Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun käyt Alkossa esitätkö kuin miettisit mitä ostat?

Vierailija
06.05.2022 |

Vai käveletkö suoraan sen tutun perjantaipullon luo?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin aidosti kiinnostaa kokeilla uusia viinejä, eli ihan aidosti siellä mietin ja katselen. Ei tulisi mieleenkään ostaa aina samaa, tykätään miehen kanssa arvuutella makuja Vivino-sovelluksessa.

Vierailija
42/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaipullo?

Viimeksi kävin Alkossa loppuvuodesta 2021, kun ostin shamppanjaa pojan yo-lakkiaisiin ja suoraan menin oikealle hyllylle, kun olin jo valmiiksi varmistanut, että kys laatua olisi myynnissä.

Tämä löytyy sanakirjasta esimerkkinä kohdasta hyvesignalointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina. Tiirailen tuotekuvauksia ja yritän esittää master chefiä, joka valitsee erinomaista viiniä ankalle. Valitsen lopulta kossun.

Juoko sun ankka paljonkin kossua?

Ihan kätevää muuten, ankka on siis valmiiksi jo marinoitu kun siltä ottaa nirrin pois. Syöttäisin sille ankalle samalla myös appelsiinia niin ei tarvitse erikseen laittaa sitrusta soosiin. Toki jos haluaa oikein pröystäillä, voi juottaa sille appelsiinilikööriä.

Vierailija
44/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin uutuuksia, harvoin tiedän minkä haluaisin tällä kertaa ottaa. Monesti päädyn ottamaan pari erilaista varalta kun kerran siellä olen. Ja harvoin haluan myyjiltä apua, en oikein usko toisten suosituksiin. :D

Vierailija
45/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esitän joskus etten tiedä missä pienet viinipullot on. Koska vaikka juon max 2 sellaista kuussa (enkä muuta), mulla on jostain syystä syyllinen olo siitä ja pelkään myyjien pitävän mua alkoholistina jos marssin tottuneesti oikealle hyllylle. Joskus menen tämän asian takia tahallani kauempana sijaitsevaan Alkoon. En tiedä mistä tämä ongelma johtuu. Suvussa ei ole alkoholismia enkä nuorenakaan juonut paljon. Kai olen ylipäätään helposti syyllistyvää sorttia.

Vierailija
46/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina. Tiirailen tuotekuvauksia ja yritän esittää master chefiä, joka valitsee erinomaista viiniä ankalle. Valitsen lopulta kossun.

Ihan kätevää muuten, ankka on siis valmiiksi jo marinoitu kun siltä ottaa nirrin pois. Syöttäisin sille ankalle samalla myös appelsiinia niin ei tarvitse erikseen laittaa sitrusta soosiin. Toki jos haluaa oikein pröystäillä, voi juottaa sille appelsiinilikööriä.

Triple sec siis, ei tarvitse kossun ja appelsiinien kanssa kikkailla.

Vierailija
47/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa kyllä ihmetyttää miten tiukassa on tämä suomalaisten alkoholisoitumisen pelko. Ei siellä alkossa pidä hävetä ja varsinkaan kehuskella sillä että käy itse vain kerran kymmenessä vuodessa. Ruuan ja viinin yhdistämisen ilon soisi jokaiselle.

Vierailija
48/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esitän myös asiantuntevaa kokkia, kysyn jotain ruoanlaittoon ja sitten olen vasta huomaavinani kossun ja sanon että noniin, tuo pakkaseen, mistähän löytäisin vielä nyrkillisen voita kattilaan?

Vierailija
49/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin- trolli tuossa aloituksessa kertoo miten itse toimisi.

Vierailija
50/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän aina myyjän apuun. Heillä on hyvä koulutus ja ovat erittäin päteviä. Palvelu on vielä ilmaista. Ostan heti, mitä hän suosittelee.

Vierailija
51/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa kyllä ihmetyttää miten tiukassa on tämä suomalaisten alkoholisoitumisen pelko. Ei siellä alkossa pidä hävetä ja varsinkaan kehuskella sillä että käy itse vain kerran kymmenessä vuodessa. Ruuan ja viinin yhdistämisen ilon soisi jokaiselle.

No niinpä!

Vierailija
52/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka perjantai pari pulloa kossua. Joskus rommia ja viskiä lisäksi.

Vierailija
53/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan ruuan kanssa ryypiskelen

Vierailija
54/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan mietin, mitä ostaisin. Valinta menee useimmiten akvaviitin ja tumman rommin väliseksi.

Vierailija
55/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten pitäisi esittää? Niitä myyjiä varten? En minä ainakaan katsele muita asiakkaita miten he tekevät ostoksiaan. 

Vierailija
56/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triple sec siis, ei tarvitse kossun ja appelsiinien kanssa kikkailla.

Käytän mieluummin Cointreauta, se on appelsiinisempi minun makuuni.

Vierailija
57/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toimii kossu ankan kanssa?

Oikeinmaukaastti.

Vierailija
58/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienostunut tapa esittää kännäysvinkku: Edullinen seurustelujuoma

Ohjain tuommosten pulin gambiina hyllylle suoraan.

Teimme vaimon kanssa kerran kulttuuriteon ja joimme pullon Gambinaa.

Täytyy sanoa, että ei mennyt yhdellä istumalla.

Kuin männyn neulasia pureskelisi.

Ei tullut suosikkia.

Yksi suosikkijuomani kyllä omaa aika dekadentin maineen: Carillo

Minusta se on kivan makuista.

Ei sitä kyllä enempäänsä kerralla juo, katkeroa kun on, 3-4 illaksi iso pullo riittää.

Vierailija
59/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo, on se melkonen petolintu juomaan mut pöydän alle ennenkuin on kypsä lautaselle.

Vierailija
60/63 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esitä, mutta usein kyllä mietin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi