Mieheni, lapseni isä, ei halunnut edes äitienpäivätoivotusta sanoa
Lapsi on vasta kaksi eli hän ei oma-aloitteisesti mitään äitienpäivää järjestä. Mies ei voinut edes onnitella sanomalla että hyvää äitienpäivää. Emme ole riidoissa tai mitään sellaista. Esittää kuin mitään äitienpäivää ei edes olisi. En käsitä miksi.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju taas hyvä esimerkki miksi ikipoikamiehen elämä ei sittenkään olisi ollut huono vaihtoehto. Pakkomuistamislahjomis-päiviähän ei naisten mielestä ole...
Joo, onhan se nyt mieheltä ihan liikaa vaadittu, että yhtenä tiettynä päivänä mies toivottaa omien lasten äidille hyvää äitienpäivää, halaa, järjestää aamukahvit tai tekee ruuan yhdessä lasten kanssa. Ihan kauheeta pakkomuistamista, hyi.
Sama mies ei myöskään muista omaa perhettään jouluisin, ei muista lastensa syntymäpäiviä, rippijuhlia eikä mitään valmistujaisia. Lasten naimisiinmeno on myös yööök, puhumattakaan lastenlasten syntyminen, ei niistäkään tarvitse edes onnitella.
Tuommoset äijjän käppänät on kyllä niin paskoja. Jos jokin asia ei ole itselle tärkeä tai huomionarvoinen, niin eise ole silloin muillekkaan! Daa!
Ei äitienpäivän juhlistamiseen ja kortin väsäämiseen sitä vastahakoista isää tarvita.
Kerrot äitienpäivästä, askartelet lapsen kanssa kortin ja käytte keräämässä valkovuokkoja.
Vähän kasvettuaan lapsi sitten osaa itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei äitienpäivän juhlistamiseen ja kortin väsäämiseen sitä vastahakoista isää tarvita.
Kerrot äitienpäivästä, askartelet lapsen kanssa kortin ja käytte keräämässä valkovuokkoja.
Vähän kasvettuaan lapsi sitten osaa itsekkin.
Miehen laittaisin ulkoruokintaan, tekisin kortin myös lapselle, koska hän tekee minusta äidin ja käytäis yhdessä valkkaamassa leivokset.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo ei ole miehen äiti vaikka on yhteisten lasten äiti eikä häntä tarvitse äitienpäivänä huomioda niin mies käyttäytyköön myös sen filosofiansa mukaisesti.
Mies laittaa itse ruokansa, pesee pyykkinsä, siivoaa oman puolensa asunnosta, ei odota vaimoltaan mitään osuutta miehen asioiden hoitamista, kumpikin elää huushollissa kuin kaksi eri ihmistä.
Vaimon ei tarvitse arjessa mitenkään huomioida miestään. Lomille mentäessä kumpikin hoitaa omat varauksensa ja pakkaamisensa.
Myös lastenhoito on täysin puoliksi. Jne.
Sopii. Meikaan minun osuuteni kämpästä olisi selvästi siistimpi kuin rouvan yms. Esim rouva tuli työpaikkansa Lapin-seminaarilta jo kaksi viikkoa sitten ja edelleen reissulaukku puoliksi purkamattomana eteisessä...
En tajua, miten vaikeaa on oman äidin muistamisen lisäksi onnitella lastensa äitiä.
Oma mieheni kykenee onnittelemaan minuakin, vaikka lapsemme ovat jo aikuisia. Vähän alkeellisia hänen lahjansa ovat, eikä aina muista ostaa ajoissa, kuten ei muistanut nytkään, joten eilen illalla lähti vielä kauppaan. Kysyi haluanko kukkia. Sanoin että tuo vaikka pieni orvokkiamppeli kuistille laitettavaksi sekä kuoharia. Toi. Tänä aamuna onnitteli, nyt on tehnyt pihatöitä ja kohta grillaa aterian. Kelpaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo ei ole miehen äiti vaikka on yhteisten lasten äiti eikä häntä tarvitse äitienpäivänä huomioda niin mies käyttäytyköön myös sen filosofiansa mukaisesti.
Mies laittaa itse ruokansa, pesee pyykkinsä, siivoaa oman puolensa asunnosta, ei odota vaimoltaan mitään osuutta miehen asioiden hoitamista, kumpikin elää huushollissa kuin kaksi eri ihmistä.
Vaimon ei tarvitse arjessa mitenkään huomioida miestään. Lomille mentäessä kumpikin hoitaa omat varauksensa ja pakkaamisensa.
Myös lastenhoito on täysin puoliksi. Jne.Sopii. Meikaan minun osuuteni kämpästä olisi selvästi siistimpi kuin rouvan yms. Esim rouva tuli työpaikkansa Lapin-seminaarilta jo kaksi viikkoa sitten ja edelleen reissulaukku puoliksi purkamattomana eteisessä...
Teidän taitaa olla parempi erota suosiolla, kun ei taida rakkaudesta olla tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin tekemällä tehty juhlapäivä kuin olla ja voi, menee samaan kategoriaan yståvänpäivän ja halloweenin kanssa, eli "ulkoa tuotu" pakkojuhla.
Joo ihan hirveää hapatusta ulkomailta. Ihan uusi juttu, vietetty Suomessa vasta reilut sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jännä tuo naisten logiikka. Tänään on äitienpäivä ei vaimojen päivä vai oletko myös miehesi äiti
Äitienpäivä. Monikossa. Ei siis vain oman äidin päivä, vaan äitien.
Ihmetyttää, miten vaikeaa on onnittelu ja toisen huomioiminen. Ihan kuin se maksaisi tonnin, että onnittelee, halaa ja keittää edes kahvit, jos on niin kädetön ettei kykene ruokaa laittamaan.
On kiva tapa onnitella lasten äitiä/puolisoa äitienpäivänä, vihjaise miehelles, että oispa ihana saada valmiit kahvit ja pusut äitienpäivä aamuna. Kaikki eivät muista tai osaa ajatella ,että pienikin ele tuo hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju taas hyvä esimerkki miksi ikipoikamiehen elämä ei sittenkään olisi ollut huono vaihtoehto. Pakkomuistamislahjomis-päiviähän ei naisten mielestä ole...
Jos oman rakkaan huomioiminen tuntuu pakolta niin on tosiaan parempi pysytellä suhteessa ihan vaan sen oman käden kanssa
Sun täytyy vissiin vähän kouluttaa miestäsi, jos ei oo oppia kotoota saanut lapsena. Meillä nyt vanhin 6v ja kyllähän sitä isukkia on saanut kouluttaa,mutta nyt tuli kukka, noutoruokaa hakeneet ettei tarvi kokkailla, kodin siivonnut ym ku olin töissä<3
Lapset tehneet ihanat kortit ym.<3
Ihan sama meillä. Naapurin rouvalle huikkasi hyvää äitienpäivää
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama meillä. Naapurin rouvalle huikkasi hyvää äitienpäivää
Naapurin rouva oli jäänyt mieleen.
Tavallaan ymmärrän, et ole miehesi äiti.
Helvetti mitä vinkumista palstan miehiltä. Minä muistin tänään äitejä, omaa äitiä, vaimoa ja työkavereita, jotka ovat äitejä.
Omalle äidille laitoin aamulla viestin ja kukkalähetti vie hänelle kukkia, vaimolle vein lasten kanssa kahvit ja aamupalan sänkyyn ruusujen kanssa. Työpaikalle ostin jokaiselle äidille ruusun ja hain konditoriasta kakun kahvitunnille.
Myöhemmin tänään mennään syömään, ja juhlistetaan mun elämän tärkeintä äiti-ihmistä. Sitä joka teki minusta isän. Eli vaimoani.
-Mies34
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän, et ole miehesi äiti.
ÄITIENpäivä. Monikossa. Kaikkien äitien päivä.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mitä vinkumista palstan miehiltä. Minä muistin tänään äitejä, omaa äitiä, vaimoa ja työkavereita, jotka ovat äitejä.
Omalle äidille laitoin aamulla viestin ja kukkalähetti vie hänelle kukkia, vaimolle vein lasten kanssa kahvit ja aamupalan sänkyyn ruusujen kanssa. Työpaikalle ostin jokaiselle äidille ruusun ja hain konditoriasta kakun kahvitunnille.Myöhemmin tänään mennään syömään, ja juhlistetaan mun elämän tärkeintä äiti-ihmistä. Sitä joka teki minusta isän. Eli vaimoani.
Siinä on kunnon mies!! Aplodeja👏👏
-Mies34
Vierailija kirjoitti:
Omalle äidille laitoin aamulla viestin ja kukkalähetti vie hänelle kukkia, vaimolle vein lasten kanssa kahvit ja aamupalan sänkyyn ruusujen kanssa. Työpaikalle ostin jokaiselle äidille ruusun ja hain konditoriasta kakun kahvitunnille.Myöhemmin tänään mennään syömään, ja juhlistetaan mun elämän tärkeintä äiti-ihmistä. Sitä joka teki minusta isän. Eli vaimoani.
-Mies34
Olet hyvä mies!
Pistäisin täyden rähinän pystyyn jos mies olisi sitä mieltä että äitiyttäni ei tarvitse arvostaa ja juhlistaa!