettele, että jos hoitajille laitettiin, että kuinka monta potilasta kohden saa olla hoitajia, niin poliitikot laittoivat sen täysin minimi asteelle, siis ne, jotka eivät päivääkään sitä työtä ole tehneet? Ja toki eduskunnassa saa palkkaa poliitikot, jotka eivät ole edes istumassa paikalla? Ihanko minäkin olisin voinut vetää lonkkaa ja pitää vapaa päivän olematta hoitamatta potilaita. Ja toki saan siitä palkkaa? Aika hävytöntä toimintaa, jos poliitikon ei tarvitse tehdä töitä, ja vaaditaan muilta, että kyllä sinun täytyy ja vähällä työvoimalla ja vähällä palkalla. En usko, että nykyinen järjestelmä enää kannattaa kovinkaan kauan. Olen turhautunut siihen, että omasta pussista maksan poliitikkojen palkan, eikä heidän edes tarvitse olla työpaikalla? Olisi minun mielestäni syytä vähentää poliitikkoja ja laittaa oikeat kriteerit sille, että mitä he tekevät yhteiskunnan eteen? Ja mittari seuramaan heitä, että miten työpäivä kulunut ja kello kaulaan ilmoittamaan kansalaisille, että milloin olet tullut ja lähtenyt ja mitä päivän aikana olet saanut aikaan?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita nuorten naisten jättikokoisia ripsiä ja kulmakarvoja, etenkään niitä kulmakarvoja. Miksi niiden pitää peittää puoli otsaa.
NImenomaan nuo ripsipidennykset näyttää niin kuin olisi hämähäkki kiivennyt silmään. Ja vielä törkeempää on huulitäytteet, jotka pursuilee kun sinapit makkaran päällä. Eivät yhtään luonnollisesti kuten niillä joilla sattuu olemaan synnyinlahjana täyteläiset huulet.
Naisena en ymmärrä sitä, että jos naiset haluavat tasavertaisuutta pukeutumisella, että niihin pieniin toppeihin tai pieniin urheiluhousuihin ei tarvitse enää pukeutua, kun taas miehet saavat pukeutua pitkään paitaan ja shortsi asuun urheilussa. Olen samaa mieltä tästä urheilusta, ettei naisten tarvitse pukeutua näihin urheiluseuran määräämään pieniin asuihin. Ja naiset ovat oikeasti tapelleet näistä, eli siis pukeutua samalla tavoin, mutta nyt somessa naiset tuhoavat sen kaiken. En ymmärrä näitä naisia, jotka esittelevät pikku bikineissään peppuaan ja niissä lyhyissä naruissa, että peppu tulee esille? Minusta se naisena näyttää aika rumalta, enkä usko, että tämä on mikään naisasia, että jotkut urheilukisoissa ym. haluavat peittää itsensä ja saada kunnolliset asut, mutta toiset naiset sen kaiken tuhoaa heti, että minulla oikeus esitellä itseäni kaikille ja näyttää kaikki? Ja sitten ihmetellään somessa, että voi, voi, kun miehet lähettää törky viestejä ym. ja minulla oikeus näyttää tissiä ja peppua? Sehän vastaa vähän sitä, kuin mies näyttää somessa munat, että minulla oikeus käyttäytyä näin? Ja ihan hapatusta, että olen sinut vartaloni kanssa ym. ihan oikeasti naurattaa nämä peppu ja tissi naiset. Ja mukamas emme halua tulla provoiduksi, kun sitähän te teette.
dingelidong kirjoitti:
Entisaikojen h o m o than olivat ihan eri puusta veistettyjä. Mahtaakohan näiden nykymestateiden peppuhommista tulla yhtään mitään?
dingelidong kirjoitti:
Samaa mieltä. Vanhat ho molerssit ovat sentään jotain 👉
Tatskat ja varsinkin naaman ja kaulan alueella. Tosin ei niitä muutenkaan hirveästi Suomen ulkopuolella tehdä. Kyllä on melkosia örkkejä nykyään. Eikä kyse ole enää mistään rikollispomoista vaan ihan normi toimistorotista.
Mun nuoruudessa vedettiin korkeintaan tribali hauikseen ja naisilla alaselässä tai ei mitään.
Luonnollisuudesta ollaan yhä kauempana.