Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitiyspäivärahan hakeminen, helppivä...

Vierailija
09.10.2006 |

Minulla alkaa siis äitiysloma joulukussa, laskettu aika on tammikuun loppupuolella.

Nyt täyttelin noita kelan lappusia ja pähkäilen että minkä vuoden tulot sinne nyt merkataan.

Nyt olen työtön joten en tahdo puolenvuoden tulojen mukaan laittaa.

Viimevuonna(2005) minulla oli ihan hyvät tulot joten sen mukaan tahtoisin ne sinne lappuunkin laittaa, mutta tuolla opuksessa lukee että jos äitiysloma alkaa vuonna 2006 niin tulot merkataan vuodelta 2004 ja silloin minulla taas oli paljon huonommat tulot kin vuonna 2005..

Eli osaako kukaan auttaa, minkä vuoden tulot sinne nyt voin laittaa. Vai pitääkö mun marssia kelaan kysymään neuvoa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tietyn vuoden verotuksen mukaan tulevat päivärahat tulevat automaattisesti ja riippuvat äitiysloman ensimmäisestä päivästä. Eli jos haluat verotustulojen mukaan, et laita mitään. Ja kun äitiyslomasi alkaa joulukuussa, saat 2004 tulojen mukaan päivärahan.

Jos olet nyt työtön, mutta ennen työttömyyttä sinulla oli hyvät tulot, voit hakea niiden tulojen mukaan. Eli työttömyyskuukausia ei huomioida, vaan niitä edeltävien 6kk:n tulot. Muistaakseni tältä ja viime vuodelta voidaan ottaa huomioon. Ja jos ne ylittävät 20% vuoden 2004 tulot, saat päivärahan niiden työtulojen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla