Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?

Vierailija
09.05.2022 |

Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.

Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.

Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.

Muuta?

Kommentit (2707)

Vierailija
2061/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitouden puute tai aitouden pitäminen huonona asiana. On ihan "normaalia" että turvotetaan huulet, laitetaan hiustenpidennykset ja ajellaan ihan kaikki karvat. Miehet ihan yhtä lailla kuin naisetkin. Ihmiset alkavat näyttää jotenkin irvokkailta ja tätä pidetään normina. Kammottavaa että omat lapseni oppivat pitämään tuollaista jotenkin tavoiteltavana.

Tosiaan, joku siihen jo viittasikin, senkin ajan kun ihmiset käyttäisivät kirjastossa, mikä menee sen irvokkaan ulkonäön ylläpitämiseen, maailma olisi kyllä paljon parempi paikka kaikille.

Vierailija
2062/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Paitsi YleX:n aamuohjelmat, ne joissa on juuri tuo höyrähtänyt käkätysmeininki. Tykkäisin kuunnella nuorekasta musaa, ilman joutavaa leukojen louskutusta. 

Jossain YlePuheella on taas ihan sammaloitunut meininki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ymmärretä että ihmiset vanhenee ja ulkonäkökin sen myötä muuttuu ja tulee ryppyjä ja harmaita hiuksia. Tätä kovasti haukutaan vaikka luonnollinen asia eikä siltä kukaan välty.

Vierailija
2064/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka asiasta loukkaantumisen kulttuuria ja sitä kautta vääriin asioihin keskittymistä.

Ennen voi huoletta vaikka heitää vitsiä mistä vain ja ihmiset osasivat nauttia jutun hauskuudesta.

Nyt tuntuu, että joka 3. keskittyy vain siihen, jos tarinassa on joku kielletty n-sana tai hömöjä tai jotain vastaavaa ja kenelläkään ei ole yhtään rentoa/hauskaa oikein missään.

Minua ei kyllä naurata pätkääkään n-sanat tai hömöpilat. Se ei ole hauskaa. En ole koskaan tuollaisesta huumorista nauttinut yhtään eikä yhtään sen parempi ollut Spede, jolla oli naista mollaavia naisen logiikka- sketsejä. Naurattiko ne oikeasti silloinkaan ketään vai oliko ajan henki se, että oli muka hauskaa. Tai nämä nunnukanunnuka- sketsit, joita oli Kallialalla ja Peteliuksella. Tv oli auki, en kuullut kenenkään nauravan. Säälittävää muka-huumoria.

Naisen logiikka -sketsien juoni oli nimenomaan se, että monet olivat kuulleet naisten suista sen kaltaisia juttuja ja perusteluja, varmasti Spedekin. Tässä olikin hieman ylempänä hyvä viesti miten nykyään ei osata nauraa itselle... 

Ei vaan ne perustui mm. Speden omaan avioliittoon. Hän oli tehnyt ekat naisen logiikka-sketsit omasta vaimostaan.

Hän oli mies, joka ei päästänyt omaa vaimoaan palkkatyöhön. Se oli jo siihen aikaan tavatonta, että jonkun naisen aviopuoliso ei päästänyt naista töihin, mutta kai Spedellå oli siihen syynsä. Ja vieraita naisia oli, siis sivusuhteita. Jossain dokumentissa tai kirjassa ex-vaimo kertoi, että kyllä hän tiesi niistä muista naisista, mutta ei koskaan maininnut Spedelle mitään. Speden suhde naisiin oli muutenkin vähättelevä, ilmeisesti jo lähtökohtaisesti piti vähä-älyisinä suurinta osaa naisista pelkän sukupuolen perusteella.

Naisen logiikka-sketsit oli minunkin muistojeni mukaan lähinnä miehille suunnattua huumoria, vaikka Hannele Lauri olikin niissä oikein loistava.

Täytyy myöntää, että kyllä minä ainakin niille nauroin pitkään. Loistavaa huumoria.

T. Nainen

Vierailija
2065/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaa 40 vuotiaista vanhoina.  Alle puolessa välissä elämää vasta.

Vierailija
2066/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyjen tai muiden iän tuomien merkkien haukkumista ja ivaamista kuin siinä olisi jotain erikoista tai epäsopivaa.

Vierailija
2067/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinku niinku niinku niinku niinku niinku niinku niinku 

Vierailija
2068/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku luksusbrändikaman tavoitteleminen/omistaminen/esitteleminen on tärkeintä mitä elämässä voi olla.

Vierailija
2069/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoisuus: Pidätään yllä imagoa, joka ei ole totta. Tämän on osaltaan saanut aikaan tiktok ja insta, osaltaan jo valmiiksi vääristyneet ihanteet. Näkyy esim. ylellisyystuotteiden ostamisena, vaikka ei olisi rahaa, eikä niitä edes tarvitse oikeasti tai järjettöminä irtoripsinä tai että rintojen suurennus olisi normaali asiaan kuuluva toimenpide jossain vaiheessa elämää.

Vierailija
2070/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykulttuurissa vierastan eniten tämänkaltaisia turhia ja tyhmiä kyselyjä, jotka ovat ihan ...seestä.

Vierailija
2071/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some ja kaiken tuuttaaminen sinne

Persetyrkkyily

"Kauneus"operaatiot (pitäis olla kauheus)

Mielensäpahoittamisen kulttuuri

Nuorison ahdistus joka pikku risauksesta

Vierailija
2072/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramia. Muitakin sosiaalisen median alustoja, joiden keskeinen sisältö on minä, minä, minä. Mitä minä tein, mitä minä söin, miten minä treenaan, millaisen perseen olen saanut kehitettyä. Minä edestä, minä takaa. Ja sitten vielä phoshopattuna kaikki. Kuka noita viitsii katsoa?

Instagram muuten on ehtymätön eläinvideoiden katselupaikka. Olen itse pehmentynyt niitä katsellessa ja saman huomasin puolisosta. Meillä ei ole lemmikkejä.

Pidän luontokuvista, joten Instagram syöttää niitä minulle minä minää ja somejulkkiksia enemmän. Tekoälyä voi opettaa.

Ps. Liikun itse luonnossa myös paljon, mutta kiireisen työpäivän jälkeen on ihana lepuuttaa mieltä videoin ja kuvin :)

Itse olen ihmetellyt yleensäkin yksilökeskeisyyttä. Yksin pärjäämisen ihannointia, yhteisöllisyyden katoamista, ja näiden kautta näkyvää kyynisyyden ja yksinäisyyden lisääntymistä. Ennen oli mm. taloyhtiöiden pihatalkoot, joista jäi hyvä mielikuva lapsena yhdessä tekemisestä, nauramisesta ja aikaiseksi saamisesta. Tutustui uudella pihalla aikuiset muihin ja lapset toisiinsa. Tiedettiin, kenen lapsia oltiin ja tarvittaessa tuotiin kotiin, kun oli jäänyt talvella Takki laittamatta päälle - niin lapsi kuin vanhuskin. Nyt ei välitetä, ei kiinnosta, ei ole aikaa.

Vierailija
2073/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jo kypsään ikään ehtineet miettivät, mitä he "isona" haluavat tehdä. ARGHHH!

Aikuisuus alkaa jo paljon aikaisemmin ja päätöksiä oman elämän suunnasta pitäisi tehdä ajoissa. Ei miettiä enää nelikymppisenä, mitä haluaa isona tehdä tai haluaako lapsia vai ei. 

Ikipirteä nuorekkuus ja sen ihannointi on aidosti noloa.

Vierailija
2074/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaa 40 vuotiaista vanhoina.  Alle puolessa välissä elämää vasta.

Ja myös hirveä keski-ikäistymisen pelko, puhutaan nelikymppisistä kuin teineistä vaikka keski-iässä ollaan.

Vierailija
2075/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että jo kypsään ikään ehtineet miettivät, mitä he "isona" haluavat tehdä. ARGHHH!

Aikuisuus alkaa jo paljon aikaisemmin ja päätöksiä oman elämän suunnasta pitäisi tehdä ajoissa. Ei miettiä enää nelikymppisenä, mitä haluaa isona tehdä tai haluaako lapsia vai ei. 

Ikipirteä nuorekkuus ja sen ihannointi on aidosti noloa.

Tämä. Ihan hullulta tuntuu välillä, ikään kuin biologiset tosiasiat olisivat aivan hukassa. Vaikka sosiaalisesti viettäisikin nuoruuttaan keski-ikäisenä, ei se biologia mihinkään ole muuttunut. 70-ikävuoden jälkeen alkaa kuolleisuus ja vakavien sairastumisiin määrä nousemaan hurjasti, se on vain ikävä fakta.

