Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero - mitä teitte sormuksille?

Vierailija
06.05.2022 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, jos sormukset vaikkapa melko arvokkaita?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on arvokas tai kulkenut miehen suvussa niin etiketin mukaan kuuluisi palauttaa miehelle, jos hän näin toivoo. Muut korulahjat saa pitää ellei ne ole suvulta lainassa, tuolloin ne menee yhteisille lapsille

Me ostettin sormukset yhdessä niin enpä niitä miehellä kyllä palauttelisi. 

Vierailija
42/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne ovat korurasiassa. Olen pojalleni sanonut, että ja ja kun hän joskus kihlautuu, saa halutessaan tettää niistä sormuksen tai vaikka korvakorut morsiamelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on Tammerkoskessa, muut myin romukullaksi.

Vierailija
44/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietiin rakkauslukon kanssa sinne, missä oli olleet meidän ensitreffit. Erottiin hyvissä väleissä.

Vierailija
45/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi säilyttää avioerosormuksia tai antaa edes omille lapsilleen niitä?

Häh?

Mä haluan noista eroon! Ja mahd hyvät rahat, koska maksoi yli 2000 e.

Omat sormukseni oli teetetty äitini ja isäni sormuksista. Isäni kuoli, kun olin pieni, eikä äiti uusperheessä käyttänyt sormusta enää. Ostin niihin itse lisäksi timantteja.

En heitä itse suunnittelemiani sormuksia, joiden kullalla on tunnearvoa, pois. Ovat korulaatikossa muiden korujen kanssa. Aion tarjota niitä tyttärelleni joskus tulevaisuudessa. Jos ei halua, se on hänen asiansa.

Se sormuksen toinen osapuoli on tyttären isä. Tyttärelleni siis aina rakas ja tärkeä ihminen, vaikken itse rakasta häntä enää. Ajattelen siis, että sormus voisi olla hänelle tärkeä. Osa omia juuria.

Vierailija
46/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin panttilainaamoon muiden korujen kanssa.

Vierailija
47/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eronnut, mutta puolisoni löysi edellisen liittonsa sormuksen jostain romulaatikosta kun tyhjensimme hänen asuntoaan aikanaan. Heitti sen aika välinpitämättömästi roskikseen.

Tekisin varmaan itse samoin: ensin se pyörisi jossain laatikossa aikansa ja jollain siivouskerralla sen olisi varmaan sitten valmis heittämään vain pois, ei ole mitenkään erityisen arvokas.

Vierailija
48/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä kun kädessä on kuitenkin kymppitonnin sormukset. En tiedä mitä tekisin niille jos eroaisin. Pitäisin ehkä laatikossa "vararahastona". 

Aina löytyy alapeukuttajia kun kertoo sormusten arvon, vaikka sitten ketjussa missä asiaa kysytään. Onkohan se joltain pois jos toisella on kalliit korut?

Vierailija
49/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni suvusta on periytynyt paljon vanhoja sormuksia. Siis kuolleilta. Mieheni on ainoa sukua jatkanut.

Niitä ei raaski myydä eikä oikein ole käyttöäkään. Siis miehen täti niitä aikoinaan esitteli tyyliin morfarsring mormorsring jne. Hän oli ruotsinkielinen.

Ne ovat hieman kiusallisia. Pitää tunnearvon vuoksi säilyttää, muttei ole käyttöä.

Tavallaan outoa teettää vanhoista sormuksista uusia. Paljonko se tulee maksamaan. Ne kun kävisivät sinänsä sellaisenaan.

Vierailija
50/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain edesmenneen kummisetäni vihkisormuksen. Siitä teetettiin meille kaikki, 2 kihla ja 1 vihkisormus.

Oli aika tunteellinen hetki. Kummitätini sanoi hautajaisissa saat sormuksen.

Kävimme myöhemmin kummitätiäni moikkaamassa, ehkä 1/2 v myöhemmin. Mieheni oli ottanut kummittiini yhteyttö ja kosi siellä minua.

Kummitäti oli tehnyt kihlajaiskakun

Vierailija
51/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eronnut, mutta puolisoni löysi edellisen liittonsa sormuksen jostain romulaatikosta kun tyhjensimme hänen asuntoaan aikanaan. Heitti sen aika välinpitämättömästi roskikseen.

Tekisin varmaan itse samoin: ensin se pyörisi jossain laatikossa aikansa ja jollain siivouskerralla sen olisi varmaan sitten valmis heittämään vain pois, ei ole mitenkään erityisen arvokas.

Aika tunteeton mies sinulla.

Sormus on tärkeän suhteen symboli. Heittäsiikö äkkiä sinunkin sormukseI roskiin, jos eroatte.

Vierailija
52/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallessa ovat, eivät kovin kalliit. Kävin joskus näyttämässä niitä "Ostetaan Kultaa" yritykselle, mutta ne lupasivat sormuksista 15 euroa.

Vierailija
53/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni suvusta on periytynyt paljon vanhoja sormuksia. Siis kuolleilta. Mieheni on ainoa sukua jatkanut.

Niitä ei raaski myydä eikä oikein ole käyttöäkään. Siis miehen täti niitä aikoinaan esitteli tyyliin morfarsring mormorsring jne. Hän oli ruotsinkielinen.

Ne ovat hieman kiusallisia. Pitää tunnearvon vuoksi säilyttää, muttei ole käyttöä.

Tavallaan outoa teettää vanhoista sormuksista uusia. Paljonko se tulee maksamaan. Ne kun kävisivät sinänsä sellaisenaan.

No eihän se ihan ilmaista ole, mutta mielestäni sen arvoista. Mulla on aika monta perittyä korua. Esim. yksistä korviksista oli tippunut kolmesta rubiinista yksi, joten ei niitä viitsinyt käyttää, eikä olleet muutenkaan oman tyyliset. Uusilla korviksilla on ihan eri tunnearvo kuin kaupasta ostetuilla olisi ollut. Hinta aika lailla sama. Käsityö maksaa, mutta toisaalta materiaalista ei tarvinnut maksaa mitään.

Vierailija
54/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko erotapa tai suhteen pituus siihen, mitä teitte ja miten suhtauduitte sormuksiin?

Mitä jos erittäin pitkä avioliitto ja mies lähtikin toisen matkaan yllättäen? Mitä silloin tekisitte? Antaisitte tyttärillenne vai sormukset?!

Vierailija
55/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin romukullaksi

Vierailija
56/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin.

Vierailija
57/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kaunis sormus, ja käytän sitä silloin tällöin samalla tavalla kuin muitakin sormuksiani. En lataa mitään symboliikkaa koruihin.

Miksi sitten ylipäätään hankit sen juridisen sopimuksen vuoksi? :D

Vierailija
58/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin sormukset ja pari muutakin kultakorua joilla ei ollut tunnearvoa. Ihan kivan hinnan sain.

Saman kuin ostaessa?

Vierailija
59/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie kaniin. Ja jätät lunastamatta pois. Myyvät eteenpäin.

Saako kanista parhaimmat rahat vai?

Haluan maksimoida rahat noista ainakin tonnin per kappale sormuksista.

Maksoit melkein tonnin per sormus ja haluat niistä vielä enemmän. Unohda koko juttu. Et tule ikinä saamaan. Kanissa maksavat romukullan hinnan ja jos joku sen ostaa niin on myytävä huomattavasti halvemmalla. Ei ostajat ole tyhmiä. Torissa on myynnissä kultakoruja ja se on kuule tarkkaa hommaa.

Vierailija
60/68 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat piti omansa, en ole käyttänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi