Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 20v naiset ihmettele jos ei kuukautisia tule moneen kuukauteen?

Vierailija
08.05.2022 |

Vai mikä selittää sen että joku voi vasta raskauden puolivälin jälkeen tajuta tehdä raskaustestin? https://yle.fi/uutiset/3-12434987

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syönyt varmaan kolme vuotta nyt minipillereitä, eikä koko kolmen vuoden aikana ole kertaakaan ollut menkkoja. Mutta väitän, että jos tulisin raskaaksi siitä huolimatta, niin kyllä sen huomaisin. Kolme raskautta takana ja kaikista vatsa ollut tosi iso ja oireita niin pitkä lista, ettei sellaisia voi olla huomaamatta. :D

Niin, ja entä jos mahasi ei olisikaan iso? Tuntuisi siltä kuin olisit syönyt ison aterian. Ja menkat (eli jotain vuotoa) tulisi joka kuukausi.

On se kumma miten joka asiasta ihmiset luulevat että "no minulle ei voi tapahtua". Entä jos tapahtuu?

Ja kaikki tehdyt raskaustestit olisivat viallisia, vääriä negatiivisia. Voihan tuota tapahtua.

Miksi tekisit raskaustestin jos ei ole syytä epäillä että olet raskaana?

Ei syytä epäillä raskautta=ei harrastettu ollenkaan seksiä?

Kaikki naiset siis tekevät raskaustestin joka kuukausi, vaikka ehkäisy (jopa tuplasellainen) on käytössä eikä mitään raskauden merkkejä ole? Päinvastoin, kuukautiset tulevat normaalisti ja maha ei ole kasvanut, ei pahoinvointia jne.

Mikään ehkäisy ei ole täysin varma ja aika harvalla on tuplaehkäisy käytössä. Ja vaikka olisi niin silti teoriassa mahdollista vaikka hyvin epätodennäköistä. Aina on raskauden mahdollisuus jos on ollut sängyssä miehen kanssa sanotaan nyt vaikka vuoden sisään.

Ja noista oireista, kyllä niitä lähes kaikilla on, mutta oireita ei huomioida oikein vaan ajatellaan niiden johtuvan huonoista elintavoista yms. Ehkä se mielen kieltävä voima on niin suuri eikä haluta huhujen lähtevän liikkeelle jos vaikka joku tuttu näkee ostamassa raskaustestiä.

Vierailija
62/62 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syönyt varmaan kolme vuotta nyt minipillereitä, eikä koko kolmen vuoden aikana ole kertaakaan ollut menkkoja. Mutta väitän, että jos tulisin raskaaksi siitä huolimatta, niin kyllä sen huomaisin. Kolme raskautta takana ja kaikista vatsa ollut tosi iso ja oireita niin pitkä lista, ettei sellaisia voi olla huomaamatta. :D

Niin, ja entä jos mahasi ei olisikaan iso? Tuntuisi siltä kuin olisit syönyt ison aterian. Ja menkat (eli jotain vuotoa) tulisi joka kuukausi.

On se kumma miten joka asiasta ihmiset luulevat että "no minulle ei voi tapahtua". Entä jos tapahtuu?

Ja kaikki tehdyt raskaustestit olisivat viallisia, vääriä negatiivisia. Voihan tuota tapahtua.

Miksi tekisit raskaustestin jos ei ole syytä epäillä että olet raskaana?

Ei syytä epäillä raskautta=ei harrastettu ollenkaan seksiä?

Kaikki naiset siis tekevät raskaustestin joka kuukausi, vaikka ehkäisy (jopa tuplasellainen) on käytössä eikä mitään raskauden merkkejä ole? Päinvastoin, kuukautiset tulevat normaalisti ja maha ei ole kasvanut, ei pahoinvointia jne.

Mikään ehkäisy ei ole täysin varma ja aika harvalla on tuplaehkäisy käytössä. Ja vaikka olisi niin silti teoriassa mahdollista vaikka hyvin epätodennäköistä. Aina on raskauden mahdollisuus jos on ollut sängyssä miehen kanssa sanotaan nyt vaikka vuoden sisään.

Ja noista oireista, kyllä niitä lähes kaikilla on, mutta oireita ei huomioida oikein vaan ajatellaan niiden johtuvan huonoista elintavoista yms. Ehkä se mielen kieltävä voima on niin suuri eikä haluta huhujen lähtevän liikkeelle jos vaikka joku tuttu näkee ostamassa raskaustestiä.

Ei vastannut kysymykseen - siis kaikkiko tekevät joka kuukausi raskaustestin? Ihan aito kysymys. Totta kai raskaus voi alkaa ehkäisystä huolimatta, en vain tunne ketään joka tekisi testin joka kuukausi.

Ja ei, ei voi olla raskaana jos on vuosi sitten harrastanut miehen kanssa seksiä 😁. Eli "vuoden sisällä" ei kyllä todellakaan päde tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan