Todella monella on ERITTÄIN heikko looginen päättelykyky!!! Itselläni se on aina ollut todella hyvä, kerron aloituksessa lisää
Esimerkiksi matikassa en ole koskaan ollut hyvä, PAITSI loogista päättelykykyä vaativissa tehtävissä. Niissä olen aina loistanut. Viime yönä tein eräitä opintoihin liittyviä loogisen päättelykyvyn tehtäviä melkein kuin vettä vain. Toki väsymys teki pienet tepposet välillä.
Tuossa kun kysyin, että minkä luulet olevan YLEISIN SYY, että joku myy asuntonsa, on TODELLA MONI vastannut täysin i d i o o t t i m a i s e s t i. Kun kysymys koskee kirjaimellisesti YLEISINTÄ syytä, niin otetaan jotain yksittäisiä esimerkkejä ja yritetään päteä niillä. Millä h e l v e t i n logiikalla ne voisivat olla YLEISIMPIÄ SYITÄ?!?
Huoh!!!!!
Kommentit (17)
Meillä on tapana tässä ketjussa vastata idioottimaisiin kysymyksiin mahdollisimman idioottimaisesti!
Voisiko ap sanoa, että mikä on yleisin syy myydä asunto.
Jos Spede olisi vielä hengissä, hän voisi tehdä sketsisarjan "Vauvan logiikka". Aineistoa riittää, ihan tästä aloituksesta alkaen.
Se on kans öök, että jos ei voitele kaikkea hunajalla niin vihaa tulee vaikka asia olis tosi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ap sanoa, että mikä on yleisin syy myydä asunto.
Uskon, että yleisin syy on, että asunto/talo on liian iso tai pieni nykyiseen tarpeeseen.
Ap sanoo: oma logiikka AINA ollut todella hyvä. Perustelu: muut vastaavat hänen yksittäiseen kysymykseensä (hänen mielestään) väärin. Kyllä, erinomaisen hienoa loogista päättelyä. Hyvä Ap!
Ja miksi näin uskon? Kerron kohta.
Jostain syystä, jos joku esittelee loogista päättelykykyään Vauva-palstalla kertoo päinvastaista
Uskon, että yleisin syy on se, että asunto/talo on liian iso tai pieni. Miksi uskon näin? Siksi, että ihminen ei yleensä osta asuntoa/taloa heräteostoksena. Kyllä silloin punnitaan hinta, kustannukset, sijainti, työmatkat, kauppamatkat, matka lähimpään sairaalaan jnejnejne.
Eli en usko, että valtaosa vain kyllästyy asunnon sijaintiin. Tai että valtaosalle tulisi kauhean suurena yllätyksenä asumiskulut tai työ- ja kauppamatkat yms.
Sen sijaan moni voi ostaa niin sanotusti halvalla pienen asunnon, joka kuitenkin osoittautuu liian pieneksi vuoden-parin jälkeen, ja sitten päätetään laittaa myyntiin. Tai asunto voi osoittautua turhan isoksikin.
Tai asunto voi osoittautua liian pieneksi vaikkapa lemmikin takia. Vauvan takia. Tai siksi, että tajuaa, että huonekalujen ostaminen on haasteellista, kun mikään ei meinaa mahtua minnekään. Naapurissani on tällaisia miniasuntoja, joihin ei meinaa saada huonekaluja mitenkään järkevästi, että mahtuisi kulkemaankin asunnossa.
Yksittäinen esimerkki mielipiteestä kertoo kaiken henkilön loogisesta päättelykyvystä? Kerro toki lisää!
Ja ei, ne asunnot eivät nyt kiinnosta. Sinun logiikkasi on paljon kiinnostavampaa.
Mä luulen et yleisin syy myydä asunto on se että asunnon omistaja on päättänyt myydä asuntonsa
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen et yleisin syy myydä asunto on se että asunnon omistaja on päättänyt myydä asuntonsa
Wau kuinka hauska olet.
"Riittää, kun käyttää maalaisjärkeä". Olen huomannut, että ihmisillä ei ole enää sellaista perinteistä maalaisjäkeä kuin ennen, että osattaisiin ottaa huomioon luonnollisia ilmiöitä siis ihan perusfysiikan ilmiöitä kuin esimerkiksi painovoima?
Työssäni olen monesti olettanut ihmisillä olevan tuota "maalaisjärkeä", mutta kun he alkavat kertoa ongelmistaan, niin käy selväksi, että ainakaan minun olettamaa maalaisjärkeä heillä ei ole. Siellä kerrotaan konekuskin sanomisia, vaimon velikin oli ollut sitä mieltä ja kaiken maailman ihmeellisyyksiä? Tunnen fysiikan ja mistä mikäkin johtuu, niin minun ei tarvitse tietää mitä ihme typeryksiä he tuntevat.
Ok.