Mieheni, lapseni isä, ei halunnut edes äitienpäivätoivotusta sanoa
Lapsi on vasta kaksi eli hän ei oma-aloitteisesti mitään äitienpäivää järjestä. Mies ei voinut edes onnitella sanomalla että hyvää äitienpäivää. Emme ole riidoissa tai mitään sellaista. Esittää kuin mitään äitienpäivää ei edes olisi. En käsitä miksi.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mitä vinkumista palstan miehiltä. Minä muistin tänään äitejä, omaa äitiä, vaimoa ja työkavereita, jotka ovat äitejä.
Omalle äidille laitoin aamulla viestin ja kukkalähetti vie hänelle kukkia, vaimolle vein lasten kanssa kahvit ja aamupalan sänkyyn ruusujen kanssa. Työpaikalle ostin jokaiselle äidille ruusun ja hain konditoriasta kakun kahvitunnille.Myöhemmin tänään mennään syömään, ja juhlistetaan mun elämän tärkeintä äiti-ihmistä. Sitä joka teki minusta isän. Eli vaimoani.
-Mies34
Olet hyvä mies!
Samalla tavalla toimii vaimoni isäinpäivänä, vaikken hänen isänsä olekaan. Ryhdistäytykää miehet! Ei vaadi paljon tehdä se oma rakkain onnelliseksi.
-M34
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mitä vinkumista palstan miehiltä. Minä muistin tänään äitejä, omaa äitiä, vaimoa ja työkavereita, jotka ovat äitejä.
Omalle äidille laitoin aamulla viestin ja kukkalähetti vie hänelle kukkia, vaimolle vein lasten kanssa kahvit ja aamupalan sänkyyn ruusujen kanssa. Työpaikalle ostin jokaiselle äidille ruusun ja hain konditoriasta kakun kahvitunnille.Myöhemmin tänään mennään syömään, ja juhlistetaan mun elämän tärkeintä äiti-ihmistä. Sitä joka teki minusta isän. Eli vaimoani.
-Mies34
Tässä on hyvä mies ja tämän miehen lapsista tulee kunnon kansalaisia. Toiset miehet keskittyy mököttämään ja valittamaan äitienpäivästä (ja varmasti itsekin ovat pahalla tuulella koko päivän) ja toiset tarttuu toimeen ja järjestää ihanan päivän koko perheelleen ja nauttivat varmasti itsekin rakkaudentäyteisestä päivästä ja hyvästä ruuasta ja herkuista.
Se sanoo omalle äitilleen tietenkin mutta sinä et ole miehesi äiti. Pitääkö meidänkin tulla sanomaan hyvää äitienpäivää sinulle vaikkemme kukaan vauva fissä ole lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Potut pottuina kirjoitti:
Veitkö isänpäivänä kahvit sänkyyn?
En. Mutta keitin kahvit, leivoin kakun, laitoin lapsen tekemään kortin.
Ap
Suikkari taisi kuitenkin unohtua?
Aika vähän on normaalit käytöstavat ihmisillä hallussa. Hyvää äitienpäivää toivotetaan tänään kaikille äiti-ihmisille riippumatta siitä, mikä on sukulaisuussuhde vai onko sitä ollenkaan. Ihan samalla tavalla kun toivotetaan hyvää vappua tai juhannusta. Sama isänpäivänä. Jos puoliso on kokonaan huomioimatta, siitä on ymmärrettävää pahoittaa mielensä samalla tavalla kuin mistä tahansa muusta töykeästä ja huonosta käytöksestä.
Lahjat ja muut muistamiset sen sijaan on aina lahjan antajassa itsessään, niitä ei voi keneltäkään pakotetusti odottaa.
Fiksut vanhemmat opettavat lapsille tapakulttuuria ja muiden merkkipäivien muistamista, jotta lapset osaavat sitten omalta osaltaan jatkaa perinteitä. Juhlia voi aina tekemättä numeroa siitä kuka juhlan järjestää. Jos puoliso ei osallistu, miksi antaa toiselle valta pilata tärkeä päivä sinulta ja lapseltasi? Tee Ap itsesi näköiset juhlaperinteet ja samalla lapsi oppii niihin, mies tulee vähin äänin mukaan jos on yhtään järkeä päässä. On sitten ihan eri asia mitä käytöstavattoman puolison kanssa pidemmän päälle teet, jos kaikesta huolimatta ignooraa täysin.
Vierailija kirjoitti:
No, jos menee naimisiin juntin kanssa, saa juuri sitä mitä on tilannutkin.
Ei aina ihan noinkaan. Itse avioiduin oikein salonkikelpoisen ja tavat tuntevan miehen kanssa. Mutta annas olla kun pappi oli sanonut amen ja lapsi tulollaan. Sieltä se sisäinenjuntti ja jonkinasteinen mörkö alkoi kurkistella.
Yleistä oli juuri tämä, että merkkipäivinä jätti onnittelematta tai toivottelematta. Ainoastaan jos oli sukulaisia tai tuttuja juhlanvietossa, niin vedettiin sitten tapojen mukaan. Muutoin olin ilhan ilmaa juhlineni ja itse asiassa keskittyi kaikenlaiseen kiusaamiseen.
Monella AV-mammalla on keskenkasvuinen mieslapsi hyysättävänä, joten siinä mielessä ymmärtää että odottaa miehen askartelevan ainakin äitienpäiväkortin lastensa kanssa. Siis kun vaimo on samalla myös äiti miehelle.
Aaaahhh... kyllä kannattaa olla lapseton sinkku niin välttyy tältäkin säätämiseltä ja mielipahalta. Ei kiinnosta kissanristiäiset pätkääkään.
En voi käsittää miten joku voi elää tuollaisessa suhteessa, jossa on selvästi kumppanilleen ilmaa.
Kyllä mä sain herkkuaamupalan sänkyyn, iskän ja lapsen yhdessä arkarteleman kortin ja lahjan. Ja tietysti suukkoja ja haleja. Sama setti miehelle joka isänpäivä ja syntymäpäivä.
Jos toista rakastaa, niin kyllä se pitää edes juhlapäivinä näyttää jotenkin. Jos miestä ei nappaisi edes onnitella, niin todellakin etsisin jonkun jolle mun tunteet eivät ole täysin merkityksettömiä.
Aloittajalle sanon että älä huomioi mitenkään miestäsi isänpäivänä.
Edesmennyt tätini sai joka äitienpäivä mieheltään ruusukimpun, vaikka heillä ei ollut lapsia.
Miehiä on monenlaisia
Seuraavana äitienpäivänä lähde lapsesi kanssa heti aamusta viettämään päivää hauskan tekemisen merkeissä. Älä kerro miehelle mitään. Jätä se omiin oloihinsa, miten haluaakin päivänsä viettää.
Sama myös isänpäivänä.
Palaa kotiin illalla, äläkä kerro missä olette olleet ja mitä tehneet.
Muistan, kun oma äitini kertoi kaverilleen, että olisi halunnut jotain äitienpäiväksi. Isä sanoi, että hänen veljensä yleensä hoitaa sen puolen. Tämä oli joskus 80-luvulla, ei ole ilmeisesti ajat paljon muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Se sanoo omalle äitilleen tietenkin mutta sinä et ole miehesi äiti. Pitääkö meidänkin tulla sanomaan hyvää äitienpäivää sinulle vaikkemme kukaan vauva fissä ole lapsiasi.
Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille!
Miehesi on urpo. Siksi. Ei osaa mitään käytöstapoja tai huomioida toista ihmistä. Vaihtoon tuollainen.
Kyllähän se on katkeraa niille jotka haluaa olla äiti mutta ei vaan tule vauvaa. Elämässä ei voi kaikkea saada. Iloitsee siitä mitä on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana äitienpäivänä lähde lapsesi kanssa heti aamusta viettämään päivää hauskan tekemisen merkeissä. Älä kerro miehelle mitään. Jätä se omiin oloihinsa, miten haluaakin päivänsä viettää.
Sama myös isänpäivänä.
Palaa kotiin illalla, äläkä kerro missä olette olleet ja mitä tehneet.
Mitenkä tämä on yhtään parempaa käytöstä sitten?
Aikuinen ihminen varmaan ottaa asian puheeksi puolison kanssa ja keskustelee erilaisista odotuksista juhlapäivien viettoon ja sopii miten toimitaan jatkossa, kun nyt odotukset ei kohdanneet. Toive jonkinlaiselle noteeraukselle on ap:lta perusteltu senkin takia, että yhteinen lapsi tulee vuosien saatossa päiväkodissa ja koulussa tekemään joka vuosi onnittelukortit ja lahjat joten noilta juhlapäiviltä ei pääse karkuun. Jos puoliso ei halua mitään juhlia järjestää, ap:n pitää sitten itse miettiä haluaako kuitenkin itse keksiä perinteet joita haluaa lasten kanssa vaalia. Vai onko tässä kuitenkin kyse jostain ihan muusta parisuhdeongelmasta, jolla ei ole mitään tekemistä äitien- ja isänpäivän kanssa, jolloin Ap:n on varmaan syytä keskittyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ei äitienpäivän juhlistamiseen ja kortin väsäämiseen sitä vastahakoista isää tarvita.
Kerrot äitienpäivästä, askartelet lapsen kanssa kortin ja käytte keräämässä valkovuokkoja.
Vähän kasvettuaan lapsi sitten osaa itsekkin.
Sellaista miestä ja isää, jolle vaimonsa muistaminen ja lapsensa kasvattaminen muiden huomiointiin, on vastenmielistä, ei muuten tarvita mihinkään muuhunkaan perheessä.
t. Eronnut kahden lapsen äiti
Av-akat taas onnessaan, kun jollain toisella naisella on kurjaa.
Kristillinen kulttuuri tänään kirjoitti:
Siis äitien päivänä lapset muistaa äitiään eli tässä tapauksessa sinä muistat sinun omaa äitiä ja sinun mies muistaa hänen omaa äitiään myös mummuja. Miehesi vie kukkia omalle äidilleen sinä omallesi. Lapsesi tuo sinulle kun vanhenee. Teillä on vääriä käsityksiä äideistänne joita ette älyä nyt muistaa. Onnittelitko omaa äitiäsi kukilla ja kakulla tänään. ??? Kai teillä omat äidit on ?
Höpö höpö ttänään on kaikkien äitien päivä ja minä ainakin muistan onnitella tytärtäni äitienpäivänä ja tytär vävy ja lapsenlapsi kävivät kylässä sekä.mknulla että vävyn äidillä. Isänpäivänä onnittelen kaikkia isiä, myös miesystävääni, muista myös pienellä lahjalla, onhan hän isä. Kaikkien äitie ja kaikkiennisien päivät ne on ja typerää vedota ettei lasten isä ole vaimonsa lapsi. Laiskuutta ja huonotapaisuutta se on.
Eihän nuo vinkuvat vetelykset mitään miehiä edes ole.