Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
321/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan loukkaavia vastauksia esim. täällä palstalla.

Vierailija
322/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että selkeästi työväenluokkaiset putkimiehet ja kaupan myyjätkin ajattelevat nykyisin olevansa keskiluokkaa. 

Ihmiset, jotka hoitavat työnsä ja elämänsä hyvin. Omaavat korkean moraalin, ovat empaattisia, ahkeria ja rehellisiä, maksavat veroja yhteiskuntaan ja yrittävät parhaansa, ovat ylintä keskiluokkaa. Ehkä vähän eri tarkoituksessa kuin ammattien vanhassa, taloudellisessa luokittelussa, mutta näin minä asian näen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni monrt asiat ovat muuttuneet paljon paremmaksi niistä ajoista kun olin nuori. Se oli ahdas yhtenäiskulttuurin Suomi, pahoinvointiyhteiskunta.

Vierailija
324/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ArvostanJokaistaAmmattilaista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että selkeästi työväenluokkaiset putkimiehet ja kaupan myyjätkin ajattelevat nykyisin olevansa keskiluokkaa. 

Ihmiset, jotka hoitavat työnsä ja elämänsä hyvin. Omaavat korkean moraalin, ovat empaattisia, ahkeria ja rehellisiä, maksavat veroja yhteiskuntaan ja yrittävät parhaansa, ovat ylintä keskiluokkaa. Ehkä vähän eri tarkoituksessa kuin ammattien vanhassa, taloudellisessa luokittelussa, mutta näin minä asian näen. 

Minä en ymmärrä miksi putkimies ei voisi olla rehellisesti keskiluokkaa? Tuohan on ihan rehellinen ammatti, johon kaikki eivät pysty. Putkimiesten tulotkin ovat ihan kohdallaan.

Vierailija
325/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi putkimies ei voisi olla rehellisesti keskiluokkaa? Tuohan on ihan rehellinen ammatti, johon kaikki eivät pysty. Putkimiesten tulotkin ovat ihan kohdallaan.

Miksi ihmiset pitää ylipäänsä luokitella tuolla tavalla? Ihmisiähän me kaikki ollaan ja tienataan, mitä tienataan.

Vierailija
326/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset pitää ylipäänsä luokitella tuolla tavalla? Ihmisiähän me kaikki ollaan ja tienataan, mitä tienataan.

Puhutaanhan köyhistä ja rikkaistakin. Eikö noistakaan saisi mainita mitään, koska kaikkihan olemme vain ihmisiä.

Vierailija
327/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kädet rasvasessa paskossa: ei vaan mene keskiluokkaan vaikkois taskut täynnä rahhoo. Sori kaikkien putkarien muikille.

Vierailija
328/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä varmasti onkin, mutta duunarina on tietenkin duunari. Noudattaa työaikoja ja menee sinne minne käsketään. 

Vierailija
329/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelukulttuurin huonoa tilaa. Asioista keskustelu johtaa hyvin usein aggressioon ja henkilökohtaisuuksiin menemiseen.

Tämän osaavat varsinkin nykyiset "oikeinajattelijat", jotka ovat todellisuudessa eniten vieraantuneita oikeasta elämästä.

Vierailija
330/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisten klikkiotsikointi.

Otsikko: Olympiavoittaja ällistytti kilpakumppaninsa täräyttämällä tämän jäätävän käsittämättömän pysäyttävän kommentin kilpailun jälkeen

Sitten tekstistä selviää, että olympiavoittaja oli tokaissut kilpakumppanilleen: Hieno kilpailu ja mahtavaa, että olit mukana. No olipa jäätävää.

Sama sitten tämä, että instahenkilöiden instapäivityksistä tehdään uutisia kopsaamalla juttu suurin piirtein suoraan. Some-Mirkun järkyttävät kauhunhetket Mauritiuksella ja linkitään instasta postaus kuinka uima-altaassa kellunut kepukka olikin kakkapökäle. Voi laiskuus.

Just tämä! Päätin kerran, että en avaa ainuttakaan klikkiotsikkoa. Ei jäänyt mitään luettavaa. Tähän on mennyt kaikki Hesaria myöten.

Ylisanat: raivoaa, some repesi, jäätävä kuitti, jne. Aivan tavallista asioita.

Tv:n käsikirjoitetuista viihdeohjelmista tehdään repäiseviä otsikoita ihan kuin ne olisivat totta: Jennica-Jannika petti Sami-Jonnea!

Vierailija
331/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä varmasti onkin, mutta duunarina on tietenkin duunari. Noudattaa työaikoja ja menee sinne minne käsketään. 

Nykyajassa ärsyttää ihmiset jotka yrittävät päteä, vaikka eivät osaa edes perusteita. Tässä tapauksessa käsitteet ovat hukassa, mutta niitä ei viitsitä edes tarkistaa ennen kuin kommentoidaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskiluokka

"Keskiluokka tarkoittaa sosiologiassa ihmisjoukkoa, joka koostuu sellaisista yhteiskunnan jäsenistä, joiden ei voida katsoa kuuluvan varakkaaseen yläluokkaan mutta toisaalta eivät myöskään vähävaraiseen alaluokkaan (proletariaattiin)."

