Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Asutaan aviomieheni kanssa kahdessa eri taloudessa,

Vierailija
05.05.2022 |

meillä molemmilla on lapsia ja halutaan että heillä lyhyet koulumatkat. Sen takia ei olla muutettu yhteen. Lapsettomilla viikoilla asutaan kuitenkin toistemme luona ja hän jatkuvasti hokee kuinka hänen kotinsa on minunkin koti. Esim sisustus- ja remonttiratkaisut ollaan tehty yhdessä ja ollessani miehen luona siivoan, pesen pyykkiä, teen pihatöitä ja mitä nyt ikinä tarvitaan.

Mies on lähdössä työmatkalle ja kun kyseessä sattuu olemaan lapseton viikko, ajattelin että kutsun pari ystävääni kylään miehen luokse viettämään iltaa. Ystävät asuvat lähistöllä ja olen muutoinkin miehen luona silloin, niin en ajatellut että asiassa olisi ongelmaa.

Mies kuitenkin sanoi, ettei tykkää ajatuksesta että tänne tulee ihmisiä, kun hän on poissa. Ehdotin sitten että ystävät tulisivat kylään silloin, kun mies on paikalla mutta sekään ei sopinut.

Olen vähän yllättynyt ja ihmeissäni. Samaan aikaan mies suunnittelee kuitenkin grilli-iltaa omille kavereilleen. Toki voin aina kutsua ystävät omaan kotiini kuten tähänkin asti, mutta se siitä tämä on sinunkin kotisi hokemasta.

Olenko pikkumainen, kun olen loukkaantunut asiasta?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehen koti on sinun velvollisuutesi, mutta ei etusi. Autoitko sisustussuunnittelun lisäksi remontin teossa?

Sinuna lakkaidin osallistumasta hoitoon ja ylläpitoon, kun kerran hedelmätkään eivät kuulu sinulle.

Vierailija
22/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehen koti on sinun velvollisuutesi, mutta ei etusi. Autoitko sisustussuunnittelun lisäksi remontin teossa?

Sinuna lakkaidin osallistumasta hoitoon ja ylläpitoon, kun kerran hedelmätkään eivät kuulu sinulle.

Autoin. Olen myös hoitanut hänen lapsiaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on miehen koti. Ja jos mies ei halua sun kavereita sinne niin sinä suutut. Mitä jos mies kysyisi saako hän tuoda sun kotiin äijäporukan iltaa istumaan niin suostut?

Juu, oot aika lapsellinen. Aikuinen ymmärtäisi että okei, mies ei tykkää asiasta joten kutsunpa kaverit sitten omaan kotiini. Teini kehittää draaman tynkää ja suutahtaa.

Kuule, tottakai suostuisin jos mies haluaisi kutsua kavereitaan minun luokseni. Ei olisi mitään ongelmaa. Ap

Mutta se mies ei kutsu kavereitaan sun kotiin, oletan. Hoet tuota että mies on sanonut kotinsa olevan sunkin koti. Mutta kun se on sen miehenkin koti jonka se mies kustantaa ja jos se ei halua sun kamuja sinne niin sitten ei. Miksi sun tahtosi pitäisi mennä läpi? Miksi sun mielipide on tärkeämpi kuin miehen?

Edelleen tunnut todella lapselliselta ja kiukuttelevalta murrosikäiseltä. "En kyllä sitte enää sivoa kun en saa olla kavereiden kaa täälä", näen sieluni silmin kun olet kädet puuskassa ja alahuuli mutrulla.

Ei minun mielipiteeni ole tärkeämpi, ei ole koskaan ollut. Miksi minun pitäisi silti edelleen joustaa ja tehdä miehen luona erilaisia hommia jos hän ei jousta yhtään missään? Niinpä. Ap

Vierailija
24/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies auttanut vastavuoroisesti sinua oman talosi remontointi-, huolto- yms. asioissa?

Vierailija
25/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on miehen koti. Ja jos mies ei halua sun kavereita sinne niin sinä suutut. Mitä jos mies kysyisi saako hän tuoda sun kotiin äijäporukan iltaa istumaan niin suostut?

Juu, oot aika lapsellinen. Aikuinen ymmärtäisi että okei, mies ei tykkää asiasta joten kutsunpa kaverit sitten omaan kotiini. Teini kehittää draaman tynkää ja suutahtaa.

Kuule, tottakai suostuisin jos mies haluaisi kutsua kavereitaan minun luokseni. Ei olisi mitään ongelmaa. Ap

Mutta se mies ei kutsu kavereitaan sun kotiin, oletan. Hoet tuota että mies on sanonut kotinsa olevan sunkin koti. Mutta kun se on sen miehenkin koti jonka se mies kustantaa ja jos se ei halua sun kamuja sinne niin sitten ei. Miksi sun tahtosi pitäisi mennä läpi? Miksi sun mielipide on tärkeämpi kuin miehen?

Edelleen tunnut todella lapselliselta ja kiukuttelevalta murrosikäiseltä. "En kyllä sitte enää sivoa kun en saa olla kavereiden kaa täälä", näen sieluni silmin kun olet kädet puuskassa ja alahuuli mutrulla.

Ei minun mielipiteeni ole tärkeämpi, ei ole koskaan ollut. Miksi minun pitäisi silti edelleen joustaa ja tehdä miehen luona erilaisia hommia jos hän ei jousta yhtään missään? Niinpä. Ap

Pitäisi? Onko sinun oikeasti pitänyt tehdä siellä miehen kodissa hommia? Vai oletko tehnyt vapaaehtoisesti? Eli älä tee enää jos et halua, sehän on helppo päätös. Kumpikin hoitaa oman huushollinsa. Onko muuten mies tehnyt sun kodissa mitään?

Vierailija
26/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinut tunnistaa jälleen. Joka ikinen päivä keksit palstalle näitä satujasi ja joka ikinen kerta niiden "rytmitys" ja käyttämäsi sanamuodot paljastavat, että ne tulevat samalta ihmiseltä.

Vierailija
27/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies auttanut vastavuoroisesti sinua oman talosi remontointi-, huolto- yms. asioissa?

Minun luonani ei ole oikein mitään rempattavaa, eikä ihmeempiä huoltotöitä. Korjaa kyllä omat jälkensä mutta siinäpä se. Ollaan myös miehen luona enemmän, koska siellä on aina jotain hommaa. Omakotitalo. Ap

Vierailija
28/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinut tunnistaa jälleen. Joka ikinen päivä keksit palstalle näitä satujasi ja joka ikinen kerta niiden "rytmitys" ja käyttämäsi sanamuodot paljastavat, että ne tulevat samalta ihmiseltä.

On varmaan kaikenlaisia provoja ja tarinoita tällä palstalla, mutta nyt kyllä tunnistit väärin. Ap

Vierailija
29/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi? Onko sinun oikeasti pitänyt tehdä siellä miehen kodissa hommia? Vai oletko tehnyt vapaaehtoisesti? Eli älä tee enää jos et halua, sehän on helppo päätös. Kumpikin hoitaa oman huushollinsa. Onko muuten mies tehnyt sun kodissa mitään?

Nythän se tästä eteenpäin onkin helppo päätös. Veikkaan vaan, että mies suuttuu tajutessaan asian. Jonkinlainen kriisi varmaan tulossa. Ap

Vierailija
30/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap jättäisit sen miehen kodin puunaamisen ja huollon tekemättä, kun ei se sinun kotisi ole ja pidät bileet omassa kodissasi.

Tämä.

Vierailija
31/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. En oikein tiedä mitä ajattelisin puolisosta kenen kotiin ystäväni eivät ole tervetulleita, riippumatta siitä oliko hän kotona vai ei.

Samaa mieltä.

Vierailija
32/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haluaisitko miehen vieraita sinun kotiisi, kun et ole paikalla? Meillä on myös kahden kodin -systeemi ja se on mielestäni aivan unelma. En halua ehkä koskaan muuttaa yhteen. Tässä on mahdollisuus yhteiseen asumiseen, omaan aikaan ja vaihtelua tulee, kun asutaan kahta kotia, tilaakin on enemmän. Se ollaan sovittu, että kumpikin vastaa omasta kodistaan ja myös huolehtii ruuanlaitot ja siivoukset omassa kodissaan riippuen siitä kumman luona ollaan eli meidän ei myöskään tarvitse vääntää kotitöistä ja vastuista, ne ovat puoleksi jaettu automaattisesti. Olemme noin puolet ja puolet toistemme luona.

Vierailija
33/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ymmärrän reaktiosi jos mies on kutsunut porukkaa sinun asunnollesi ja ovat siellä viettäneet useasti iltaa olit paikalla tai et.

Tai no, ehkä muutenkin. Jos mies hokee että minun koti on sinun koti mutta et saa viettää siellä aikaa kaveriesi kanssa, kuulostaa tuo ukko tyhjänpuhujalta.

En ehkä ihan niin hanakasti enää auttaisi miestä kunnostamaan omaa kotiaan, en ainakaan hetkeen. Sanoisin että eihän tämä mikään minun kotini ole.

Vierailija
34/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä sitten tekeisi mitään huoltoa ja siivousta tms siellä miehen luona myöskään. tehköön itse. Hoidat vaan oman kotisi.

Vierailija
35/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole ok. Lopeta käynnit siellä. Maailmassa on reiluja ja rikkaita miehiä rajattomasti. M48

Vierailija
36/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totea terassikalusteista ja muista että ei ole mun koti ja jätä itsekseen tekemään ja hoida vaan omaa kotia kerran ei saa kuitenkaan kotina pitää sitä miehen asuntoa.

Vierailija
37/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielipidettä.Kukin elää ja asuu omien tarpeiden mukaan!Avo mies hänetä tule vasta kun asutte saman katon alla. Muutenhan mies ystävän olisi avomies?Sillä asumme eri osite tahdostani sama kaupungin osa. 10 minutin kävelymatkan päässä toisistamme että on hajurako!

Mitä ihmettä selität??

Vierailija
38/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän se tästä eteenpäin onkin helppo päätös. Veikkaan vaan, että mies suuttuu tajutessaan asian. Jonkinlainen kriisi varmaan tulossa. Ap

Et vastannut että onko sun pitänyt tehdä miehen kodissa hommia. Jos olet vapaaehtoisesti auttanut niin eihän se miehen "vika" ole. Hienoa tietysti että olet auttanut mutta kyllä sun täytyisi käsittää että se on silti miehen koti ja vaikka antaa sulle luvan vapaasti siellä olla niin silti, se on miehen talo ja mies päättää kuinka siellä ollaan ja toimitaan. Miksi et vain vie niitä kavereita omaan kotiisi ja sillä hyvä. Miksi sun pitää niitä kamuja juuri miehen kotiin saada?

Vierailija
39/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa sinä tutkimasta rytmityksiä ja sanamuotoja.

Vierailija
40/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä kerran on erilliset, omat taloudet, niin mies selvästi haluaa pitää siitä kiinni, ja se on ihan oikein. Vieraanvaraisuuden osoittaminen sanomalla "ole kuin kotonasi", ei tarkoita suinkaan sitä, että todella voisit käyttäytyä kuin kotonasi, koska koti on kuitenkin miehesi, ei sinun, vaikka siellä vietätkin aikaa. Asiaa ei minusta muuta se, että olette naimisissa.

Jokaisella on oikeus pitää kiinni omasta tilastaan ja ylläpitää sitä asetelmaa, josta ollaan yhdessä sovittu. Teidän tapauksessanne erilliset taloudet. .

Tapasi hivuttaa itseäsi pikkuhiljaa toisen tontille ei ole ok. Toimit sopimaanne vastaan tehdessäsi noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi