Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Suominaisten tapaa pilata ihonsa tatuoinneilla.
Vierailija kirjoitti:
Muovisia (tai muovisen näköisiä) naamoja, ripsiä ja huulia.
Minun ihotautilääkärini on just sellainen, varmaan itse vähän laserilla korjannut päätänsä. Ainakin lopputulos näyttää eläkeiän lähestyessä siltä. Ei oikein vakuuta asiakasta, mutta kyllä kai se syövän tunnistaa, jos joskus sellainen tulee.
Asiasta toiseen, siinä tilanteessa oli jotain todella koomista, kun seistiin naamat vastakkain ja se mummu tutki ihoa ja kurkisti alushousuihin kuminauhasta vetäen. Tuumasin sille jotain, että siellä on kaikki kunnossa samalla kauhukuvat silmissä vilisten, että se alkaa kopeloimaan tai puristaa munista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että kaikki mahdollinen esitellään:paljastetaan somessa, sekä itsestä, puolisosta ja lapsista ilman syvempää ajattelua ja itsekritiikkiä.
Esim Karita Mattilan viimeaikaiset sekoilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramia. Muitakin sosiaalisen median alustoja, joiden keskeinen sisältö on minä, minä, minä. Mitä minä tein, mitä minä söin, miten minä treenaan, millaisen perseen olen saanut kehitettyä. Minä edestä, minä takaa. Ja sitten vielä phoshopattuna kaikki. Kuka noita viitsii katsoa?
Kenestä sitä sisältöä pitäisi tehdä, jos ei itsestä?
Minä tykkään noista, koska usein tuollaisilla on hyvä itsetunto eikä ole tyypillinen kaikesta valittaja.
No vaikka jostain harrastuksesta tai muusta aiheesta kuin "minä itse ja ihoni ja naamani ja vaatteeni ja mielentilani ja dieettini ja katsokaa minua ja kertokaa positiiviset tsemppikommentit että mulle tulisi kiva olo ja rahaa".
Ohjeistaminen/terveysintoilu
Siis, terveelliset elämäntavat oikein hyvä asia, mutta tarkoitan sitä, että nykyään tehdään niin yksinkertaisestakin asiasta kuin esim. syömisestä jotakin helevatun rakettitiedettä. Johtuu lähinnä kaikenmaailman netin typeristä iltapäivälehtien sun muista terveysartikkeleista. Maanantaina aines nro x on parasta, tiistaina et saa syödä sitä, keskiviikkona se on taas parasta MUTTA eri tavalla valmistettuna, torstaina löytyy toinen superaines y ja x on kakkaa, perjantaina käy ilmi että aines y aiheuttaa syöpää, lauantaina kerrotaan että se oli väärä hälytys, sunnuntaina uutisoidaan että hengittäminen lihottaa.
Itseltä meni hermot siinä määrin, että en kuuntele tasan mitään ns. trendejä. Sen sijaan sallin itselleni ihan kaiken ruuan mikä maistuu, MUTTA pidän niissä kohtuuden.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Olen panostanut vetelyyteen. Istun nytkin soffalla ja vedän muffinssia. Mulla harmaantunut ylipitkä tukka kiehkuroi harteille ja maha pömpöttää. Laitan vähän lisää soijamaitoa kahviin ettei ole niin tyrmäävän mustaa.
Hyvää musiikkia ei ole tosiaan tehty vuosikausiin.
Muoti on ollut viime vuosina melkein yhtä kauheaa kuin 70-luvulla.
Se, että puhelinta pitää tutkia sekunnin sisällä siitä kun viesti tulee, vaikka sitten vaarantaisi kaikki muut
huumeiden pitäminen normaalina
lähes jokainen värjää hiuksensa, luonnollisia värejä ei nuorilla enää näe kuin aniharvoilla
jättimäiset tatuoinnin / kroppa täynnä tatuointeja ja valtavat määrät lävistyksiä
itsekkyys
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teidän "nuorien" kolmikymppisten jo kannattaisi itsekin alkaa vierastaa jotain nykykulttuurissa, ette ole mitään tube-tähtiä.
Onneksi itse oon jo sen verran vanha, että saa teille pelleille nauraa lähes päivittäin. :)
Mua ei edes naurata. Jotenkin vaan säälittää tämä elämä, jossa pitää olla ns. täydellinen kelvatakseen muille. Järkyttää tämä valtavirran pinnallisuus ja luonnosta vieraantuminen. Mitä se saakaan aikaan tulevaisuudessa...
Sosiaalista mediaa. Tuntuu tekevän lähinnä kipeiksi koko sakin.
Joo on siinä hyviäkin puolia kuten yhteydenpidon helppous sun muu, mutta jestas sentään kun se julkinen some-kulttuuri osaa olla myrkyllistä. Plus kaikenmaailman mielipuolille löytyy yleisö. Toisin sanoen: joukossa tyhmyys tiivistyy ja sosiaalisesta mediasta voit löytää vaikka mitä daijuja, jotka vain myötäilevät kaikkia idioottimaisia ideoitasi ja kannustavat niihin. Realiteetit katoavat tällaisessa ympäristössä aivan tyystin.
Varmaan mainittu joka toisessa kommentissa, mutta instapyllistelyt on karmeita ja korneinta tätä aikaa ikinä.
Tubettajat.
Ysäri ja millenium bling- muodin paluu. Joalinilla kireä napatoppi, jossa tribaalikuvio. Ei, ei, eiii.. vieläpä matalat lantiofarkut tehneet paluun. 🤯
Musiikkia.
Kaikki nykyajan ns. mainstream/radiomusiikki on täyttä kuraa.
Muuten, kiinnostava video siitä, miksi se nykyajan musiikki on niin kamalaa (lyhyesti sanottuna: kaupallistumisen takia). Suomitekstitykset saatavilla.
Sairasta ulkonäkökeskeisyyttä. Että se on muka nättiä kun naamaan ruiskutetaan hermomyrkkyä tai huulet pullennetaan ampiaisen pistämän näköiseksi. Malliesimerkkinä tällaisesta Jennifer Aniston. Naisella on nykyään naamalla kumiselta näyttävä naamari joka näyttää irvokkaalta; siinä ei näy mitään ilmeitä. Olen syntynyt samana vuonna kuin hän (1969) ja väitän että leikkelemätön ja ruiskuttelematon ilmeisiin kykenevä naamani on tietyllä lailla nätimpi (vaikken ole kaunis kuten Jennifer alunperin on ollut). Myös Madonna on kauhea irvikuva entisestä kauniista itsestään. Muista vielä kauheammaksi leikellyistä on myös esimerkkejä, emmeköhän me tiedä keitä he ovat.
Ainakin somea ja kehopositiivisuutta. N42
Vierailija kirjoitti:
Ainakin somea ja kehopositiivisuutta. N42
Niin ja täyteaineita ja ison perseen ihannointia!
Se, että keski-ikäisenä valkoisena miehenä olisin muka syypää kaikkeen siihen, mikä maailmassa on vikana.
Nykyisyydestä nillittäminen (ennen oli paremmin..). Yltiösomeilu (isot mediat eivät vieläkään usko että niiden närkästyneiden fb-profiilien takana EI ole oikeita ihmisiä). Tämän palstan kaltaiset p-ämpärit.
Miksi pitää koko ajan hokea yes! Jess! ?? Kun ostat jäätelön kioskilta, myyjä ehtii monta kertaa sanomaan jess!
Vierailija kirjoitti:
- Isojen perseiden muotia
- Farkkujen vyötärön vetämistä tisseihin asti
- Pilottimallisten (ja muiden hervottoman kokoisten) silmälasien käyttämistä
Nämä asiat ovat kyllä melkein parasta pitkään aikaan tapahtunutta. Paitsi nuo lasit, ne allekirjoitan.
Mutta se hoikuuden ihannointi on ihan sairasta nykyään. Twerk pepat on kuumempia.
Uskomatonta tositeeveeroskaa tursuaa joka tuutista
Kenestä sitä sisältöä pitäisi tehdä, jos ei itsestä?
Minä tykkään noista, koska usein tuollaisilla on hyvä itsetunto eikä ole tyypillinen kaikesta valittaja.