Millä lopettaa itku (äitienpäivä)?
En halua olla ilonpilaaja ja en odota mitään isompaa juhlintaa äitienpäivänä, mutta silti itkettää. Kavereiden ja sukulaisten insta-päivitykset juhlinnasta tekevät pahaa. Tiedän, että eihän se kuva kerro välttämättä totuutta, ties mikä riita siellä on päällä, mutta kuitenkin olen kateellinen.
Olin ihan cool siihen asti, kun teini-ikäinen lapseni virnuili, että on hänellä jotain minulle. Post-it lapulle kirjoitettu Onnea! En ollut odottanut mitään, mutta odotukset nousivat heti, kun tuli sanomaan, että jotain on. Nyt van itkettää. Tämä lapsi siis on taiteilija, joka käytti eilenkin varmaan 10 t piirtelyyn. Eli parissa minuutissa olisi piirtänyt minulle oikean kortin.
Miten tässä saa koottua itsensä? En haluaisi taas viettää äitienpäivää itkien.
Nyt ruoanlaittoon. Tuli jo kyselyä, mitä on ruoaksi ja ruoan kuultuaan lapsi tokaisi, että ai taas. Teki mieli sanoa, että olisitte voinut iskän kanssa keksiä jotain muutakin, mutta mä nyt päätin tämän hyvän ja helpon ruoan, kun se pitää kuitenkin itse tehdä, enkä halua viettää koko päivää keittiössä.
Kommentit (390)
Mitä sinä siellä hellan ääressä happanet. Lähde ulos syömään itseksesi.
Minä kävin kauneushoitolassa. Varmaan lapsi vielä soittaa tänään vankilasta. Hän ei ole taiteilija vaan päihdeongelmainen. Itkeä en enää jaksa. Koitahan sinäkin jaksaa isojen ongelmiesi kanssa.
😂
Itsehän nautin lapsettomuudesta tänäänkin.
Kolme lasta eikä yksikään vielä ole onnitellut. Syömään vien nuo jos haluavat ja vietetään kiva hetki. Nuorin nukkuu vielä ja vanhinta odotan kylään. Äitienpäivä on lastenpäivä meillä ainakin. Ilman lapsiani en olisi äiti.
Pois somesta. Harva teini-ikäinen muistaa yhtään milään tavoin, moni vielä nukkuu tällä hetkellä.
Miksi sinä et voisi itkeä? Voisi olla hyvä herätys muille perheenjäsenille huomata, että olet surullinen ja ihan aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
😂
Itsehän nautin lapsettomuudesta tänäänkin.
Olethan jo onnittelut mummoa?
Aika vittumainen lapsi. Miksi halusi tehdä pilkkaa jollain post it -lapulla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et voisi itkeä? Voisi olla hyvä herätys muille perheenjäsenille huomata, että olet surullinen ja ihan aiheesta.
Ja oikeasti olisi hyvä, että antaisit kunnolla kuulua, miksi sinulla on paha mieli.
Entä jos se oli vitsi?
Meillä ainakin osaisin kuvitella et teini tekisi vastaavaa ja luulen et molemmat vaan nauraisi. Vielä kun erikseen mainitsee, et on jotain.
Mun äiti oli iloinen kun pääsin pois psykiatriselta osastolta juuri äitienpäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vittumainen lapsi. Miksi halusi tehdä pilkkaa jollain post it -lapulla?
No mehän ei tiedetä millainen suhde ap:lla on lapsiinsa.
Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan.
T. Yläkoulun rehtori
Vierailija kirjoitti:
Älä katso toisten päivityksiä.
Tämä. Jätän myös lukematta erään harrastusryhmäni keskusteluketjun, joissa ryhmän jäsenet kilvan kehuvat saamiansa lahjoja. Sama jouluna. Minut saisi ihan pienellä huomionosoituksella iloiselle mielelle, mutta lapsi ei välitä
Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota muiden sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Ap sinähän olet lapsesi kasvattanut. Hän on sinun oma tuloksesi. Kyllä sinä saat sanoa lapsellesi ja amiehellesi omat toiveesi.
Nainen, olet jo iso tyttö ja vastuussa siitä miten sinun kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se oli vitsi?
Meillä ainakin osaisin kuvitella et teini tekisi vastaavaa ja luulen et molemmat vaan nauraisi. Vielä kun erikseen mainitsee, et on jotain.
Juu, se oli vitsi. Siksi ei ollutkaan kiva, kun en vaan pystynyt reagoimaan naurulla (kuten normaalisti), vaan aloin itkeä.
Enkä halua mielenosoituksellisesti lähteä minnekään yksin syömään, vaan viettää ihan normaalin päivän. Hankalaa vaan, kun koko ajan itkettää.
Ap
Me tehtiin yhdessä iso aamupalapöytä. Itse ehdotin eilen. Halusin hyvän ja kunnollisen aamupalan, niin itse tein siihen aloitteen, ja komensin lapset auttamaan.
Kolmesta lapsesta yhdellä oli pieni lahja, kaksi muuta halasi. Mennään myöhemmin yhdessä syömään, mua ei haittaa itse järjestää, saapahan sellasta kun haluan.
Katso vaikka Minna Kuukan instaa, sielläkin yhdessä laittavat aamupalaa.
Et ole yksin. On monia, joiden halutaan jopa kärsivän, ja ignoorataan tahallaan (en viittaa lapsiin). En tiedä, miten voisit ohittaa sen. Itse en välitä.