Vierailija
332/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää

Pinnallisuus

Ylimielisyys

Materialismi

Epäaitous

Moraalittomuus

Vierailija
333/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pystyi luottamaan hallitukseen ja viranomaisiin, nyt ei. Esim. THL on ollut koko koronapandemian ajan aivan pihalla koronan torjunnasta ja ihmiset silti noudattavat kuuliaisesti THL:n ohjeistuksia. Pieni järjen äänen joukko kamppailee saadakseen palstatilaa (kuten Lasse Lehtosen vastikään tapahtunut ulostulo häkellyttävän monista koronakuolemista). En voi uskoa, että tällaista tapahtuu Suomessa.

Korona-aikaan on mennyt valitettavasti usko myös kanssaihmisiin. Jos pandemia olisi tapahtunut 80-luvulla, olisi vallinnut yhteishenki, jolla koronaa olisi pystytty torjumaan paremmin. Nyt aikaansaatiin vain järjetön vastakkainasettelu rokotetut vs. rokottamattomat, ja rokottamattomilta oltiin valmiit eväämään tehohoitokin. Moni rokotettu on tänä päivänä sairastanut koronan useampaankin kertaan. Tuntuuko nyt hyvältä, kun on päässyt haukkumaan toisia sydämensä kyllyydestä?

Vierailija
334/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että naiset on p erse edellä kaikissa kuvissa.

Sitä että kaikki on niin hiton sukupuoletonta. Nainen voi olla ja pitääkin olla naisellinen ja naiselta näyttävä, mutta tuo ahterin esittely on kuvottavaa.

N47-v

Vierailija
335/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuuden (yli)korostamista yli kaiken muun, jopa ihmisen sisäisen hyvinvoinnin.

"Sanoita lapsesi tunteet" ja muuta lässynlässynläätä. Lapsilta ei saisi vaatia enää mitään ja heitä pitäisi tukea ihan kaikessa. Siitä seuraa aikuistuneita lapsia, jotka eivät pärjää yksin oikein missään eivätkä kestä pettymyksiä, ja lastensa kautta eläviä aikuisia.

Vierailija
336/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuuden (yli)korostamista yli kaiken muun, jopa ihmisen sisäisen hyvinvoinnin.

"Sanoita lapsesi tunteet" ja muuta lässynlässynläätä. Lapsilta ei saisi vaatia enää mitään ja heitä pitäisi tukea ihan kaikessa. Siitä seuraa aikuistuneita lapsia, jotka eivät pärjää yksin oikein missään eivätkä kestä pettymyksiä, ja lastensa kautta eläviä aikuisia.

Miksi lasten auttaminen omien tunteidensa tunnistamisessa ja nimeämisessä on mielestäsi lässynläätä? Tunteiden sietämis- ja säätelytaidot ovat elämäntaidoista tärkeimpiä, eikä niitä opita ilman tunteiden sanoittamista. Meillä on valtavasti ihmisiä, jotka eivät siedä vaikeita tunteitaan vaan hukuttavat niitä esim. päihteisiin. Tunteiden sietäminen ja säätely on nimenomaan osa pettymysten kestämistä, jota pidät ilmeisesti tärkeänä. Ja mitä lasten tukemiseen tulee, niin paradoksaalista kyllä, ne lapset, jotka saavat riittävästi tukea silloin, kun sitä tarvitsevat, pärjäävät parhaiten aikuisina. 

Vierailija
337/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somepäivitykset, joissa on kuva kertojan omasta naamasta/kropasta.

Vierailija
338/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns kulttuuri on suurimmaksi osaksi köyhää tai lähes olematonta.

Vierailija
339/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ehdottomasti kuulun alaluokkaan. Olen siis alaluokkainen ihminen.

Vai mihin työkyvytön ihminen kuuluu? Ei ainakaan yläluokkaan eikä keskiluokkaan.

Kun ihmisiä tälleen luokitellaan ylhäisiin, keskimääräisiin ja alhaisiin, niin mitäpä luokittelijat luulette; kiinnostaako sellaisia alaluokkaisiksi ja ali-***isiksi luokiteltuja alhaisia osallistua tähän yhteiskuntaan kovin paljon?

Ei minua ainakaan motivoi. Miksi tämmöisenä ala-arvoisena näkisin vaivaa ylempiä varten?

Vierailija
340/2707 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somepäivitykset, joissa on kuva kertojan omasta naamasta/kropasta.

Somepäivitykset joissa joku pelle kuvaa kyyneleiden täyttämää naamaansa, kun on ihan saanut itkun puserrettua.

Olen aika empaattinen ihminen muuten, mutta nuo päivitykset eivät herätä mitään myötätuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi