Avioero - mitä teitte sormuksille?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, jos sormukset vaikkapa melko arvokkaita?
Kommentit (68)
Kihlasormus oli ihan arvokas, sen vippasin Hakaniemen sillalta jonkkaan. Olipas tyhmästi tehty. Jäi kyllä enemmän miestä ikävä, kuin sormusta.
Rahapulassa myin kultasepänliikkeessä. En rikastunut.
Miten joku voi säilyttää avioerosormuksia tai antaa edes omille lapsilleen niitä?
Häh?
Mä haluan noista eroon! Ja mahd hyvät rahat, koska maksoi yli 2000 e.
Kaapissa ne lojuu, joskus olen miettinyt, että myisin romukultana, mutta ymmärtääkseni kivistä ei saa siinä kaupassa mitään. Ei ne mitään hirmukalliita olleet jotain 500 vähän päälle. Olen eronnut kaksi kertaa, kolmatta ei tule..... En enää avioidu.
Hyviä neuvoja oot täällä saanut. Itsekin meinasin ehdottaa aiempia. Rohkeesti vaan kysymään mitä maksavat.
Kulta on kai tänä päivänä enemmän arvossaan kuin hopea.
Älä kuitenkaan mihinkään jalometallikierrätykseen anna, vaikka mainostavat että löhetä pussissa korusi, rahat tilillesi!!
Luotettavin on minusta olisi kani tai kultasepät
Eivät ole erityisen kalliita, ovat minulla korurasiassa. Lapsia on kaksi, joten ajattelin antaa aikanaan molemmille yhden sormuksista.
Pidin myös muut miehen antamat korut ja niitä käytän edelleen. Köyhällä ei ole varaa valita. Tai ehkä pikemmin ajattelen, että lahjat on annettu minulle hyvää tarkoittaen ja haluan muistella avioliiton hyviä aikoja, vaikka se päättyikin.
Jos on arvokas tai kulkenut miehen suvussa niin etiketin mukaan kuuluisi palauttaa miehelle, jos hän näin toivoo. Muut korulahjat saa pitää ellei ne ole suvulta lainassa, tuolloin ne menee yhteisille lapsille
Ex piti sormukseni. En kuulemma ansaitse niitä.
Ei kannata viedä kaniin timanttisormuksia. Siellä saat vain kullan hinnan, mutta timantteja ei huomioida.
Möin kanikonttoriin ja ryyppäsin rahat.
AVIOERO!?
..
...
EN ole ollut vielä Naimisissakaan enkä edes kihloissakaan ei ole ollut koskaan ukkoa.
.Vain unessani.💍
Mulla oli vaikea ero, kun mies petti ja lähti toisen naisen matkaan.
Vein sormuksen kultasepänliikkeeseen: hiottiin kaiverrus pois ja rodinoitavaksi. Sormus on jo vuosia ollut rasiassa odottamassa kotona, kunnes keksin sille käyttöä. En osaa itse kuvitellakaan käyttäväni tuota sormusta.
Ko.sormus on onneksi vuosien saatossa vain nostanut arvoaan, kun on kotimaista käsityötä ja suosittu malli.
En ole eronnut kun ei ole ukkoakaan josta erota 💍
Miksi Aina eronneilta kysytään,
Onhan Sentään , leskiäkin!
Annoin kihlasormuksen huutokauppaan myytäväksi. Sain siitä jonkin verran ja olin tyytyväinen. Vihkisormus on korurasian pohjalla.
Oman kihla- ja vihkisormukseni vein kauan eron jälkeen myyntiin kultaliikkeeseen, niistä saamillani rahoilla ostin äidilleni lyyran, koska olin juuri valmistumassa ylioppilaaksi aikuislukiosta. Menivät ns. päikseen, eli raha ei vaihtanut omistajaa, olivat sen verran hentoiset sormukset.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin eroon noista sormuksista, ja ne on kalliit timanttivalkokultasormukset, lähes tonnin per kipale. En halua säilyttää, en halua äijästä mitään muistoja.
Voiko joku neuvoa, miten saan niistä rahat? Minne ne pitäis viedä?
Koruliikkeeseen. arvioivat
Ei niitä panttilainaamoon kannata viedä.
Paremman hinnan saa kun vie ostetaan kultaa liikkeeseen.
Olen miettinyt tätä kun kädessä on kuitenkin kymppitonnin sormukset. En tiedä mitä tekisin niille jos eroaisin. Pitäisin ehkä laatikossa "vararahastona".
Kaipa ne jossain tuolla kaapeissa vielä on.