Mitä mieltä? Asutaan aviomieheni kanssa kahdessa eri taloudessa,
meillä molemmilla on lapsia ja halutaan että heillä lyhyet koulumatkat. Sen takia ei olla muutettu yhteen. Lapsettomilla viikoilla asutaan kuitenkin toistemme luona ja hän jatkuvasti hokee kuinka hänen kotinsa on minunkin koti. Esim sisustus- ja remonttiratkaisut ollaan tehty yhdessä ja ollessani miehen luona siivoan, pesen pyykkiä, teen pihatöitä ja mitä nyt ikinä tarvitaan.
Mies on lähdössä työmatkalle ja kun kyseessä sattuu olemaan lapseton viikko, ajattelin että kutsun pari ystävääni kylään miehen luokse viettämään iltaa. Ystävät asuvat lähistöllä ja olen muutoinkin miehen luona silloin, niin en ajatellut että asiassa olisi ongelmaa.
Mies kuitenkin sanoi, ettei tykkää ajatuksesta että tänne tulee ihmisiä, kun hän on poissa. Ehdotin sitten että ystävät tulisivat kylään silloin, kun mies on paikalla mutta sekään ei sopinut.
Olen vähän yllättynyt ja ihmeissäni. Samaan aikaan mies suunnittelee kuitenkin grilli-iltaa omille kavereilleen. Toki voin aina kutsua ystävät omaan kotiini kuten tähänkin asti, mutta se siitä tämä on sinunkin kotisi hokemasta.
Olenko pikkumainen, kun olen loukkaantunut asiasta?
Kommentit (74)
Miten ihmeessä olette jo naimisissa asti ja ekaa kertaa sun ystäviä tulossa kylään?
Jatkossa hoitaisin kyllä vaan oman kotini ja asiani. Mies hoitakoon itse omat lapsensa, terassinsa ja kotinsa.
Ihan mielenkiinnosta, miksi menitte naimisiin? Ei yhteistä osoitetta, varmasti myös avioehtokin. Eli mikä idea?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi menitte naimisiin? Ei yhteistä osoitetta, varmasti myös avioehtokin. Eli mikä idea?
Ei ole kuitenkaan yhteisiä lapsia tai kotiakaan. Ei siis syytä mennä avioon.
Sanot miehelle, että hänen on päätettävä onko se talo sinun kotisi vai ei. Joko se on tai ei ole. Ei mitään ihme välimuotoja, että joissain asioissa on ja toisissa ei.
Rehellisesti sanoen kuulostaa tosin vähän siltä, että mies on tekemässä pesäeroa sinuun. Onko sanonut mitään syytä, miksei pidä ajatuksesta että sinun kaverit tulisivat kylään?
Saako sun lapset tulla sinne miehen kotiin vai onko he aina siellä sun kodissa?
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa on.
Keksityt ongelmat ovat yleensä hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Ja selvennän vielä, että nyt on tosiaan tämän myötä selvinnyt että en voi kutsua ystäviä miehen luo edes kahville, en silloinkaan kun hän on paikalla, en koskaan. Ap
Miksi ihmeessä sä olisit ystäviäsi kutsumassa sinne? Sullahan on oma koti. Mikä vika siinä on? Mikset kutsu sinne ystäviäsi? Miten ihmeessä sulle tuli edes mieleen haluta kutsua niitä miehen kotiin? Varsinkin kun hän ei olisi edes paikalla? Tai muutoinkaan? En minäkään haluaisi ketään kotiini aikaa viettämään, kun olen poissa. Enkä sen paremmin kenenkään kaverilaumaa, jota en edes tunne, vaikka kotona olisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selvennän vielä, että nyt on tosiaan tämän myötä selvinnyt että en voi kutsua ystäviä miehen luo edes kahville, en silloinkaan kun hän on paikalla, en koskaan. Ap
Miksi ihmeessä sä olisit ystäviäsi kutsumassa sinne? Sullahan on oma koti. Mikä vika siinä on? Mikset kutsu sinne ystäviäsi? Miten ihmeessä sulle tuli edes mieleen haluta kutsua niitä miehen kotiin? Varsinkin kun hän ei olisi edes paikalla? Tai muutoinkaan? En minäkään haluaisi ketään kotiini aikaa viettämään, kun olen poissa. Enkä sen paremmin kenenkään kaverilaumaa, jota en edes tunne, vaikka kotona olisinkin.
On mainittu että miehen koti on okt. On siis oma piha jne ja varmaan enemmän tilaa muutenkin. Mä
Ymmärrän kyllä hyvin että sinne haluaa kutsua ystävänsä.
Luin vain aloituksen ja kaikki ap:n muut kommentit. Muut ohitin kevyesti.
Jos minulla olisi aviomies, kihlattu tai vakituinen seurustelukumppani ja meillä olisi erilliset kodit, en missään nimessä edes kysyisi, saisinko hänen poissaollessaan mennä hänen kotiinsa omien ystävieni kanssa.
Samoin tuntuisi hassulta mennä omien ystävieni kanssa hänen kotiinsa, vaikka hän itse olisi paikan päällä.
Tietenkin "omista ystävistä" voisi ajan mittaan tullaan yhteisiä ystäviä, mutta se on sitten eri juttu.
Ps. vauva.fi on vähän uusi asia minulle. Ymmärrän että ap tarkoittaa aina (ellei joku halua pelleillä) viestiketjun aloittajaa, mutta mistä sanoista tuo ap on lyhenne? Asiallinen, eli oikea vastaus, kiitos!
Se kuka omistaa sanoo viimeisen sanan.
Tosi helppoa.