Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä kuivataan pyykit?

Vierailija
07.05.2022 |

En ole vielä muualla törmännyt mutta itsellä on aina kaikki paidat ja housut henkareissa suihkuverhotangosta roikkumassa ja vieressä sellainen pystymallinen korkeahko teline renkailla josta aukeaa 2 sivua, yleensä vain toinen 3-kerroksinen sivu käytössä pikkupyykille mutta jos pesen useamman koneellisen kerralla, sitten avaan toisenkin ja siihen housuja / lakanoita / pyyhkeitä.

Kommentit (380)

Vierailija
221/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrummussa riittää useimmille vaatteille 35 minuuttia. Paksummille laitan lisäaikaa 15 minuuttia. Juuri viime viikolla oli Hesarissa artikkeli pyykin kuivattamisesta. Kaikkein edullisin tapa oli rumpukuivaus.

Vierailija
222/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nostin kuivaustelineen saunan lauteille joten siten. Itse menen saunaan tunnin päästä, jolloin nuo on jo kuivia ja aamulla sitten kaapitan ne.

Ja kohta on palokunta sammuttamassa saunapaloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneesta kuivaajaan.Lakanoita en kuivaajaan laita.Ne on tuhannen sykkyrällä pois otettaessa.Lakanat kuivaan kuivaustelineessä kesällä parvekkeella,talvella kodinhoitohuoneessa.

Ei sitä rumpua kuulu täyteen tunkea. Itse kuivaan ekassa satsissa lakanan ja tyynyliinan, seuraavassa pussilakanan. 20min/setti ja sitten ripustukseen. Pehmenevät ja oikenevat tuossa ajassa riittävästi.

Miksi sä rumpukuivaat vähän ja sitten ripustat vielä kuivumaan? Ihan mielenkiinnosta, kun mun korvaan kuulostaa ihan järjettömältä.

Mä nimenomaan rumpukuivaan lakanat ja pyyhkeet kuiviksi, niin niistä saa pölyn irti. Olin ihan hämmästynyt ensimmäisen kerran jälkeen kuinka paljon puhtaasta liinavaatepyykistä lähtee pölyä! On muuten ihan erilainen ilma makkarissa nykyään.

Vierailija
224/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaustelineellä makkarissa. Tässä asunnossa on hyvä ilmanvaihto, pyykit kuivuu nopeasti. Lakanat ovien pielissä roikkumassa.

Sama ilmanvaihdon osalta! Minulla kuivuu pyykit kylppärissä aikaiseksi aamuksi kun illalla pesee, eipä tarvitse mitään kuivausrumpua. (:

Vierailija
225/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paritalossa  paras  kuivauspaikka on 7 metnin    parveke yläkerrassa. Parvekkeen kaiteelle  laitan lakanat kauniilla ilmalla. Paidat henkarilla telineessä.  Vaatehuoneessa on 4  narua ja hyvä ilmanvaihto. Jos on kiire voi laittaa  kuumalle  patterille.

Vierailija
226/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just nostin kuivaustelineen saunan lauteille joten siten. Itse menen saunaan tunnin päästä, jolloin nuo on jo kuivia ja aamulla sitten kaapitan ne.

Ja kohta on palokunta sammuttamassa saunapaloa.

Aikanaan laitoin kuivaustelineen saunan lauteille kun lapset olivat kotona, nyt  en enää koskaan. Lasitetulle parvekkeelle kuivaustelineessä aina ja talvella nostan sitten jäätyneet pyykit sisälle telineessään. Aamulla ovat kuivat, mikä ihana raikas tuoksu.

Vierailija
227/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkiraudalla.

Vierailija
228/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien kuivumaan laittaminen on PASKAMAISIN kotihomma. Kyllä ne sinne koneeseen laittaa mutta SE ripustus!! Ei ei ei...

Sama astianpesukoneen tyhjennys.... äääkkk!

Vierailija
229/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkien kuivumaan laittaminen on PASKAMAISIN kotihomma. Kyllä ne sinne koneeseen laittaa mutta SE ripustus!! Ei ei ei...

Sama astianpesukoneen tyhjennys.... äääkkk!

Kun remointoin keittiön ja ostin uuden astiapesukoneen. Myyjä puhui jotain automaattisista

uuutuuksista, sanoin hänelle että tahdon astianpesukoneen joka heittää astiat pestyään paikoilleen, Inhoan jotenkin koneen tyhjentämistä.

Täytyy vain yrittää  skarpata, iäkäs sukulaiseni sekoittaa kaiken, astianpesukoneessa on puhtaat ja likaiset astiat sekaisin. Minulla on robotti-imuri joka lähtee hommiin määrättyyn aikaan, imuroi tunnin ja menee kököttämään latauspaikalleen.

Vierailija
230/380 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarissa telineessä ja ovien päällä isommat, ei siitepölykautena myös ulkona. Meillä ei ole kylpyhuonetta/vessaa missä kuivatella. Pyykkikone keittiössä tiskikoneen tilalla.

Vierailija
231/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule pyyhkeellä kuivataan!

En ole kuullut tästä tekniikasta. Miten pyykit kuivataan pyyhkeellä? Hankaamalla?

232/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkitelineessä parvekkeella juuri nytkin pyykit. Talvella tai sateella sitten sisällä.

Aikoinaan taloudessa oli useampi kissa, ja silloin kuivasin pyykit aina taloyhtiön kuivausrummussa, karvat lähtivät hyvin vaatteista. Nykyisin en jaksa lähteä kantamaan pyykkejä enää erikseen pesutupaan, kun kissoistakin on jo aika jättänyt.

Ne kissankarvat lähtevät kun laittaa pyykkikoneeseen pesun ajaksi karkean pesusienen, tai pari

Vierailija
233/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet ja liinavaatteet kuivaajassa, muut telineillä kodinhoitohoneessa tai ulkona. Seinässä auki vedettävä teline henkarivaatteille. Huomioitiin tämä tilantarve taloa suunnitellessa.

Vierailija
234/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykki telineessä joka olohuoneessa, kesällä ulkona. Lakanat talvella ovien päällä. Kuivausrumpu ei ole eikä tule jo ihan rahan syystäkin.

Vierailija
235/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuivatan pyykit ulkona narulla aina kun mahdollista myös talvella (kyllä, myös talvella vesi haihtuu ja kun tuo sisälle, ei vaadi kauaa kun ovat kuivia). Hyvänä päivänä lakanapyykki kuivuu 30 minuutissa, pyyhkeet tunnissa ja vaatteet noin kahdessa tunnissa. Yöksi en jätä ulos koska joku voisi viedä. Jos ulkona ei voi kuivattaa, käytössä on taitettava teline, joka oli entisessä kodissa makkarissa (yhtä iso kuin olohuone) ja nykyisessä olohuoneessa. Sisällä lakanat kuivuvat päivän aikana: aamulla pesu ja ripustus kuivumaan - illalla kuivia (kun olen kotikonttorilla) eli voisin kierrättää takaisin sänkyyn samantien.

Omasta mielestäni kuivuri sopii isommalle perheelle tai henkilöille, joilla on aikaa odottaa sen kuivurin käymistä. Mulla on tarpeeksi lakanoita, pyyhkeitä ja vaatteita eli ei tarvitse kierrättää päivän rytmissä. 

Vierailija
236/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan pyykinkuivaustelineelle ja annetaan kuivua itsekseen.

Kesällä hyvä viedä ulos, kuivuvat nopeasti.

Vierailija
237/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivaan, Kuivausteline Rej Design Retro BT 564 79W vesikiertoisella ns, rättipatterilla. Olen käyttänyt sellaista vuodesta -74 alkaen parissa kodissani,missä olemme asuneet. Aivan loistava kuivaamaan. Puserot ym fiinimmät vaatteet ,jotka ei tykkää kuumasta laitan hengariin. Jos on monta lakanaa kerralla osan heitän ovien päälle. Ap:llä kun pesen, voin illalla laittaa sänkyyn.

Kakkoskodissani on kuivauskaappi myös ja siellä saavat rauhassa kuivaa, kun on hyvä ilmanvaihto, en pistä edes kappianpäälle, ovi hiukan raolleen. Siisti ovat vaatteet piilossa kuivumassa.

Ap-parka.

(Viittaan kirjoituksessa mainittuun ap.n käyttöön)

Vierailija
238/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa kuivausrummussa. Sinne sopimattomat sitten kuivaustelineellä kodinhoitohuoneessa.

Vierailija
239/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttaako kuivausrumpu vaatteita

Ei. Pesukone kuluttaa paljon enemmän, koska silloin märät vaatteet hinkkautuvat toisiinsa.

Vierailija
240/380 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin pyykit laitetaan auton kattotelineeseen ja lähdetän ajelulle.

50 km:n lenkin jälkeen kuivia ja ei tarvi silittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi