Uskovaisille kysymys: voiko ihmisen "kirota" rukoilemalla?
Satuin ihastumaan väärään ihmiseen, niin sen jälkeen elämässäni on tapahtunut paljon kaikkea todella negatiivista. Epäilen, että minulle rukoillaan kostoa ja tuhoa.
Kommentit (95)
Kai voi Jumalan nimessä pyytää hiukan tekopyhästi, että vihamies saa ongelmia että tekisi parannuksen. Ei se silti ole kuolemansynti, jos samalla pyytää, että hänelle käy hyvin lopulta. Selvä on ettei kaikkien vihaa voida selittää.
Sulle tuli ero, koska ihastuit toiseen , urpo.
Koronan ja murtuman voi saada kuka vaan, varsinkin jos toikkaroi kännissä niin kaatuilee.
Toisten ihmisten kuolemat ei liity sinuun mitenkään.
Koko kirousjuttu on paranoidi fantasia, ei Jumalata voi "rukoilla kirousta". Käy juttelemassa jonkun ammattiauttajan kanssa.
Voit pyytää myös oikeaa itsekunnioitusta, kuten usein yliolkaisesti puhutaan itsensä hyväksymisestä. Pohdi hyviä asioita joita sinussa on.
Taikauskon maailmassakaan kirous ei tehoa jollei kohde itse siihen usko.
Mikään Jumala ei kosta/auta kostamisessa. Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja vastoinkäymiset on osa elämän läksyjä, opetuksia. Niiden kautta opimme näkemään eri perspektiivistä ja arvostamaan asioita kun meillä on tiettyjä asioita.
Jos on muistanut suojautua kirouksilta vaikka säännöllisesti saunomalla tai eri loitsuin, silloin onnettomuudet eivät ole johtuneet kirouksista.
Ap:n täytyy uudestisyntyä ylhäältä ja hakeutua uudestisyntyneiden ihmisten seuraan ja lukea Raamattua.
Kyllä voi :) Me tosihurskaat Kristillisdemokraatit olemme järjestäneet rukoushetkiä Valitun Kansan puolesta. Olemme onnistuneesti rukoilleet tappavan kirouksen niiden murhaavien palestiinalaisten päälle. Israelin sotajoukot ovatkin onnistuneet kivääreillä ampumalla, pommeilla silpomalla, nälällä hengiltä hivuttamalla sekä tulella polttamalla hengiltä ottamaan , sikiöineen, nuo rukouksin kiroamamme palestiinan ali-ihmiset. Hallelujaa !
Nyt, Ylösnosujuhlan kunniaksi rukoilemme kirousta ja Helvetinmatkaa noille inhoille vasemmistopunikeille . Niille väärintekijöille, huorintekijöille, LAKOILIJOILLE ynnä rähinöittijölle ! TOTISESTI !
Naapurin akka on mulle niin kateellinen puhuu pahaa ym. Perustin käsityö yrityksen saman alan millä naapuri akan mies teki, vaikka hän on lopettanut oman yrityksen, naapurin akka on vittuuntunt minulle koska valmistan samanlaisia tuotteita. Minulla on alkanut kaikki työkalut särkyä, 3 kpl porakoneita särkyi miltei saman aikaisesti, hitsauskone ym pienempää mutta tärkeitä yritystoiminnassa, 2 pakastearkkua, astianpesukone, pyykkikone, tv, leivänpaahdin särkyivät. Traktorit särkyivät, asiakkaat hävisivät kaikki ei ole tuloja millä hankkia työkaluja. Alussa kun perustin yrityksen näytti hyvälle asiakkaita tuli lisää mutta viime syksyllä, ennen joulua kaikki loppui kuin leikaten, ei yhtään asiakasta. Kaikki alkoi kun naapurin akka näki minut joulumyyjäisissä, näin heti miten viha suorastaan huokui akasta. Hän on harras kristitty ja arvostettu seurakunnassa, mutta paha, hyvin paha ihminen. Kaikki ei huomaa sitä vaan pitävät häntä kristittynä. Kaiken lisäksi minua on ruvennut vaivaamaan momenlaisia vaivoja, en jaksa tehdä mitään kun väsyttää armottomasti, ihan kuin sementtisäkkejä olisi lastattu selkään, kädet vapiseva, ihottumaa on, en saa itseäni ylös sängystä tuntuu kaikki niin raskaalta, kaikki menevät pieleen. Ennen harrastin piirtämistä mutta en enää osaa piirtää
Ei kristittyjen Jumala ole meidän pompoteltavissa. Ei Hän tee mitään meidän käskystä. Jeesus otti ristillä kirouksen kantaakseen, jotta me voimme olla kirouksesta vapaat. Vihollisen puoli kiroaa ja suoja tätä vastaan löytyy Jeesuksessa.
Uskovien tulee siunata vihamiehiään. Jos joku erehtyy kiroamaan vaikkapa viha päissään, niin kyllähän kaikkivaltias Jumala sen näkee, että lapsella meni kuppi nurin, ei Hän säntää toteuttamaan kirousta.
Sielunvihollinen kiroaa ja saattaa asiat näyttämään siltä, että asia on Jumalan syy. Että Jumala on pahan takana, jota hän itse tekee.
Jumala on hyvä, Hän haluaa pelastaa, parantaa, auttaa, suojella.
Vanha alotus, mutta ootko miettinyt, että se joka kiroaa, on joku muu kuin rukoileva kristitty?
Minä rukoilelen Jumala että hän antaa minulle rikkautta, otan ehtoollisleipä suuhuni se, Jumala kuulee paremmin rukoukset. Naapurissa asuu laiska ja tyhmä aikamiespoika rukoilen että hän kuolisi en tykkää hänestä. Olen hyvä uskovainen laulan kirkossa otan öylätti suussa rukoukset tehoavat
Ei voi. Vain se mitä sinun päässäsi on, voi vaikuttaa onneesi. Ovatko ajatuksesi tästä henkilöstä olleet puhtaita, eettisiä? Entä onko hänen energiansa itsessään hyvä, vai onko hän kaoottinen, saatanallinen? Jos kutsut tällaisen henkilön itse päähäsi, on suora seuraus se että sinulle alkaa tapahtumaan pahoja asioita.
On olemassa ihmisiä, jotka tituleeraavat itseään "auttajiksi" mutta todellisuudessa heidän aurassaan kulkee onnettomuus ja toisten alentaminen. Toteuttaakseen identiteettiään ihmisten heidän ympärillään tulee kärsiä ja tarvita heidän apuaan. Tämän vuoksi he aiheuttavat ensin onnettomuuden ja sitten esiintyvät itse pelastajana tai myötätunnon antajana.
Sama ilmiö voi tapahtua ilman tuota myötätuntoista auttaja -identiteettiä, silloin on kyse puhtaasta sadismista. Tällaisiakin ihmisiä on.
Vanha ketju, mutta jos joku on joskus vastaavassa tilanteessa niin ratkaisu asiaan on ajaa paholainen pois omasta päästä. Se voi olla myös se "ihastuksen kohde" tai jokin tähän liittyvä väärä teko, esim. jos ihastuksen kohde on naimisissa.
Tässä on nyt kristittyjen ja new age -ihmisten vastauksia sekaisin, ja lisäksi vanha ketju eikä ap varmaan ole linjoilla enää. Mutta yleisesti ja ehkä joillekin muille hyödyksi: Jumala ei ole automaatti eikä automaattisesti toteuta meidän pyyntöjä. Me monestikin rukoillaan sellaisia asioita, jotka ei oikeasti olisi hyväksi, eikä me tajuta sitä itse. Voi olla, että rukoillaan jopa suoraan syntisiä asioita esim. pahaa toiselle. Mutta Jumala ei ole meidän hallittavissa eikä käskettävissä. Syy elämän vastoinkäymisiin ei ole siinä, että joku rukoilisi meille pahaa.
Joissain muissa uskonnoissa ja aatesuunnissa on tällainen ajatus, että olisi mahdollista käskeä ja pakottaa jotain korkeampaa voimaa. Sitä sanotaan magiaksi. Kristinuskossa ei ole sellaista, vaan Jumala on persoona jolla on oma tahto, ei jokin voima jota me hallittaisiin mielemme mukaan. Rukous ja magia ovat eri asioita.
Mutta jos tällaisia epäilee niin jonkun luotettavan kristityn kanssa on toki hyvä keskustella asiasta. On myös ihan luterilaisuudenkin piirissä sellaisia, jotka ovat perehtyneet henkivaltojen karkottamiseen, mutta sellaisesta en ensimmäiseksi usko tässä olevan kysymys.
Avuksi suosittelen oman sisäisen maailman ja ajattelun muokkaamista positiiviseen suuntaan, tietoisesti. Lue vaikka joka päivä 5 minuuttia positiivisia affirmaatioota, jotka keskittyvät siihen, että ansaitset olla onnellinen, elää hyvää elämää ja nauttia elämästäsi. Älä missään tapauksessa mieti mitään "vastatoimia" tai kirouksia kenellekään muulle, koska silloin mielesi täyttyy pahasta, ja kärsijä olet sinä itse.