Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on opiskella nuorten kanssa korkeakokulussa, jos on itse jo nelikymppinen?

Vierailija
07.05.2022 |

Aloitan syksyllä opiskelun AMK:ssa ja vähän kauhistuttaa, että jään täysin porukan ulkopuolelle. :/

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakokulussa = korkeakoulussa...

ap

Vierailija
2/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana voi olla muitakin vanhempia. Sinne vaan. Tärkeintä on olla oma itsensä.

Eräs tuttu kertoi, että vanhemmat naiset olivat ryhmässä hyötyneet nuoremman miehen koodausosaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla kolmasosa on sellaisia, jotka tuli suoraan lukiosta/amiksesta ja kolmasosa +30v, loput siltä väliltä. Koulun alkaessa nuorin oli siis 19-vuotias ja vanhin reilu 50v. Hyvin on koko porukka tullut toimeen. Rohkeasti vaan menet tutustumaan kanssaopiskelijoihin etkä jää luokan nurkkaan kököttämään, niin varmasti pääset mukaan porukkaan.

Vierailija
4/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 35 vuotiaana ja ei oo ollut mitään ongelmia. Mies ja ammattisurkeessa tietotekniikkaa.

Vierailija
5/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla on sellainen sovellus käytössä, missä voi tutustua muihin opiskelijoihin jo ennen syksyä ja sen perusteella kaikki mun kanssa aloittavat on parikymppisiä. Kyllä mua vähän ahdistaa, en halua jäädä ulkopuoliseksi koko opiskeluajaksi. Olen sosiaalinen ja osaan kyllä tutustua ihmisiin, mutta jos ei ole mitään yhteistä... Luin täältä jotain vanhaa keskustelua missä joku vanhempi opiskelija valitteli, kun nuoret karsastaa häntä ja se vaikutti ryhmätöihin ja opiskelumotivaatioon.

ap

Vierailija
6/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin opiskelun amk:ssa tammikuussa ja olen 41v. Osa on 20+, osa 30+ ja pari on mua vähän vanhempia. Hyvin tullaan toimeen ja läppä lentää vaikka ollaankin hyvin eri ikäisiä. Ihan turhaan stressaat ap.

Vierailija
7/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vanhemmat opiskelijat itse jättäytyy ulkopuolelle. Väittäisin, että suurin osa haluaa mukaan porukkaan, jos on siis ihan normaali tyyppi. Ikä ei haittaa mitään.

Vierailija
8/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu vaikka jotenkin kivasti ja näin pois päin niin se auttaa ensivaikutelmassa.

Vierailija
9/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 35 vuotiaana ja ei oo ollut mitään ongelmia. Mies ja ammattisurkeessa tietotekniikkaa.

35-vuotias on ollut vielä 6 vuotta sitten nuori, joten siinä ero ei ole kovin suuri.

Vierailija
10/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite opiskellu amiksessa (peruskoulun jälkeen) ja samalla luokalla oli paljon aikuisia (puolet ihmisistä oli +25v ja löyty kans vajaa 50 vuotiaita) ja hyvin ryhmäydyttiin! Tosin amis ja AMK nyt eroo siinä, että amikses ollaan samoissa opetustiloissa lähes aina ja AMK:ssa vaihtelee kurssit ja tilat yms niin ryhmäytyminen voi hankaloitua. Ei kannata olla huolissaan etukäteen, varsinkaa jos sulla ei oo huonoo asennetta nuorempia kohtaan, niin tuskin tulee mitään ongelmia!

Vierailija
11/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaista voi olla nelikymppisenä apukoulussa eli AMK:ssa - siellä kun on se pöljempi aines.

Vierailija
12/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee niinkuin kaikessa suomessa. +40v on ikäloppu ja ikärasismi kukoistaa. Epävirallinen eläkeikä. Nuoremmat on avoimesti ikärasisteja. Katso vaikka nykyministereitä. Etenkin 40v valkoihoinen mies hakee oikeutustaan ylipäätänsä elää. Auta armias jos olet sinkku, et tietenkään voi itseäsi nuoremminsta naisista kiinnostua sekin on tabu. Eläkkeelle vaan, kaikki 40v on miljonäärejä tai sitten on luuuuseri, tämä on oletus.

Vierailija
13/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen ikäsi taitaa olla lähempänä 20 kuin 40, jos tuollaista mietit. Ihan aikuisten oikeasti: me nelikymppiset olemme jo ohittaneet sen iän, jossa joukkoon kuuluminen oli tärkeämpää kuin opintosuoritukset.

Vierailija
14/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen ikäsi taitaa olla lähempänä 20 kuin 40, jos tuollaista mietit. Ihan aikuisten oikeasti: me nelikymppiset olemme jo ohittaneet sen iän, jossa joukkoon kuuluminen oli tärkeämpää kuin opintosuoritukset.

Nyt unohdat, ettei korkeakoulu ole mikään lähihoitajakoulu. Opiskeluaikana luodut verkostot ovat vähintään yhtä tärkeitä työllistymisen kannalta kuin tutkintotodistus. Ei verkostoja = ei töitä.

Vierailija
15/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luokalla kolmasosa on sellaisia, jotka tuli suoraan lukiosta/amiksesta ja kolmasosa +30v, loput siltä väliltä. Koulun alkaessa nuorin oli siis 19-vuotias ja vanhin reilu 50v. Hyvin on koko porukka tullut toimeen. Rohkeasti vaan menet tutustumaan kanssaopiskelijoihin etkä jää luokan nurkkaan kököttämään, niin varmasti pääset mukaan porukkaan.

Sama juttu omassa ryhmässäni. Moni vaihtaa nykyään alaa keski-ikäisenä, joten meilläkin ikähaarukka oli n. 19-50 vuotta.

Vierailija
16/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ryhmässä vanhin on 45-vuotias ja hänhän vetää bileissä ekana ja vikana. 😁

Vierailija
17/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa! Nuoret ovat ottaneet meidät vanhemmatkin hyvin vastaan. Opiskelen Aallossa.

Vierailija
18/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen noiden lasten seassa. Mukaan vaan. Luulen, että kokemusta arvostetaan. Vaihdat tyttöä vaikka kerran kuussa.

Lähinnä omasta asenteesta kiinni.

Vierailija
19/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskaista voi olla nelikymppisenä apukoulussa eli AMK:ssa - siellä kun on se pöljempi aines.

Vaikea kuvitella, että akateemisen tutkinnon suorittanut syytäisi näin luiskaotsaisia komnentteja.

Vierailija
20/33 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viittsi olla noin lapsellinen trollaaja. Jos itse olisit käynyt muutakin kuin rimaa hipoen peruskoulun, niin et kirjoittaisi noin.

Itse opiskelen amk:ssa sairaanhoitajaksi ja meidän ryhmässä on kaksi 40+ ikäistä joilla entuudestaan yliopistokoulutukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi