Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun käyt Alkossa esitätkö kuin miettisit mitä ostat?

Vierailija
06.05.2022 |

Vai käveletkö suoraan sen tutun perjantaipullon luo?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostunut tapa esittää kännäysvinkku: Edullinen seurustelujuoma

Vierailija
22/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaipullo?

Viimeksi kävin Alkossa loppuvuodesta 2021, kun ostin shamppanjaa pojan yo-lakkiaisiin ja suoraan menin oikealle hyllylle, kun olin jo valmiiksi varmistanut, että kys laatua olisi myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esitä. Käyn hyvin harvoin ja usein mietinkin tarkkaan. Joskus tiedän ennalta, silloin en esitä mietiskelevää, päin vastoin tarpeen tullen kysyn välittömästi, mistä löytyy X, niin ei kulu turhaa aikaa etsiessä.

Vierailija
24/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska käyn ehkä kerran viidessä vuodessa ja aina sama ostos: risottoa pitäisi tehdä joten kysyn suoraan mistä löydän pienen kuivan valkkarin.

Vierailija
25/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään erityistä perjantai tai edes viikonloppupulloa, jos tiedän etukäteen että jos haluan vaikka viskiä niin marssin sitten suoraan viskihyllylle kiertelemättä jos muistan hyllyjärjestyksen.

Vierailija
26/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Kyllä voin kysyä hyvää lipittelyviiniä. Kyllä se myyjäkin on ihminen ja ehkäpä vielä itsekin joskus lipitellyt. Turhaa kainoilua. Jos haluaa joskus juoda kaksi pulloa viiniä itsekseen tai vaikka tonkan, niin ei se vielä alkkikseksi tee.

Vierailija
27/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte esittää. Usein kysynkin suosituksia ja aika hyvin ne on kohdalleen osuneet. Esim poronkäristys on minulle juhlaruoka ja siihen haluan sopivan viinin.

Kuohuviineissä on valinnanvaraa todella paljon ja olisi ikävä ottaa viini, joka ei viihdy makean mantelikakun kanssa.

Menee ateria pieleen jos juoma ei siihen sovi.

Humalajuomista en tajua ollenkaan.

Taisin käydä Alkossa viimeksi ennen pandemiaa. Ei ole ollut tarvetta kun ei ole käynyt ruokavieraita.

Vierailija
28/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienostunut tapa esittää kännäysvinkku: Edullinen seurustelujuoma

Ohjain tuommosten pulin gambiina hyllylle suoraan.

Vierailija
29/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitäisi esittää? En minä mitään perjantaipulloja Alkosta hae vaan ruokaviinejä ja vaimolle skumppaa.

M55

Niinhän me kaikki.

Sinä saat sen Suomiviinasi ihan vapaasti hakea. Minulla ei ole sellaiseen tarvetta.

M55

Vierailija
30/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erehdyin Alkossa katselemaan  ja miettimään, kaverit sanoivat minulla olevan alkoholiongelma. 😎

Vierailija
31/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% suomalaisista juo 90% myydystä alkoholista. Ap kuuluu pieneen, kansantaloutta ja lähimmäisiä rasittavaan vähemmistöön.

Vierailija
32/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Silloin kun ostan itselleni juotavaa, on minulla jo etukäteen mielessä mitä haluan. Ja jos ostan jotain lahjaksi tai ruokaa varten, niin kysyn yleensä myyjiltä suosituksia.

Vierailija
33/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska käyn ehkä kerran viidessä vuodessa ja aina sama ostos: risottoa pitäisi tehdä joten kysyn suoraan mistä löydän pienen kuivan valkkarin.

Sitä saa ihan marketistakin.

Toinen risoton tekijä, tosin teen sitä useamman kerran vuodessa.

Vierailija
34/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esitä. Haen sen mitä olen hakemassa. Jos myyjä ehtii väliin, että testaas välillä muutakin, että hän suosittelee... Ostan senkin sitten. Yleensä ovat hyviä olleet suositukset.

Vierailija
35/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esitä vaan usein ihan oikeasti mietin ja aika usein kysyn neuvoa henkilokunnalta, heiltä saa yleensä tosi asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.  En tosin harrasta perjantaipulloja vaan ostan alkoholia tarpeen mukaan, esim viinejä tietylle aterialle, skumppaa ja väkeviä juhliin jne. 

Vierailija
36/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 

On ikävää, kun joskus myyjä tulee kyselemään mitä viiniä etsin ja sitten pitää selittää, että juhliin olen etsimässä ja kalaruoan kanssa, kun oikeasti haluaisin ostaa vain kaksi halpaa pulloa joilla pääsen känniin.

Miksi selität? Älkää olko noin lampaita.

Ei se ole lampautta. Se on käytöstapoja.

Olet asian ytimessä! Nimittäin ne, jotka kutsuvat muita ihmisiä lampaiksi, ovat poikkeuksetta niitä, joilla ei ole käytöstapoja eivätkä ole onnistuneet oikein millään elämän alueella.

Vierailija
37/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, marssin suoraa kirkkaiden valikoimalle.

Vierailija
38/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina. Tiirailen tuotekuvauksia ja yritän esittää master chefiä, joka valitsee erinomaista viiniä ankalle. Valitsen lopulta kossun.

Juoko sun ankka paljonkin kossua?

Vierailija
39/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10% suomalaisista juo 90% myydystä alkoholista. Ap kuuluu pieneen, kansantaloutta ja lähimmäisiä rasittavaan vähemmistöön.

Älykkäät käyttävät runsaammin alkoholia.

Vierailija
40/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkarissa minulla on vakiotuote, mitä ostan. Punkuissa vakiomaat, joiden tarjonnasta valitse fiiliksen mukaan. Gluhweinia ei yleensä ole kuin yksi vaihtoehto eli etsin sen loppuvuodesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi