Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko mummo on yksin tänään?

Vierailija
08.05.2022 |

Hyvää äitienpäivää ihan kaikille mummoille.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mummot molemmat kuolleet. Mun äiti ei ole mummo.

Vierailija
42/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne mummot liittyy nyt koko äitienpäivään?

Ne mummotkin on ehkä jonkun äitejä. Onnea kailille mummoille!

Joo ehkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mummot ovat äitejä ja sitten on erikseen mummoikä.

Vierailija
44/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla vanhuksilla voi olla yksinäinen päivä, kun ei ole enää omaa äitiäkään juhlittavana. Tai sitten ei. Itse olen samassa tilanteessa, mutta vielä keski-ikäinen, enkä koe yksinäisyyttä. Ulkopuolisuutta toki, koska tämä on perheiden päivä.

Minä olen 54 v yksin elävä nainen jolla on kolme aikuista lasta joista yksikään ei ole muistanut koko äitienpäivää. Sama viime vuonna ja sitä ennen. Mutta oma vika. Huonosti olen kasvatustyön tehnyt ja oma vika, pitää katsoa peiliin ja lopettaa valitus.

Hyvää äitienpäivää ja halaukset. T:Ap

Ennenkuin toivottelee mitään kannattaisi miettiä mitä tuokin äiti on voinut lapsilleen tehdä. Jos yksikään kolmesta lapsesta ei muista äitiään äitienpäivänä, sille on todennäköisesti hyvin perusteltu syy ja kirjoittaja on huono äiti ja jättää kertomatta olennaisia asioita.

Hänhän kertoi, että oma vika. Ei hänen tarvitse kertoa sen enempää. Asia ei kuulu ulkopuolisille. Olet törkeä.

Vierailija
45/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ja yhdeksän lapsen mummo on yksin tänään. Ja ihan omasta tahdostaan, koska ei sillä riitä aikaa meille omille lapsilleen, eikä lapsenlapsille. Omat menot on mennyt kaiken muun edelle siitä saakka kun nuorin lapsi oli varhaisteini. Lisätään tähän vielä, että kyseessä ei ole alkoholisti tai muu elämänhallinnan kadottanut henkilö, vaan kasvatusalan ammattilainen ja harvinaisen itsekäs ihminen.

Vierailija
46/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. En ole ilmoittanut uutta osoitetta ilkeälle hörhölapselleni. Muutosta on yli kaksi vuotta.

Vierailija
47/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin lukenut monta kommenttia miten miesten ei kuulu puolisojaan muistaa vaan jokainen muistaa omaa äitiään. Eli miten ne mummot liittyy? Muistakoon jokainen sitä omaa äitiään nyt vaan.

Vierailija
48/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne mummot liittyy nyt koko äitienpäivään?

Ne mummotkin on ehkä jonkun äitejä. Onnea kailille mummoille!

Ehkä kannattaa sitten aloitukseen kirjoittaa äideistä eikä mummoista.

Vierailija
49/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ihan yksin olin ei haitanut läheiset asuu todella kaukana. Aikuiselta pojaltani tuli aamu viesti.Olin kintolinen .Mutta ei hänen 2 aikuiselta tyttäreltä jotka asu muualla kuin perheensä.Eri kuapungit .Joten otin vähän herneitä neniin,kuin itsekäitä opisikelijota he ovat,

Vierailija
50/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksin, vaikka olenkin mummo. Vaari on tässä samassa talossa kanssani.

Vierailija
51/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ja yhdeksän lapsen mummo on yksin tänään. Ja ihan omasta tahdostaan, koska ei sillä riitä aikaa meille omille lapsilleen, eikä lapsenlapsille. Omat menot on mennyt kaiken muun edelle siitä saakka kun nuorin lapsi oli varhaisteini. Lisätään tähän vielä, että kyseessä ei ole alkoholisti tai muu elämänhallinnan kadottanut henkilö, vaan kasvatusalan ammattilainen ja harvinaisen itsekäs ihminen.

Tämmöisiä on 1960- ja 1970-luvulla syntyneissä naisissa runsaasti. Itsekkäitä narsisteja joilla oma ura menee kaiken edelle. Tämä mummoporukka roikkuu kännissä baareissa vonkaamassa nuoria miehiä. Hyi olkoon!

Vierailija
52/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Ihan yksin olin ei haitanut läheiset asuu todella kaukana. Aikuiselta pojaltani tuli aamu viesti.Olin kintolinen .Mutta ei hänen 2 aikuiselta tyttäreltä jotka asu muualla kuin perheensä.Eri kuapungit .Joten otin vähän herneitä neniin,kuin itsekäitä opisikelijota he ovat,

Siis ethän sä ole pojantytärtesi äiti. Pojantyttäret onnittelee tietysti omaa äitiään, ei sinua. Tsiisus mitä narskuja jotkut voi olla!

Vierailija
53/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "mummo" ei ole vanhojen naisten yleisnimi niinkuin nykynuoret nimittelee kaikkia itseään vanhempia naisia!

Vierailija
54/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivottanut hyvää äitienpäivää, enkä tule koskaan toivottamaankaan.

En ikinä anna ä anteeksi sitä, että antoi vauvalle ja mulle asunnostaan häädön koska en antanut pari kirjaa hänelle.

En pysty sanomaan häntä ä enää.

M.

Vierailija
55/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitien päivä myös!

Ja ne isoäidit on lastenlasten äitien äiti.

Isälläkin on äiti. Pitääkö matkailla koko päivä paikasta toiseen?

Onnitella voi jollain tavalla jos oikeesti haluaa, ei ole vaikeeta nykyaikana. Eri vuosina voi vaihdella kyläilypaikkaa että ei joka vuosi tarvi käydä monessa paikassa. Ei aina tarvi olla nenätysten, jokainen fiksu ymmärtää jos ei joka paikkaan kerkiä samana päivänä.

Vierailija
56/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on äitejä jotka ei ole ansainnut mitään onnen toivotuksia. Moni äitiys on alkanut vain huonosti hoidetusta ehkäisystä humalassa.

On niitäkin mummoja, jotka oikeasti ovat hyviä äitejä ja joutuvat olla yksin. On niitäkin mummoja joiden lapset ovat itseään täynnä ja unohtavat tarkoituksella huomioida omaa äitiään.

Vierailija
57/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen jos lapseni pääsisivät mummolaan äitienpäivänä. Toinen mummo menehtyi 2020 ja toinen asuu tuhannen kilometrin päässä.

Virtuaalihalit ja kukat haudalla eivät korvaa sitä ettei mummoa tapaa.

Vierailija
58/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis "mummo" ei ole vanhojen naisten yleisnimi niinkuin nykynuoret nimittelee kaikkia itseään vanhempia naisia!

Ei se mikään nykynuorten keksintö ole. Vanhainkodit ovat täynnä mummoja ja vaareja riippumatta siitä, onko heillä lapsenlapsia. Nuorempia nimitellään sediksi ja tädeiksi riippumatta siitä, onko heillä vastaavia nimitykseen oikeuttavia sukulaisuussuhteita.

Vierailija
59/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on äiti vaikka olisi 500 vuotias. Mummot ovat äitejä, joita aikuisen lapsen pitäisi muistaa.

Vierailija
60/60 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla vanhuksilla voi olla yksinäinen päivä, kun ei ole enää omaa äitiäkään juhlittavana. Tai sitten ei. Itse olen samassa tilanteessa, mutta vielä keski-ikäinen, enkä koe yksinäisyyttä. Ulkopuolisuutta toki, koska tämä on perheiden päivä.

Minä olen 54 v yksin elävä nainen jolla on kolme aikuista lasta joista yksikään ei ole muistanut koko äitienpäivää. Sama viime vuonna ja sitä ennen. Mutta oma vika. Huonosti olen kasvatustyön tehnyt ja oma vika, pitää katsoa peiliin ja lopettaa valitus.

Hyvää äitienpäivää ja halaukset. T:Ap

Ennenkuin toivottelee mitään kannattaisi miettiä mitä tuokin äiti on voinut lapsilleen tehdä. Jos yksikään kolmesta lapsesta ei muista äitiään äitienpäivänä, sille on todennäköisesti hyvin perusteltu syy ja kirjoittaja on huono äiti ja jättää kertomatta olennaisia asioita.

Kehut ei satuta, kun taas sun kommentti voi.

Kuten sanoit, kukaan meistä ei tiedä hänestä yhtään enempää kuin kertoi. Hän myös tuntuu katuvan tekstinsä perusteella, joten täysin paha hänkään ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi