Mies joi taas liikaa juhlissa, vaikka lupasi ottaa maltillisesti
Kai se pitäisi oppia ettei hänen sanaansa voi tässä asiassa luottaa.
Harmittaa kun ilta meni taas pilalle.
Kommentit (35)
Sattuuhan sitä paremmissakin piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon hän joi liikaa?
Ja kuinka usein 'taas' tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vanha juoppo se on. Jätä se sika.
Minuutissa löytyi haukkuja paikalle.
Huomenta Igor
Niin, asiaan vaikuttaa se, kuinka usein se tapahtuu ja kuinka överiksi menee.
Sen neuvon sanon, että älä luota lupauksiin. Lähde siitä olettamuksesta, että näin tulee olemaan aina, ja sinä hyväksyt sen tai teet muut ratkaisut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kurjinta tuo on tilaisuuden järjestäjille eli emännälle tai isännälle, kun on se vakiotyyppi, joka usein pilaa muiden juhlat.
Sellaiset pitäisi vaan jättää kutsumatta.
Veikkaanpa, että ap:n mies juo muutenkin liikaa kuin vain juhlissa.
Itse asiassa pelkään että meidät onkin jätetty välillä kutsumatta miehen käytöksen vuoksi. Ei kukaan halua omiin juhliinsa örveltäjää.
Ap
Ap, haluatko kertoa, että miksi et ole vielä lähtenyt suhteesta?
Alkoholismi on periytyvä sairaus, eikä siitä paranuta vaan sen kanssa voi oppia tulemaan toimeen.
Jos teillä arki sujuu ja suhde muuten toimii, hyväksyisin ton muutaman kerran vuodessa. Hän ei ilmeisesti oikeasti pysty lopettamaan, kun aloittaa. Lupaukset ovat siis turhia. Voisitteko joskus sopia, että hän on kuskina, että sinä voit juhlia? Tai sitten juhlitte aina erikseen. Jos alkoholi on ongelma myös jokapäiväisessä elämässä, tiedät mitä tehdä.
Alkoholin juominen on näköjään ap:n miehelle tärkempää kuin oman puolison hyvinvointi. En voisi jäädä suhteeseen, jossa olen miehen arvoasteikolla alkoholia alempana.
Huolestuttavalta kuulostaa. Ongelma miehellä.
Älä välitä noista ilkeistä viesteistä.
Mies on riippuvainen alkoholista. Hänen tulee pyrkiä eroon riippuvuudesta tai edessä on hyvinvoinnin ja terveyden alamäki.
Yrittäkö mies hukuttaa jotain kipeitä asioita, stressiä tms. juomiseen?
Tiedostaako hän itse juovansa liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kurjinta tuo on tilaisuuden järjestäjille eli emännälle tai isännälle, kun on se vakiotyyppi, joka usein pilaa muiden juhlat.
Itse asiassa pelkään että meidät onkin jätetty välillä kutsumatta miehen käytöksen vuoksi. Ei kukaan halua omiin juhliinsa örveltäjää.
Ap
Todennäköisesti näin. Meillä kanssa lähipiirissä örveltäjä ja joskus on jätetty illanistujaisia kokonaan järjestämättä, koska on ikävä heitä kohtaan kutsua muut, mutta ei tätä pariskuntaa, jossa on örveltäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Auttaisiko, jos kutsuja kertoisi miehellesi, että "pentti' nyt joit reilusti liikaa eikä se ollut kivaa kenellekään.
Ikävää. Jos noin käy useinkin, niin ero pohdintaan. Mutta ihan voi noin käydä kenellä vain joskus.
Iloinen ja vilkas keskustelu oli aplle liikaa! Hauskat kaskut ja ehkä vähän riehakaskin tunnelma ei sopinut aplle ja hän koki jääneensä vaille muka ansaitsemaansa huomiota.