Moniko mummo on yksin tänään?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Miten ne mummot liittyy nyt koko äitienpäivään?
Ei sitten mitenkään. Eiväthän ne mummot kai kenenkään äitejä ole.
Tulee mieleen lukemattomat äitienpäivät, jolloin kukaan muu ei muistanut äitiä kuin minä. Vaikka olis syytä ollut. Aina ei vika ole äidissä...
Miehet muistaa omia äitejään ja ne ovat lapsenlapsille mummuja.
Siunausta mummuille jotka on äitejä . Ja niillekin naisille jotka ei ole sillä he ovat usein kuitenkin auttaneet toisten lapsia tai hoitaneet tai hoitaneet mummuja....
Paljon on äitejä jotka ei ole ansainnut mitään onnen toivotuksia. Moni äitiys on alkanut vain huonosti hoidetusta ehkäisystä humalassa.
Moni mummo on täysi k...pää ja hoiti äitiytensä huonosti ja laiminlöi lapsiaan. Se on ihan hyvä syy siihen että mummo joutuu olemaan vanhuutensa yksin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Omaa äitiä ei enää ole. On lapset ja lapsenlapset jotka aina muistavat äitienpäivänä. Vaikka päivä on erityinen, ollaan ihmisiä toinen toisillemme.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomilla vanhuksilla voi olla yksinäinen päivä, kun ei ole enää omaa äitiäkään juhlittavana. Tai sitten ei. Itse olen samassa tilanteessa, mutta vielä keski-ikäinen, enkä koe yksinäisyyttä. Ulkopuolisuutta toki, koska tämä on perheiden päivä.
Minä olen 54 v yksin elävä nainen jolla on kolme aikuista lasta joista yksikään ei ole muistanut koko äitienpäivää. Sama viime vuonna ja sitä ennen. Mutta oma vika. Huonosti olen kasvatustyön tehnyt ja oma vika, pitää katsoa peiliin ja lopettaa valitus.
8 henkeä oli mun mummon luona viettämässä äitienpäivää kakkukahveilla.
🎶Mun mummoni muni mun mammani, mun mammani muni mut🎶
Harmittaa kun minun vanha mummu on yksin, hänen molemmat lapset on kuolleet. Minulla matkaa sinne yli 500km, soitin kyllä aamulla. Mun lapset niin pieniä etteivät vielä paljon muuta osanneet kuin onnitella, itse juttelin vähän ennemmän. Kovasti oli yksinäinen ja sanoi vievänsä kukkia lastensa haudalle. Aika pahalta tuntui hänen puolesta vaikka itsekin omaa äitiäni kaipaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomilla vanhuksilla voi olla yksinäinen päivä, kun ei ole enää omaa äitiäkään juhlittavana. Tai sitten ei. Itse olen samassa tilanteessa, mutta vielä keski-ikäinen, enkä koe yksinäisyyttä. Ulkopuolisuutta toki, koska tämä on perheiden päivä.
Minä olen 54 v yksin elävä nainen jolla on kolme aikuista lasta joista yksikään ei ole muistanut koko äitienpäivää. Sama viime vuonna ja sitä ennen. Mutta oma vika. Huonosti olen kasvatustyön tehnyt ja oma vika, pitää katsoa peiliin ja lopettaa valitus.
Hyvää äitienpäivää ja halaukset. T:Ap
Vierailija kirjoitti:
Monet lapset asuvat satojen kilometrien päässä lapsuuden kodeistaan.
Niin minäkin asun. Silti käyn äitini luona aina äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Ne mummotkin on ehkä jonkun äitejä. Onnea kailille mummoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää äitienpäivää ja halaukset. T:Ap
Ennenkuin toivottelee mitään kannattaisi miettiä mitä tuokin äiti on voinut lapsilleen tehdä. Jos yksikään kolmesta lapsesta ei muista äitiään äitienpäivänä, sille on todennäköisesti hyvin perusteltu syy ja kirjoittaja on huono äiti ja jättää kertomatta olennaisia asioita.
Onnea tänään erityisesti niille äideille ja mummoille joita lapset eivät käy katsomassa ja onnittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kolme lastasi ovat ilmeisesti poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset asuvat kaukana. Aikuisia perheellisiä hekin.
Ja lapsenlapsetkin aikuisuuden kynnyksellä.On mulla kortteja rivi tuossa lipaston päällä.
Ostin ihanan kakun leipomolta ja kohta keitän päiväkahvit.Soittivat aamulla ja sain onnittelut.
Tyttären poika lupasi pari vuotta sitten, että vie mummon hienoon paikkaan leivos kahveille.
Mutta kiireinen kun on nuorimies , niin ei vielä ole ennättänyt.Vaikuttaisikin korona-aika ja kiinni olleet "hienot paikat" ja se että mummona lienet "riskiryhmäläinen"?
Vai miksi yleensä piti tuo ottaa muuten kivaan viestiin esille? Vai oliko viestisi vain uhriutumis-tarkoituksessa kirjoitettu?
Mummoille ja mammoille riittää mainiosti kortti/soitto - ehkä tuo nuorimies kokee äitinsä enemmän äitienpäivän mukaiseksi äidiksi??
TOIVON TODELLAKIN ETTÄ SINULLA EI OLE MUMMOA 🤑. 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai yksinkertainen?
ÄITIEN päivä. Ei mummojen.
Harva mummo ei ole äiti.