Vierailija
2076/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ulkonäön ja epäaitojen " lifestyle" kuvien esittely somessa. Ajanhukalta tuntuu. Kaipaisi aitoa vuorovaikutusta tuon teennäisyyden sijaan.

Toinen on työelämässä ihmeellinen hypetys. Pitäisi esittää jotain ihmeellistä kansainvälistä ja yltiösosiaalista moniosaajaa vaikka olisi kyseessä ihan tavallinen työ.

Nuoruudessani ysärillä sai vielä olla tavallinen. Tai vähän outokin. Nyt kaikki yrittävät tai heitä yritetään samaan muottiin myös työelämässä.

Pääministeri Marin etunokassa muokattuine selfieineen. 

Vierailija
2077/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittäkymppiä lähestyvänä minusta kuulostaa vieraalta ja nololtakin kun yhä useampaan paikkaan alkaa levitä tuo millenniaalien ja gen Z:n vaatima vuolas kehuminen melko keskinkertaisistakin suorituksista, tarkoitan siis että itsekin joudun kuuntelemaan omasta, itseni mielestä ei välttämättä kovin hyvästä suorituksesta tuollaista.

Tulee ikävästi mieleen kuin jollekin päiväkoti-ikäiselle puhuttaisiin. En nyt kumminkaan tarkenna mistä suorituksesta on kyse, se nyt oli vaan pakko tehdä vaikka täysin vieras osa-alue mulle.

Tottunut pikemminkin siihen kun vanhemmat ikäluokat on olleet usein tyytymättömiä eivätkä ole säästelleet kirosanoissakaan jos tulos ei ole tyydyttänyt. Jos on hyvin mennyt niin on oltu hiljaa. Tähän minä olen tottunut.

Vierailija
2078/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koko ajan valittako vaan menkää ulos kauniiseen säähän keksimään joku ilonaihe välillä. Palatkaa takaisin eheytyneinä ja vaikka hitto vie KEHUKAA jotakuta.

Vierailija
2079/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä trans- ynnä muu kirjainihmisten öyhötys. "Turvallinen tila", "valkoisten miesten etuoikeudet", polyamoria, uhriutuminen, tahallaan väärinymmärtäminen, täydellinen huumorintajuttomuus, sensuuri, cancel-kulttuuri, miesviha, täysin järjettömäksi mennyt feminismi, ylipäätään kaikki liberaali intoilu ja päteminen.

Niin ja tietysti ilmastokiihkoilu jossa sivuutetaan täysin se tosiasia, että Suomen osuus maailman päästöistä mitataan promillen osissa eikä sillä ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Vierailija
2080/2707 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä. Jos vitsissä on pelottava n-sama tai hömö ja joku loukkaantuu, niin se kertoo puolestaloukkaantumisesta. Valkoihoisella heterolla ei ole mitään syytä loukkaantua noista tai saamelaisvitseistä. Miksi olisi? Ei se liity heihin millään lailla.

Itsekin nauran pulttiboisin romaneille, studio julmahuvin intialaiselle ja turkkilaisille. Eikä se kerro mistään empatian puutteesta vaan siitä, ettei asia kosketa minua. Ja sketsit on hauskoja.

Elämästä tulee aika vaikeaa, jos stereotypioille ei saa nauraa."

Tiesitkö muuten, että sillä valkoihoisella heterolla voi olla ystäviä ja / tai puoliso toisesta kulttuurista / etnisestä ryhmästä. Valkoisen heteron lapset voivat kuulua toisen vanhempansa kautta siihen pilkan kohteena olevaan ryhmään.

Se valkoihoinen hetero voi myös elää enimmäkseen toisessa kulttuurissa esimerkiksi puolisonsa kautta tai hänen lähipiirissään on tällainen henkilö.

Niin? Se on silti loukkaantumista jonkun toisen puolesta, ei itsensä.

Se voi myös olla häpeää, joka piilotetaan loukkaantumiseksi. Että se puoliso tai kaveri on tuollainen, josta tehdään vitsejä. Kehtaako sen kanssa ollakaan?

Tai "loukkaannutaan", koska halutaan esittää empaattista ja suvaitsevaista vaikka asia ei itseä koske. Harva asia koskee henkilökohtaisesti kaikkia, silti niistä pahoitetaan mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän