Onko teistäkin noloa käydä yksin kaupassa?
Muut ovat puolison tai ystäviensä kanssa. Näytät ettei sinulla ole sosiaalista elämää.
Kommentit (56)
Meillä on kolme lasta ja en lähde niiden kanssa kauppaan vääntämään, mitä ostetaan. Lapset jäävät kotiin tai odottavat autossa eli me käydään miehen kanssa aina yksin kaupassa. Tosin ostosten koosta saattaa päätellä, että isomman perheen ostokset kyseessä. Osta seuraavalla kerralla 10 maitoa, niin luulevat sua suurperheelliseksi. ;)
Minusta on noloa mennä miehen kanssa kauppaan. Joskus nuorena tuli niin tehtyä, mutta ei enää yli 30 vuoteen. Yksin on ihanaa käydä kaupassa. Saa rauhassa katsoa mitä haluaa ja niinkauan kuin haluaa. Perheenä ei ole käyty kaupassa varmaan koskaan ja nyt lapset ovatkin jo maailmalla.
Mutta ihmettelen sitä, että yleensä se ukko, joka sinne kauppareissulle on mukaan raahattu, näyttää istuvan siellä autossa odottamassa, että emäntä tulee kaupasta.
Eikö ihan oikeasti nainen pysty itse ajamaan kaupalle, vaan täytyy ottaa mies kuskaamaan? vaikka sillä naisellakin olisi kortti.
Noloa olisi se, että ylipäätään lähtisin ajattelemaan moista asiaa noloksi.
Ei. Menen usein kauppaan ystävien kanssa kun tulemme samasta paikasta, mutta tykkään käydä yksin kun silloin pystyn paremmin keskittymään ostosten tekoon ja saan miettiä rauhassa. Ystävien kanssa ollessani usein unohdan lopulta jotain vaikka olisi listakin.
Taitaa suurin osa käydä yksin kaupassa. Lapsiperheessä se ainakin on helpompaa kuin lasten kanssa.
Helpompaahan se on yksin siellä kaupassa käydä. Ihmettelen aina, kun näen pariskunnan kinastelemassa siitä mitä leikkelettä ostetaan.
Vaimon kanssa ostoksille meno onkin pahin tuomio mitä tiedän.
M
Nimenomaan puolison kanssa käynti on noloa.
Ymmärrän jos kyse on jostain vammaisista jotka ei selviä yksinään.
Katsotko koskaan niitä Prisma-pariskuntia? Usein mielessä käy että jaa tollasetkin kelpaavat toisilleen.
Lidlissä en kehtaa käydä koska kaikki luulisi köyhäksi. Kuka sinne vapaahetoisesti tulijoiden joukkoon menisi.
Käyminen ei ole noloa mutta nolottaa sammua kesken kauppareissun!
Vierailija kirjoitti:
Helpompaahan se on yksin siellä kaupassa käydä. Ihmettelen aina, kun näen pariskunnan kinastelemassa siitä mitä leikkelettä ostetaan.
Herra valitsee jotain, käy hyväksyttämässä rouvalla, ei kelpaa. Herra vie valitsemansa takaisin. Sitten on ne pariskunnat, joissa kiintymystä mitataan sillä, että neiti menee sovituskoppiin, ja nuorukainen seisoo kopin ulkopuolella ostoskärryjen kanssa.
Koronan aikana aviopuolisoitakin kehotettiin käymään yksinään kaupassa. Minä käyn aina yksin, vaikka kantoapu ei olisi pahitteeksi.
Mä usein pyydän puolisoa mukaan ihan vaan seuraksi mutta ei se yleensä halua lähteä. Oishan se helpompaa jos kaksi lappaisi tavaraa kärryyn kuin että yksin saa kuosta ympäri kauppaa ja sit vielä uudestaan hakea ne unohtuneet tavarat kun kärry on jo kassalla.
Ehkä nuorempana on vähän noloa. Saattaa antaa muille helposti mielikuvan, että kyseessä on erakoitunut ja viallinen henkilö.
Tällä aloituksella todennäköisesti irvaillaan ihmisille, jotka miettivät onko noloa ja kehtaako tehdä yksin sitä tai tätä. Jotkut kun vakavissaan kyselevät sellaisia ravintolassa käymisestä, leffaan menemisestä jne.
Tsiisus,päinvastoin ärsyttää ne koko suvun sinne raahaavat jotka tukkivat koko käytävän...Ja säälittää ennemmin ne jotka ei osaa ilman puolisoa mennä minnekään.Eikö todella osata mitään tehdä yksin?Vai eikö saa?
Vierailija kirjoitti:
Mä usein pyydän puolisoa mukaan ihan vaan seuraksi mutta ei se yleensä halua lähteä. Oishan se helpompaa jos kaksi lappaisi tavaraa kärryyn kuin että yksin saa kuosta ympäri kauppaa ja sit vielä uudestaan hakea ne unohtuneet tavarat kun kärry on jo kassalla.
Yksi sana: ostoslista. Meillä on aina mukana, jos on yli viisi ostosta hankittavana. Ja vieläpä kirjoitettuna (tai isolle kauppareissulle tulostettuna) siinä järjestyksessä, missä tavarat kaupassa sijaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on noloa mennä miehen kanssa kauppaan. Joskus nuorena tuli niin tehtyä, mutta ei enää yli 30 vuoteen. Yksin on ihanaa käydä kaupassa. Saa rauhassa katsoa mitä haluaa ja niinkauan kuin haluaa. Perheenä ei ole käyty kaupassa varmaan koskaan ja nyt lapset ovatkin jo maailmalla.
Mutta ihmettelen sitä, että yleensä se ukko, joka sinne kauppareissulle on mukaan raahattu, näyttää istuvan siellä autossa odottamassa, että emäntä tulee kaupasta.
Eikö ihan oikeasti nainen pysty itse ajamaan kaupalle, vaan täytyy ottaa mies kuskaamaan? vaikka sillä naisellakin olisi kortti.
Varmaan kompromissi tehty. Lähtee kotoa mukaan kuitenkin vaikkei haluaisi, mutta kauppaan sisälle ei tule 😂
Minä en edes huoli ketään mukaan. Ihanaa, puol tuntia sitä omaa aikaa vailla kenenkään kitinöitä 😄