Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

99% ihmisistä vihaa aikaisia aamuja ja 1% nauttii niistä. Miksi tanssimme aamuvirkkujen pillin mukaan?

Vierailija
05.05.2022 |

Valtaosa ihmisistä ei voi sietää aikaisia aamuherätyksiä. Silti valtaosa joutuu heräämään aikaisin kouluun tai töihin. Miksi asiaan ei saada muutosta?

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika tosiaan suosii aamuvirkkuja. Heille ei ole mikään ongelma mennä töihin seitsemäksi.

Toisin kuin iltavirkuille, jotka käynnistyvät luontaisesti vasta myöhemmin.

Vierailija
42/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaikeuksia herätä aamuisin. Laitoin viimein (yli 20 vuotta kesti) herkuttelun minimiin eli korkeintaan joku 50g päivässä karkkia tai suklaata yhteensä. Nyt herään helposti vaikka klo 6 kun aikaisemmin ennen klo 9 oli tuskaa. Muutamassa viikossa tämä muutos tapahtui kuin itsestään. Myös mielialavaihtelut hävisi. Hyvin tasainen olo koko päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin menen kuudeksi töihin ja lähden jo kahdelta pois kuin pari tuntia myöhemmin. 

Niin ja sitten loppupäivä menee ihan koomassa sohvalla, kun on tajuton väsy ja univelka eikä saa mitään järkevää enää aikaiseksi. Nauti siinä sitten päivästä.

Miten niin?

Toisilla on työajat 6-10 ja 16-20 ja ei väliajalla maata vaan tehdään muita hommia.

Miksi ihmeessä tätä on alapeukutettu?

Vierailija
44/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin menen kuudeksi töihin ja lähden jo kahdelta pois kuin pari tuntia myöhemmin. 

#naistenlogiikkaa

Et osaa matematiikkaa🤣

Vierailija
45/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut ym prolet herää aina keskellä yötä töihin.

Vierailija
46/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tosiaan luulevat että työpäivä lyhyempi jos se alkaa aikaisin 😀.😆.

Vierailija
47/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tulee (talvella) niin aikaisin pimeä että varmaan ajatellaan että viiden kuuden aikaan kotiintulo on liian myöhään, jos työaika olisi 9-5 niinkuin muualla maailmassa

Vierailija
48/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut ym prolet herää aina keskellä yötä töihin.

Eikös siellä ole yövuoro tuolloin töissä?

Vierailija
49/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt klo 14 alkavaa työtä ja ennen työvuoroa ei ehdi tekemään mitään kun nukkuu pitkään ja vuoron jälkeen ei ehdi tekemään mitään joten siksi aamulla töihin meno parempi niin ehtii illalla tekemään jotain.

Vierailija
50/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tulee (talvella) niin aikaisin pimeä että varmaan ajatellaan että viiden kuuden aikaan kotiintulo on liian myöhään, jos työaika olisi 9-5 niinkuin muualla maailmassa

Kuka ajattelee? Talvella on normaalia, että työpäivän jälkeen on pimeää. Minusta työpäivät pitäisi juurikin olla se 9-17. Se olisi siedettävintä. Aamut ei olisi ihan hirveitä muttä illalla ehtisi kuitenkin vielä tehdä jotain.

Vierailija
51/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tosiaan luulevat että työpäivä lyhyempi jos se alkaa aikaisin 😀.😆.

Riippuu alasta. Esim päiväkodissa 6.15 vuoro voi päättyä vaikka 13.00. Ja toinen tekee 8-16 jne. Kyllä se aamuvuoro on lyhyempi tunneillaan. Minä tykkään just aamuvuoroista, normiajassa ei ehdi hoitaa asioita tms kun töissä ollaan virastoaikaan ja 16 jälkeen kaikki on kiinni.

Vierailija
52/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, aamuvirkku, valvon iltavirkun norsun tahtiin puolille öin. Herätys aamuviideltä. Joten hv ap. Itse valitset univelkasi, minä en voi muuta kuin haaveilla naapurisurmasta.

Vierailija
53/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Esim. Yhdysvalloissa ja suuressa osassa etelä- ja keski-Eurooppaa työaika on 9-17. Miksi ihmeessä meillä se on 8-16? Olemmeko vain masokisteja?

Vierailija
54/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klo 4:40 soi minulla kello. Harvemmin ehtii soida, kun herään itsestäänkin 5-10 min ennen. Se on hyvä aika herätä. Ei ole minulla tapana rassata somea pikkutunneille. M36

Vierailija
55/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Esim. Yhdysvalloissa ja suuressa osassa etelä- ja keski-Eurooppaa työaika on 9-17. Miksi ihmeessä meillä se on 8-16? Olemmeko vain masokisteja?

EU:ssa on vapaa liikkuvuus. Sinne vaan parempien työaikojen maihin asumaan!

Vierailija
56/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt klo 14 alkavaa työtä ja ennen työvuoroa ei ehdi tekemään mitään kun nukkuu pitkään ja vuoron jälkeen ei ehdi tekemään mitään joten siksi aamulla töihin meno parempi niin ehtii illalla tekemään jotain.

Minusta tuollainen olisi just hyvä työvuoro. Aamulla heräilisi rauhassa ja tekisi asioita ja illaksi sitten töihin. Yhdessä vaiheessa mulla oli noin ja tykkäsin.

Vierailija
57/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi prosentit kyllä tuollaiset ole, mutta olet oikeassa siinä että hypimme ärsyttävien aamuvirkkujen pillin mukaan ja siihen pitäisi saada muutos.

Voisin sanoa olevani aamuihminen, sillä herään joka päivä 4-5 aikaan. Työskentelen onneksi alalla jossa työvuoro alkaa klo 7, mutta menisin mielelläni jo 5 tai 6 töihin. Miksi? Koska palveluja ei enää saa 15-16 jälkeen ja joudun ronkumaan esim töistä vapaata päästäkseni esim pankkiin ja jopa postiin. Mielestäni en hypi aamuihmisten pillin mukaan, vaan myöhemmin heräävien, koska en saa palveluita enää siihen aikaan kun pääsen töistä.

Vierailija
58/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla parasta on aamuvuorot jotka alkaa klo 7 ja loppuu puoli3. Mieluummin tosin aloittaisin kuudelta ja yhdeltä pois, olisi mahtavaa. Jäää mukavasti vapaa-aikaa. Joskus kauan sitten kaupanalalla tein vuoroa 10-18 ja siinä oli päivä täysin pilalla kun vapaa-aikaa ei jäänyt yhtään päivä-aikaan.

Niin minäkin luulin mutta tuo kello 7 on liian aikaisin, koska pitää herätä jo puoli kuusi. Tänäänkin pääsin jo kahdelta pois mutta olen edelleen ihan koomassa.

Vierailija
59/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on liukuva työaika, voi aloittaa 7-9. Itse olen 7-15.30, ihanaa päästä ajoissa lähtemään kotiin.

Vierailija
60/205 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on liukuva työaika, voi aloittaa 7-9. Itse olen 7-15.30, ihanaa päästä ajoissa lähtemään kotiin.

Siis piti olla 7-14.30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän