Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lievittää hammaslääkäri pelkoa?

Likahammas1
08.05.2022 |

Aika varattuna ja pian käsillä. Kammoan ja PALJON. Yleensä jopa perun viimetingassa... Mikä avuksi :/

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä pyydät esilääkityksen.

Vierailija
2/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tarkastus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo aikaa varatessa pelosta. Juteltiin hammaslääkärin kanssa myös hetki ennen hoitoa. Ainakin oli tiedossa heillä mun ahdistus.

Vierailija
4/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa vielä enemmän ellet hoida hampaitasi ja tulehdus leviää luuhun saakka kuten mulla.

Vierailija
5/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lähetettä pelkopolille tai hammaslääkärille, joka on erikoistunut pelkopotilaisiin. Isoimmissa kaupungeissa on ainakin mahdollista.

Esilääke on myös mahdollinen. Ehkäpä joku ns totuttelukäynti voisi olla myös hyvä. Sellainen käynti jossa vain jutellaan ja/tai tehdään vain tarkastus.

Vierailija
6/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli hirveä hammaslääkäripelko. Oli onni , että löysin niin ihanan lääkärin joka ymmärsi.                              Oli kylläkin yksityinen ja kalliimpi , mutta nyt käyn ihan mielelläni.

Vierailija
7/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät, että puuduttaa. Nipistää ihan pienen hetken vain se puudutuspiikki, sen jälkeen et tunne mitään. Itse rentoudun niin, että melkein voisin nukkua kun häärää porineen mun suussa, edellytyksenä että on puudutettu.

Vierailija
8/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät, että puuduttaa. Nipistää ihan pienen hetken vain se puudutuspiikki, sen jälkeen et tunne mitään. Itse rentoudun niin, että melkein voisin nukkua kun häärää porineen mun suussa, edellytyksenä että on puudutettu.

Nimenomaan näin. Itsellänikin oli paha hammaslääkäripelko pitkään ja laiminlöin turhan kauan käyntejäni. Onneksi ei mitään pahempaa ehtinyt tapahtua. Voit pyytää aina, kun kyseessä porausta, tai jopa hammaskiven raavintaa, puudutusta ja se toimii hyvin. Mitään kipua ei tunne sen jälkeen kun piikki on ikeneen laitettu, ja se taas ei ole sen kummempi kipu kuin neulanpisto sormenpäähän.

Vierailija
9/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hammaslääkäri pelkoni takia yksityinen sektori hoidatamassa hampaani.Vaikka en ole rikas. Eka käynti ilmoitin hammaslääkäri pelkoni ja kun sama hammaslääkäri 22 vuotta on,osaa käsitellä minua. Te valintoja jotta minulla rahaa on sihen.En kapakoi en tupakoin,en tee heräte osotoksia.En käy kampaajat ja en kuljen muodin mukaan. Nostan sen tyhjän kaljatölkin huom! Jos näen? En etsi .Se on ilmasta rahaa ja samalla vatsa liike,kumartua nostaa se ylös!

Vierailija
10/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki pyytää voi, saaminen on jo eri asia.

Vierailija
11/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä pelottaa?

Vierailija
12/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki pyytää voi, saaminen on jo eri asia.

Lääkärit kieltäytyvät ympäri Suomen jatkuvalla syötöllä antamasta bentsojen pyytäjille sitä, mitä he haluavat. Ei hammaslääkäri ole mikään poikkeus. Mistä näitä typeryksiä oikein sikiää?

Vierailija
13/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä pelottaa?

Minua siinä pelottaa se hammaslääkärillä käynti eli kaikki. Jo se haju laukaisee sen kauhun. Järkytyin tuosta touhusta jo lapsena ja nyt olen nelikymppinen, se oli niin ronskia silloin "ennen vanhaan" eli 80-luvun lopusta tuonne 90-luvun puoliväliin kun jouduin usein käymään. Täysi-ikäistymisen jälkeen olen käynyt kerran. Pelottaa niin helvetisti, sotaankin lähden mieluummin kuin hammaslääkäriin.

Vierailija
14/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon heti ensimmäisenä, että jos ette puuduta kunnolla, niin puren sormet poikki molemmilta. Hyvin on aina tehonnut 😁

Vierailija
15/30 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme pelkää hammaslääkäriä???

Vierailija
16/30 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihme pelkää hammaslääkäriä???

Esimerkiksi minä. En tykkää yhtään kun hammaslääkärit ronkkivat, testaavat heiluuko ja koputtelevat hampaita! Kun on suu täynnä heidän laitteitaan, ei edes voi sanoa mitään:. Vaikka kuinka yrittää ynistä estelläkseen, eihän siinä saa sanoja muodostettua ja lääkärit vaan jatkaa hampaiden koputtelua muka selvitääkseen onko tulehtuneita hampaita. Että mä inhoan noita käyntejä! Ja ei, ei ollut reikiä eikä ientulehdusta, seuraava käynti sit parin vuoden päästä onneksi vasta. Mut onko nuo kaikki veivaukset teidän tehtävä rutiinisti?

Vierailija
17/30 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Papereissani lukee , että puudutus, joten hamm.lääkäri tietää sen kysymättäkin. Joskus olen todella ollut vähällä nukahtaa poraamisen aikana. Puuduttamisessa on myös se hyvä puoli, että hoito menee nopeasti. Sen jälkeen kun aloin ottaa puudutuksen, olen mennyt lähes mielelläni hammaslääkärille. Hyvä olo siitä tietoisuudesta, että hampaani ovat taas kunnossa hoidon jälkeen.

Vierailija
18/30 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun useinkaan hammaslääkäri ei kerro mitä aikoo tehdä (vaikka olisi pyytänyt että kertoisi). On nitkutettu, koputeltu, hiottu ym. luvatta. Jotkut hammaslääkärit lisäksi poraavat reilusti ja poistavat suurin piirtein puoli hammasta vaikka paikattavana olisi vain pieni kiilteessä oleva reikä. Näin kävi kerran itselleni, pienen pieni reikä oli hampaiden välissä ja paikatessa hammaslääkäri porasi ehjän hampaan purupinnan kokonaan että sai paikan tarttumaan. Sanoi vain että hänellä on aina tapana ottaa reilusti. Kyllä  jälkikäteen ärsyttää että miksi tulikin mentyä sinne.

Vierailija
19/30 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistään mitään mutta tulin toivottamaan sulle tsemppiä ap ja kertomaan että sun valitsema nimimerkki pisti hymyilemään :)

Vierailija
20/30 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun joku keksisi aineen, jolla sais hampaat pysymään ehjinä! tuntuu, että nykyään paljon mitä erilaisempia hammasongelmia