Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka pidätte työstänne, kertoisitteko ammattinne

Vierailija
06.05.2022 |

Haluaisin myös kuulla mikä työssänne saa teidät pitämään siitä.
t. myöhäisnuori joka miettii mitä lähtisi opiskelemaan

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija. Pidän uuden oppimisesta, ja mahdollisuudesta olla luova kun miettii tutkimusongelmia ja niiden lähestymismahdollisuuksia.

Omille lapsilleni olen neuvonut opiskelemaan alaa mikä periaatteessa kiinnostaa mutta unohtaa turha stressaus onko ala juuri se oikea. Useat tutkinnot antavat mahdollisuuden hyvin monenlaiseen uraan, ja nykyään sen ensimmäisen tutkinnon päälle voi opiskella lisää ja noin vaihtaa hieman suuntaa jos se ensimmäinen ajatus ei myöhemmin enää nappaa. Tsemppiä opintoihin!

Vierailija
22/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ennemmin miettiä, mikä SINUA kiinnostaa. Se, jos minä pidän esim. ruuanlaittamisesta ei tarkoita, että kokki olisi sinulle sopiva ammatti. 

ÄLÄ TEE SITÄ VIRHETTÄ!

nuorena valitsin juuri samalla ajattelu tavalla ammattitutkinnon ja opiskelin kuvaartesaaniksi. päivääkään en ole tehnyt töitä vaikka haluaisin. odottelen veikkausvoittoa jotta pääsen taiteilemaan. nyt opiskelen juristiksi ja 40% syynä palkkaus.

Tulet huomaamaan, että palkka ei ole pitkäkestoinen motivaattori. Sisäinen motivaatio sen sijaan on. 

mitä luulet sen 60%  olevan?

taide alalla se oli 100% motivaatio mutta kun se ei tuo ruokaa pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä. Numerot viehättävät ja erityisesti se, että työ on pääosin yksin tehtävää. 

Mikä on sinun lempinumero?

Vierailija
24/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ennemmin miettiä, mikä SINUA kiinnostaa. Se, jos minä pidän esim. ruuanlaittamisesta ei tarkoita, että kokki olisi sinulle sopiva ammatti. 

ÄLÄ TEE SITÄ VIRHETTÄ!

nuorena valitsin juuri samalla ajattelu tavalla ammattitutkinnon ja opiskelin kuvaartesaaniksi. päivääkään en ole tehnyt töitä vaikka haluaisin. odottelen veikkausvoittoa jotta pääsen taiteilemaan. nyt opiskelen juristiksi ja 40% syynä palkkaus.

Tulet huomaamaan, että palkka ei ole pitkäkestoinen motivaattori. Sisäinen motivaatio sen sijaan on. 

Vaikea tietää, kun en ajatuksia osaa lukea. Sehän voi olla vaikka "saan käyttää pukua joka päivä töissä" tai "pääsen kohtaamaan rikollisia" tai ihan mitä vain. 

Vierailija
25/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ TEE SITÄ VIRHETTÄ!

Vaikea tietää, kun en ajatuksia osaa lukea. Sehän voi olla vaikka "saan käyttää pukua joka päivä töissä" tai "pääsen kohtaamaan rikollisia" tai ihan mitä vain. 

ainoastaan 12 prosenttia on tekemisissä rikollisten kanssa. huomaa että alasta on jenkki tv-sarjoista piirtynyt vääränlainen, stereotyyppinen kuva.

Vierailija
26/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ TEE SITÄ VIRHETTÄ!

ainoastaan 12 prosenttia on tekemisissä rikollisten kanssa. huomaa että alasta on jenkki tv-sarjoista piirtynyt vääränlainen, stereotyyppinen kuva.

Ei se ollut minun mielikuvani. En ole ikinä katsonut jenkkisarjoja. Se oli vain yksi esimerkki ajatuksesta, joka voi saada jonkun hakeutumaan lakiopintoihin. Tavoitteena voi olla kuulua juuri siihen 12 prosenttiin. 

Vierailija
27/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskutuksessa eli makselen vaan laskuja. 

Vierailija
28/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja nuorten mielenterveyspalveluissa. Parasta on tietysti ne nuoret ja hetket kun näkee että päästään eteenpäin. Lisäksi tiimityö ja jatkuva oppiminen. Tässä työssä oppii väistämättä koko ajan myös itsestään ja ihmissuhteista ja elämästä ylipäätään. Sairaanhoitajan työkentällä vertailtuna tässä on ihanaa että työhön kuuluu mahdollisuus pysähtyä aina yhden ihmisen asian äärelle siksi aikaa kun se ihminen on läsnä.

Vierailija
29/29 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojana viihdyn, mutta ei tätä pysty montaa vuotta tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi