Uskovaisille kysymys: voiko ihmisen "kirota" rukoilemalla?
Satuin ihastumaan väärään ihmiseen, niin sen jälkeen elämässäni on tapahtunut paljon kaikkea todella negatiivista. Epäilen, että minulle rukoillaan kostoa ja tuhoa.
Kommentit (95)
Enkä usko, että Jumala mitenkään rakastaa minua, sillä en pääse siitä päähänpinttymästäni mitenkään eroonkaan. Olem syntinen somtaläjä. Nyt ympäriltäni kuolee ihmisiä ja olen koko ajan sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että voi. Ehkä Jumalakin langettaa kirouksia yksittäisille ihmisille harvoin, se tuntuisi järkevältä. Ainakin kuulee pyynnön.
Miten pääsen tästä tilanteesta eroon? Ei auta mikään oma rukoiluni tai kirkossakäyntikään. En vain kykene unohtamaan ihastustani varmaankaan koskaan. Uskoisin, että olen jonkun "hengellisen kiusaamisen" kohde. En edes hörhöile, vaan oikeasti on tapahtunut niin paljon jatkuvasti pahaa sen jälkeen, kun ihastuin väärään ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että voi. Ehkä Jumalakin langettaa kirouksia yksittäisille ihmisille harvoin, se tuntuisi järkevältä. Ainakin kuulee pyynnön.
Voiko se ilmetå siten, että läheisiä kuolee ja olen itse tapaturma-altis ja jatkuvasti sairaana? Ennen ihastumistani oli kuollut sukulaiseni viimeksi vuonna 1991, mutta ihastumiseni jälkeen olen menettänyt kolme sukulaistani jo. Lisäksi sain pahan murtuman ja iski koronakin. Ja minua alettiin ekaa kertaa aikuisiälläni kiusata todella pahasti.
Mietin tässä, että pitäisiköhän mun pyytää niitä mulle kirouksia langettavia lopettamaan vai mitä teen? Tämä on aivan kamalaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se ilmetå siten, että läheisiä kuolee ja olen itse tapaturma-altis ja jatkuvasti sairaana? Ennen ihastumistani oli kuollut sukulaiseni viimeksi vuonna 1991, mutta ihastumiseni jälkeen olen menettänyt kolme sukulaistani jo. Lisäksi sain pahan murtuman ja iski koronakin. Ja minua alettiin ekaa kertaa aikuisiälläni kiusata todella pahasti.
Ai niin! Ja avioerokin tuli + en ole enää löytänyt uutta kumppania tai edes tapaillut ketään potentiaalista uutta kumppania kertaakaan. Perheunelmani ovat mennyttä. Tätä on siis kestänyt jo noin viisi vuotta.
Keneltä tai mistä voisin kysyä apuja? Vai menisinkä itse manaajalle? Niitähän on katolisessa kirkossa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä, että pitäisiköhän mun pyytää niitä mulle kirouksia langettavia lopettamaan vai mitä teen? Tämä on aivan kamalaa jo.
Epäiletkö että jotkut uskovaiset rukoilee kirouksia sinulle? Voit olla sairaana myös siksi, koska olet stressaantunut ihastuksesi vuoksi. Ajattelet ja kaipailet häntä.
Edelleen, minkä ikäiseen olet ihastunut?
Kaiken voi kirota. Kirouksella ei vain ole mitään vaikutusta mihinkään, joten huoli pois! Voit tietenkin kostotoimena kirota ja manata vastustajasi. Sillä on myös ihan sama nollavaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäiletkö että jotkut uskovaiset rukoilee kirouksia sinulle? Voit olla sairaana myös siksi, koska olet stressaantunut ihastuksesi vuoksi. Ajattelet ja kaipailet häntä.
Epäilen. Kuulostaa ihan hassulta, mutta näin vain olen mielessäni pähkäillyt. Stressaannun kyllä helposti ja siksikin olen telonut itseäni ehkä helpommin ja varmaan osin ollut sairaanakin.
Yksi mahdollisuus on että ihastuksenkohteellasi on voimakkaat suojelijat (esim. esivanhemmat) jotka näkevät ettet olisi sopiva kumppani ihastuksellesi. Ajavat sut pois. Tai jos aiheutit itse avioeron, sait paljon pahaa karmaa siitä ja kärsit nyt seuraamuksista. Hyvitä silloin se paha mitä aiheutit exällesi esim. rahallisesti. Tai ihastuksellasi on joku, joka haluaa raivata kaikki kilpakosijat tieltään.
Jos puhut Raamatun Jumalasta, niin tehtäväsi on siunata ei kirota. Ei muiden kiroaminen koidu hyväksi kiroajalle.
Kaikille tulee vastoinkäymisiä. Niiden perusteella et voi päätellä mitään. Ne kestettyäsi olet voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi kirota. Kirouksella ei vain ole mitään vaikutusta mihinkään, joten huoli pois! Voit tietenkin kostotoimena kirota ja manata vastustajasi. Sillä on myös ihan sama nollavaikutus.
Miten voi rukoilla hyviä asioita, muttei pahoja?
Kiroukset liittyy kristinuskossa aina pahaan, ei rukoilemalla kolmiyhteiseen Jumalaan kirota ketään.
Paha henki on voinut myös kiinnittyä sinuun. Puhdista itsesi ja asuntosi salviaa polttamalla, mene suola- ja yrttikylpyyn jne.
Raamatussa kerrotaan kun muutama hänen opetuslapsensa vähän innostui liikaa.
"Herra, rukoilemmeko että tuli taivaasta tulee ja kuluttaa heidät?"
Jeesus nuhteli näitä kahta. Ihmisen tehtävä ei ole rukoilla kirouksia vaikka se siis on mahdollista. Jumala hoitaa kostopuolen. Ihminen voi pyytää että Jumala näyttäisi ihmiselle mikä on oikein ja totta.
Äitini on välillä vähän kauhistunut kun on rukoillut muutaman ikävän ihmisen puolesta ja sitten heille on tullut ikäviä tilanteita elämässä. Ei meidän tarvitse edes rukoilla toiselle mitään pahaa. Voimme rukoilla hyvää ja Jumala tekee kuten tilanteessa parhaaksi näkee.
Uskovaisen tehtävä on siunata, ei kirota. Kiroaminen voi mennä omaan nilkkaan. Only God knows.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mahdollisuus on että ihastuksenkohteellasi on voimakkaat suojelijat (esim. esivanhemmat) jotka näkevät ettet olisi sopiva kumppani ihastuksellesi. Ajavat sut pois. Tai jos aiheutit itse avioeron, sait paljon pahaa karmaa siitä ja kärsit nyt seuraamuksista. Hyvitä silloin se paha mitä aiheutit exällesi esim. rahallisesti. Tai ihastuksellasi on joku, joka haluaa raivata kaikki kilpakosijat tieltään.
En aiheuttanut exälleni mitään negatiivista taloudellisesti. Olin ainoa, joka antoi pois rahaa eron myötä - maksoin exälleni muutaman tuhatta euroa. Ihastuksellani saattaisi olla joku, joka haluaisi raivata muut kilpakosijat, mutta miten saisin tämän henkilön lopettamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Jumala ei tanssi yksityishenkilöiden pillin mukaan, eikä varsinkaan ala ketään kiroamaan ilman syytä.