Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sapettaa asuntojen hinnat !

10.10.2006 |

Huoh, tuntuu niin toivottomalta. Olemme jo jonkin aikaa etsineet ja katselleet omakotitaloa, koska vanhasta asunnostamme on tila loppunut perheen kasvettua. Vaan nuo hinnat....

Tampereen seudulla tuntuu, että vähänkään järkevää taloa ei saa (hintapyynnöltään) alle 370 000 euroa :(

Mielenkiinnosta kysyn, että millä rahalla te lapsiperheet näitä taloja ostatte? Meillä olisi omaa pääomaa laittaa 170 000, mutta emme todellakaan halua 200 000 euron lainaa. Emme ole edes niitä pienituloisimpia, mutta järki sanoo, että yli 120 000 ei lainaa kannata ottaa (edellinen lama tuli nähtyä liiankin hyvin). Ottavatko perheet tosiaan 200 000- 250 000 lainaa? Hullua...

Ja kun itse en viitsisi lähteä asumaan 50-luvun rintamamistaloakaan. Niitä saisi 200 000 eurolla, mutta en koe sellaista kodiksi.

Kuinka paljon näissä talojen hinnoissa on ilmaa? Esim. Tampereen alueella on helposti kymmenen 2000-luvun taloa, jotka ovat olleet myynnissä 1-1,5 vuotta tuolla 370 000 hinnalla. Hinta ei muutu, joten tuntuu, että todellista tarvetta talojen myyntiin ei ole.

Kehtaako siis tarjota 280 000 talosta, jonka pyynti esim. 370 000. Tai tarkemmin - onko tarjouksessa mitään potentiaalia....

Jos jollain on oikeasti kokemusta aiheesta, kuulisin mielelläni enemmän!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa rakentaa uusi. Me katselimme vuosia vanhoja taloja ja hinnat olivat ihan käsittämättömiä. Täällä Kotkassa maksaa tällä hetkellä remontoitava talo alkaen 100 000 ja hyväkuntoinen alkaen 200 000 euroa. Aikamme pohdittuamme vuokrattiin kaupungilta tontti ja tilattiin avaimet käteen valmis talo, Älvsby. Hintaa reilulle 100 neilölle tuli valmiina noin 130 000 euroa.Eihän tämä mikään luksustalo ole, mutta toimiva ja vähällä vaivalla/rahalla. Meillä kyllä tehtiin jonkin verran itse tontilla yms., vaikka itse talo tuli muuttovalmiina. Hintaa nostaa tietysti jos ei mitään pysty/osaa tehdä itse. Nopeasti tätä ratkaisua ei kyllä saa, sillä Älvsbyn toimitusjono on yli vuoden. Sitten kun talo tulee tontille, niin sisään kyllä pääse muuttamaan kuukauden sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi