Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni, lapseni isä, ei halunnut edes äitienpäivätoivotusta sanoa

Vierailija
08.05.2022 |

Lapsi on vasta kaksi eli hän ei oma-aloitteisesti mitään äitienpäivää järjestä. Mies ei voinut edes onnitella sanomalla että hyvää äitienpäivää. Emme ole riidoissa tai mitään sellaista. Esittää kuin mitään äitienpäivää ei edes olisi. En käsitä miksi.

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies on huonosti kasvatettu juntti. Oikeassa elämässä kaikki voivat toivottaa kaikille äideille hyvää äitienpäivää, itsekin olen tänään jo aika monelle toivottanut. Ja minun mieheni on kyllä organisoinut lasten kanssa kaikki juhlimiset.

Vierailija
42/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso äiti ja äiti mummut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko sinä miehesi äiti?

En. Mitä se tähän liittyy? En ole myöskään isäni äiti enkä siskoni äiti ja silti molemmat heistä lähetti minulle viestin, että hyvää äitienpäivää. Ap

Siskosi tarkoittaa muistamme yhteistä äitiämme ja isäsi muistaa sinun isoäitiä. Olet unohtanut jotain...

Höpsis. Ihan minua tarkoitti, se kävi hyvin selvästi viestistä ilmi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillinen kulttuuri tänään kirjoitti:

Siis äitien päivänä lapset muistaa äitiään eli tässä tapauksessa sinä muistat sinun omaa äitiä ja sinun mies muistaa hänen omaa äitiään myös mummuja. Miehesi vie kukkia omalle äidilleen sinä omallesi. Lapsesi tuo sinulle kun vanhenee. Teillä on vääriä käsityksiä äideistänne joita ette älyä nyt muistaa. Onnittelitko omaa äitiäsi kukilla ja kakulla tänään. ??? Kai teillä omat äidit on ?

Olen eri mieltä tästä että vain omalle äidille voisi toivottaa hyvää äitienpäivää. Minullekin on toivottanut hyvää äitienpäivää tänään jo oma isänä, siskoni ja yksi ystävä. Ja minäkin olen toivottanut usealle äiti-ihmiselle.

Mieheni ei ole kyllä omalle äidilleen edes soittanut tänään ja tiedän, että ei ole mitään kukkia viemässä eikä menossa käymään, vaikka ovat läheisiä ja asumme samalla paikkakunnalla.

Ap

Oletko siis muistanut teidän äitiä ja iso äitiä ??

Vierailija
44/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen äitienpäivä. Keitin itse aamukahvit, laitoin pyykit kuivumaan (mies öesi eilen illalla ja jätti taas koneeseen), ruoaksi lämmitin eilisen jämät. Jos lapsi paremmalla tuulella, kävelemme myöhemmin päivällä hakemaan ruokaa. Ei onnitteluja, wi mitään. En ole koskaan muutenkaan saanut lahjoja tai kukkia mieheltä. Ero tulossa, kunhan saan jostain energiaa siihen. Parisuhde syönyt minut henkisesti niin, että en jaksa enää mitään.

Vierailija
45/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummut saa kukkia tänään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankea tyyppi.

Siis se 2 vuotias antaa äidilleen kortin kukkia ja mies taas antaa omalle äidilleen ja sinä aloittaja olet nyt unohtanut oman äitisi jolle sinä viet kukkia.

Mistä se kaksivuotias ne kukat hankkii ja miten tietää, että on olemassa äitienpäivä, jolloin äitiä pitäisi jotenkin muistaa?

Vierailija
46/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla on sama tilanne. Kirjoitin oman valitukseni jo ketjun "Millä lopettaa itku (äitienpäivä)?" kommentteihin ja vähän helpotti jo kiukku. Toivottavasti vietetään molemmat kiva loppupäivä miehistämme huolimatta!

Vierailija
47/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttivat sinua heistä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis äitien päivänä lapset muistaa äitiään eli tässä tapauksessa sinä muistat sinun omaa äitiä ja sinun mies muistaa hänen omaa äitiään myös mummuja. Miehesi vie kukkia omalle äidilleen sinä omallesi. Lapsesi tuo sinulle kun vanhenee. Teillä on vääriä käsityksiä äideistänne joita ette älyä nyt muistaa. Onnittelitko omaa äitiäsi kukilla ja kakulla tänään. ??? Kai teillä omat äidit on ?

Olen eri mieltä tästä että vain omalle äidille voisi toivottaa hyvää äitienpäivää. Minullekin on toivottanut hyvää äitienpäivää tänään jo oma isänä, siskoni ja yksi ystävä. Ja minäkin olen toivottanut usealle äiti-ihmiselle.

Mieheni ei ole kyllä omalle äidilleen edes soittanut tänään ja tiedän, että ei ole mitään kukkia viemässä eikä menossa käymään, vaikka ovat läheisiä ja asumme samalla paikkakunnalla.

Ap

Oletko siis muistanut teidän äitiä ja iso äitiä ??

Johan jo kirjoitin, että äiti ei enää elä. Isoäitini kuoli vanhuuteen jo 15 vuotta sitten. Ap

48/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sano asiasta miehellesi. Kerro, että haluaisit jatkossa että sinua muistetaan äitienpäivänä, ja että hänen hommansa on opettaa lapsellenne, miten äitiä kuuluu muistaa. Ei ole liikaa vaadittu, että saisit edes kahvia ja onnen toivotukset!

Kyllä itseäni kirpaisi hieman hetki sitten kun 16 v poikani lähti ovesta ulos ja ainoa kysymys oli "milloin pitää tulla kotiin?". Ei millään lailla huomioinut, että tänään on äitienpäivä. Mieheni tehtävä on muistaa omaa äitiänsä, minä käyn äitini haudalla. Syntymäpäiväni mennään aina samalla kaavalla, kukaan ei muista. Isältäni ja siskoltani tulee tekstiviesti. Kyllä se hieman kirpaisee.

Nyt sain miehelleni sanottua, että ollaan kyllä tältä osin "poika huonosti kasvatettu", että voisi edes halata ja onnitella.

Vierailija
49/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun isällä oli aina tapana toivottaa hyvää äitienpäivää meille tyttärilleen. (Ei toivota enää, koska on kuollut)

Vierailija
50/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette sitä mieltä, ettei miehen tarvitse muistaa vaimoaan äitienpäivänä mitenkään: Itse näen asian niin, että kun ollaan perhe, niin koko perheen tulisi muistaa äitiä äitienpäivänä. Tämä muistaminen liittyy äidin tärkeään ja korvaamattomaan rooliin osana perhettä eikä vain äidin biologiseen suhteeseen lapsiinsa. Sen lisäksi muistetaan tietysti myös niitä omia vanhempia ja kiitetään heitä siitä tärkeästä roolista, joka heillä on ollut ja on äiteinä itse kunkin elämässä.

Vierailija
51/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei aikoinaan huomioinut mitenkään ensimmäistä äitienpäivää. Olisi kuulemma pitänyt erikseen sanoa että odotan jotain muistamista. No en sanonut kun oletin miehen tiedostavan jo itsekin että meillä on muuten vauva jonka olen synnyttänyt pari kk aiemmin, eli olen äiti.

Vierailija
52/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan puolisosi valinnasta!

Mies on väärin valinnut toivotaan että eroaa. Mies muistaa tänään omaa äitiään ja iso äitiään. Miehen äiti on hänen oma äitinsä. Vaikuttaa siltä ettei aloittaja ole omaa äitiään muistanut saati iso äitiään.

Vierailija
53/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun isällä oli aina tapana toivottaa hyvää äitienpäivää meille tyttärilleen. (Ei toivota enää, koska on kuollut)

Minun isä järjesti meillä kotona aikoinaan aina isit äitienpäiväjutut minun äidille. Kahvit sänkyyn, aamupalat, kakut, kukat, lahjat ja vei ravintolaannsyömään koko porukan. Esim minua hän yhä muistaa jopa nimipäivänä tuomalla kukkia. Ap

Vierailija
54/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sano asiasta miehellesi. Kerro, että haluaisit jatkossa että sinua muistetaan äitienpäivänä, ja että hänen hommansa on opettaa lapsellenne, miten äitiä kuuluu muistaa. Ei ole liikaa vaadittu, että saisit edes kahvia ja onnen toivotukset!

Kyllä itseäni kirpaisi hieman hetki sitten kun 16 v poikani lähti ovesta ulos ja ainoa kysymys oli "milloin pitää tulla kotiin?". Ei millään lailla huomioinut, että tänään on äitienpäivä. Mieheni tehtävä on muistaa omaa äitiänsä, minä käyn äitini haudalla. Syntymäpäiväni mennään aina samalla kaavalla, kukaan ei muista. Isältäni ja siskoltani tulee tekstiviesti. Kyllä se hieman kirpaisee.

Nyt sain miehelleni sanottua, että ollaan kyllä tältä osin "poika huonosti kasvatettu", että voisi edes halata ja onnitella.

Tässä asiassa on nimenomaan isän tehtävä kasvattaa lasta. Ja isänpäivänä äidin.

Vierailija
55/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi tällaista sekuntiakaan. Sinähän olet antanut miehelle kaikkein arvokkaimman lahjan, sen lapsen, niin onko todella niin ettei oman lapsensa äitiä kunnioita ja rakasta sen verran, että tätä äitien päivänä hoivaisi? Ihan älytöntä. Missä on romantiikka, arvostus ja rakkaus? Mielestäni ihan kaikkia äitejä ja isiä pitää juhlia, koska vanhemmuus on vaativaa! Moukkia miehiä, pistäkää vaihtoon. 

Vierailija
56/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä on yhdessä lapsen kanssa valmistella joku onnittelu lasten äidille. Kun lapset ovat isompia, mies voi enää muistuttaa, että lapsi tekee kortin tms, kun lapsi ossa itsekin. Jos kukaan eli mies ei huolehdi siitä, että hänen lastensa äitiä muistetaan, se on kyllä vahva merkki siitä, että äitiä pidetään perheessä itsestäänselvyytenä eikä arvosteta.

Vierailija
57/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuinka miehesi toimi kahtena edellisenä äitienpäivänä?

Mies ilmeisesti järjesti edellisinä äitienpäivinä kunnon juhlallisuudet, kun ap on nyt noin ihmeissään.

Vierailija
58/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummut saa kukkia tänään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankea tyyppi.

Siis se 2 vuotias antaa äidilleen kortin kukkia ja mies taas antaa omalle äidilleen ja sinä aloittaja olet nyt unohtanut oman äitisi jolle sinä viet kukkia.

On siinä hyvin kehittynyt kaksivuotias, kun ihan itse piirtää kortin ja käy hankkimassa kukkia äidilleen. Lapsonen varmaan on lehdestä lukenut, että nyt on äitienpäivä, kun isänsä ei tietenkään siitä ole kertonut.

Vierailija
59/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä saa kiittää edes kerran vuodessa vaimoaan siitä että vaaransi henkensä ja terveytensä synnyttämällä miehelle perillisen, miehen omaa lihaa ja verta. Sitä hänen elämässä rakkainta asiaa ei olisi ilman sitä vaimoa. Ja toki äitiään saa kiittää myös siitä että äitinsä hänet synnytti.

Jos minulle joku tekisi sellaisen palveluksen, niin kiittäisin häntä joka päivä polvillani. Normaali alatiesynnytys oli helvettiä ja kiireellinen sektio se vasta olikin helvettiä, jälkikäteen viikkoja ja kuukausia. Se olisi riittänyt että raskausaika oli helvettiä. Myös imettäminen oli helvettiä.

Jos miehet synnyttäisivät, se olisi lailla tehty pakolliseksi että jokainen päivä pitää puolison kiittää synnyttäjää antamastaan uhrista.

Vierailija
60/155 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekemällä tehty juhlapäivä kuin olla ja voi, menee samaan kategoriaan yståvänpäivän ja halloweenin kanssa, eli "ulkoa tuotu" pakkojuhla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän