Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni, lapseni isä, ei halunnut edes äitienpäivätoivotusta sanoa

Vierailija
08.05.2022 |

Lapsi on vasta kaksi eli hän ei oma-aloitteisesti mitään äitienpäivää järjestä. Mies ei voinut edes onnitella sanomalla että hyvää äitienpäivää. Emme ole riidoissa tai mitään sellaista. Esittää kuin mitään äitienpäivää ei edes olisi. En käsitä miksi.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei pidä edes omia juhlapäiviään mitenkään juhlan tai muistamisen arvoisina. Ei siinä ole mitään väärää, mutta jos toivoo muistamisia omana juhlapäivänä, pitää niistä toiveista kertoa ja mieluiten riittävästi etukäteen.

Esimerkiksi jo parisuhteen alkumetreillä, niin voi miettiä haluaako tällaisen merkkipäiväzillan kanssa ollenkaan suhteeseen.

Vierailija
142/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei pidä edes omia juhlapäiviään mitenkään juhlan tai muistamisen arvoisina. Ei siinä ole mitään väärää, mutta jos toivoo muistamisia omana juhlapäivänä, pitää niistä toiveista kertoa ja mieluiten riittävästi etukäteen.

Esimerkiksi jo parisuhteen alkumetreillä, niin voi miettiä haluaako tällaisen merkkipäiväzillan kanssa ollenkaan suhteeseen.

Vaikka olenkin sitä porukkaa, jolle kissanristiäiset on elämän suola, panostan niihin itse ja toivon muidenkin panostavan, niin olen kanssasi samaa mieltä. Kannattaa ottaa puoliso, joka on asioissa samalla linjalla. Eli jos ei tykkää huomioida toista tai tulla huomioiduksi, niin kannattaa etsiä samanhenkinen puoliso. ..eikun hetkinen, mitä teet puolisolla ylipäätään, jos ei kiinnosta huomioida häntä, etkä toivo hänen huomioivan sinua? Eikö omat rahkeet riitä asuntolainaan ja tarvit jonkun jakamaan sen, vai miksi menisit parisuhteeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, että eikö mies vain sanonut hyvää äitienpäivä, vai ei oikeasti suostunut sanomaan, vaikka ap pyysi. Tässä iso ero. Ei kaikki miehet (tai naisetkaan) muista äitienpäivää, joten ehkä mies ei muistanut koko päivää, tiennyt apn haluavan hänen onnitella ja keksivän kortteja noin pienen lapsen kanssa tms.

Miksi pariskunnat eivät osaa keskustella? Oletko ap itse esim kertonut miehellesi, miten toivot hänen muistavan sinua äitienpäivänä?

Vierailija
144/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuinka miehesi toimi kahtena edellisenä äitienpäivänä?

Tämäpä juuri. Kolmas äitienpäivä ja ap ei ole saanut aikaiseksi keskustella miehensä kanssa siitä, mitä toivoo äitienpäivältä. Martyyrina kärsii hiljaa ja vihoittelee kertomatta syytä. KESKUSTELKAA HYVÄT IHMISET!

Vierailija
145/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin muija on välillä niin ärsyttävä, että ihan hyvin voisin jättää äitienpäivän väliin.

Vierailija
146/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen tarvitse onnitella äitienpäiväksi kuin omaa äitiään tai isoäitejään ja isoäitien äitejä jos he ovat elossa. Isoäidin isoäitejä tuskin kenelläkään on elossa jos hän on jo tarpeeksi vanha onnittelemaan äitienpäivän takia.

Vierailija
147/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on normaalit käytöstavat ihmisillä hallussa. Hyvää äitienpäivää toivotetaan tänään kaikille äiti-ihmisille riippumatta siitä, mikä on sukulaisuussuhde vai onko sitä ollenkaan. Ihan samalla tavalla kun toivotetaan hyvää vappua tai juhannusta. Sama isänpäivänä. Jos puoliso on kokonaan huomioimatta, siitä on ymmärrettävää pahoittaa mielensä samalla tavalla kuin mistä tahansa muusta töykeästä ja huonosta käytöksestä..

No jaa, ehkä olen tässä vähemmistössä, mutta itselleni ainakin tui vain vaivaantunut olo, kun kaverit, serkut ja naapurit toivottavat hyvää äitienpäivää minulle😅 Riittää, että lapsi sen sanoo ja koska ei vielä osaa niin riittä, että pusuttelen ja halin häntä vähän ekstraa tänään😊

Vierailija
148/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloituksesta tulee sellainen kuva, että ap on pyytänyt miestä onnittelemaan, ja mies on kieltäytynyt. Se on tietenkin todella itsekästä. Jos ap kuitenkin on ollut ihan vain hiljaa ja odotellut onnitteluja, niin siihen voi olla monia syitä miksi mies ei ole onnitellut.

Vierailija
149/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos voisin poistaa koko ketjun! Mies oli hankkinut yllätykseksi korun lahjaksi ja vei koko perheen syömään hienoon ravintolaan Suutuin vain koska ei onnitelut heti aamusta. Välillä olen ehkä vähän dramaattinen... Mutta ei kai se nyt niin vaikeeta voi olla onnitella heti aamusta!!

AP

Vierailija
150/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jos voisin poistaa koko ketjun! Mies oli hankkinut yllätykseksi korun lahjaksi ja vei koko perheen syömään hienoon ravintolaan Suutuin vain koska ei onnitelut heti aamusta. Välillä olen ehkä vähän dramaattinen... Mutta ei kai se nyt niin vaikeeta voi olla onnitella heti aamusta!!

AP

No voi jeesus taas mitä uhriutumista ja yhyytä.....

Vierailija
151/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sano asiasta miehellesi. Kerro, että haluaisit jatkossa että sinua muistetaan äitienpäivänä, ja että hänen hommansa on opettaa lapsellenne, miten äitiä kuuluu muistaa. Ei ole liikaa vaadittu, että saisit edes kahvia ja onnen toivotukset!

Kyllä itseäni kirpaisi hieman hetki sitten kun 16 v poikani lähti ovesta ulos ja ainoa kysymys oli "milloin pitää tulla kotiin?". Ei millään lailla huomioinut, että tänään on äitienpäivä. Mieheni tehtävä on muistaa omaa äitiänsä, minä käyn äitini haudalla. Syntymäpäiväni mennään aina samalla kaavalla, kukaan ei muista. Isältäni ja siskoltani tulee tekstiviesti. Kyllä se hieman kirpaisee.

Nyt sain miehelleni sanottua, että ollaan kyllä tältä osin "poika huonosti kasvatettu", että voisi edes halata ja onnitella.

Kyllä se olisi isän tehtävä opettaa poika arvostamaan äitiään sen verran että onnentoivotukset tulee. Jos isä ei sitä tee, äiti voi sen tehdä ja ihan itse sanoa jo ajoissa selvästi että olettaa saavansa muistamisen äitienpäivänä. Kyllä 16v osaa. Käsittämätöntä miksi ei teineiltä vaadita ja sitten valitetaan jälkeen päin.

Vierailija
152/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisen tarvitse onnitella äitienpäiväksi kuin omaa äitiään tai isoäitejään ja isoäitien äitejä jos he ovat elossa. Isoäidin isoäitejä tuskin kenelläkään on elossa jos hän on jo tarpeeksi vanha onnittelemaan äitienpäivän takia.

Ja ihan ehdottomasti kuuluu onnitella myös lastensa äitiä, erityisesti jos lapset ovat vielä pieniä. Ja ihan hyvien tapojen mukaista on onnitella muitakin, toki ei välttämätöntä.

Vierailija
153/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä yhdestä päivästä, jos ei muutenkaan välitä. Onko muka kaikki kunnossa, jos äitienpäivänä onnittelee? 

Ei, pelkkä äitienpäivänä onnittelu ei kerro mitään suhteen tilasta. Mutta onnittelematta jättäminen kertoo.

Vierailija
154/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä ihmetellä miten ihmiset tekee lapsia jos ei edes sen vertaa tunne vaimoaan että tietäisi tämän haluavan onnittelut. Ja sitä paitsi, ei minuakaan kiinnosta mitkään omat juhlat mutta tajuan silti että muita saattaa kiinnostaa ja on kohteliasta onnitella. Ei tarvi olla itsekäs moukka ja kuvitella ettei muitakaan kiinnosta jos minua ei. Käytöstavat?

Vierailija
155/155 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnitellut minunkaan lapseni isä vaikka yhdessä asutaan. Minulle ensimmäinen äitienpäivä..