Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Asutaan aviomieheni kanssa kahdessa eri taloudessa,

Vierailija
05.05.2022 |

meillä molemmilla on lapsia ja halutaan että heillä lyhyet koulumatkat. Sen takia ei olla muutettu yhteen. Lapsettomilla viikoilla asutaan kuitenkin toistemme luona ja hän jatkuvasti hokee kuinka hänen kotinsa on minunkin koti. Esim sisustus- ja remonttiratkaisut ollaan tehty yhdessä ja ollessani miehen luona siivoan, pesen pyykkiä, teen pihatöitä ja mitä nyt ikinä tarvitaan.

Mies on lähdössä työmatkalle ja kun kyseessä sattuu olemaan lapseton viikko, ajattelin että kutsun pari ystävääni kylään miehen luokse viettämään iltaa. Ystävät asuvat lähistöllä ja olen muutoinkin miehen luona silloin, niin en ajatellut että asiassa olisi ongelmaa.

Mies kuitenkin sanoi, ettei tykkää ajatuksesta että tänne tulee ihmisiä, kun hän on poissa. Ehdotin sitten että ystävät tulisivat kylään silloin, kun mies on paikalla mutta sekään ei sopinut.

Olen vähän yllättynyt ja ihmeissäni. Samaan aikaan mies suunnittelee kuitenkin grilli-iltaa omille kavereilleen. Toki voin aina kutsua ystävät omaan kotiini kuten tähänkin asti, mutta se siitä tämä on sinunkin kotisi hokemasta.

Olenko pikkumainen, kun olen loukkaantunut asiasta?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole selkeämpää, että omat kaverit kutsutaan niihin omiin koteihin silloin kun ei ole yhteinen ilta tiedossa? Yhteiset kaverit voi kutsua sinne isompaan taloon jos kerran miehen luona enemmän aikaa vietätte, tai jos sinun kavereiden tarkoituksena olisi tulla tapaamaan nimenomaan miestäsi. Asun itsekin kumppanini kanssa erillään ja en tykkäisi jos mies kutsuisi kaverinsa tänne minun luokse niin, etten ole itse osa suunnitelmaa. Hän voi nähdä heitä kotonaan, sitä varten meillä omat kodit on ettei tällaisista tarvitse murehtia. AP kehotan sinua ottamaan rennommin siellä miehellä eli älä auta liikaa, jos vaarana on katkeroitua. Auta vain sen verran, mitä auttaisit vaikka koti olisi 100% miehen. Varsinkin jos tiedät että ei mies tee samaa sinun kodissasi. Nyt hän hyötyy sinun avustasi mutta oikeasti kotinsa on hänen, ei yhtä yhteinen kuin toivoisit. Jos haluat 50% 50% työt ja edut niin sitten teidän kannattaisi muuttaa yhteen. Kaikessa on vapauden lisäksi vastuu.

Vierailija
42/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on miehen koti. Ja jos mies ei halua sun kavereita sinne niin sinä suutut. Mitä jos mies kysyisi saako hän tuoda sun kotiin äijäporukan iltaa istumaan niin suostut?

Juu, oot aika lapsellinen. Aikuinen ymmärtäisi että okei, mies ei tykkää asiasta joten kutsunpa kaverit sitten omaan kotiini. Teini kehittää draaman tynkää ja suutahtaa.

Kuule, tottakai suostuisin jos mies haluaisi kutsua kavereitaan minun luokseni. Ei olisi mitään ongelmaa. Ap

Mutta se mies ei kutsu kavereitaan sun kotiin, oletan. Hoet tuota että mies on sanonut kotinsa olevan sunkin koti. Mutta kun se on sen miehenkin koti jonka se mies kustantaa ja jos se ei halua sun kamuja sinne niin sitten ei. Miksi sun tahtosi pitäisi mennä läpi? Miksi sun mielipide on tärkeämpi kuin miehen?

Edelleen tunnut todella lapselliselta ja kiukuttelevalta murrosikäiseltä. "En kyllä sitte enää sivoa kun en saa olla kavereiden kaa täälä", näen sieluni silmin kun olet kädet puuskassa ja alahuuli mutrulla.

Ei minun mielipiteeni ole tärkeämpi, ei ole koskaan ollut. Miksi minun pitäisi silti edelleen joustaa ja tehdä miehen luona erilaisia hommia jos hän ei jousta yhtään missään? Niinpä. Ap

Pitäisi? Onko sinun oikeasti pitänyt tehdä siellä miehen kodissa hommia? Vai oletko tehnyt vapaaehtoisesti? Eli älä tee enää jos et halua, sehän on helppo päätös. Kumpikin hoitaa oman huushollinsa. Onko muuten mies tehnyt sun kodissa mitään?

Nythän se tästä eteenpäin onkin helppo päätös. Veikkaan vaan, että mies suuttuu tajutessaan asian. Jonkinlainen kriisi varmaan tulossa. Ap

Et vastannut että onko sun pitänyt tehdä miehen kodissa hommia. Jos olet vapaaehtoisesti auttanut niin eihän se miehen "vika" ole. Hienoa tietysti että olet auttanut mutta kyllä sun täytyisi käsittää että se on silti miehen koti ja vaikka antaa sulle luvan vapaasti siellä olla niin silti, se on miehen talo ja mies päättää kuinka siellä ollaan ja toimitaan. Miksi et vain vie niitä kavereita omaan kotiisi ja sillä hyvä. Miksi sun pitää niitä kamuja juuri miehen kotiin saada?

Jos ollaan naimisissa niin kyllä se silloin on myös apn koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole selkeämpää, että omat kaverit kutsutaan niihin omiin koteihin silloin kun ei ole yhteinen ilta tiedossa? Yhteiset kaverit voi kutsua sinne isompaan taloon jos kerran miehen luona enemmän aikaa vietätte, tai jos sinun kavereiden tarkoituksena olisi tulla tapaamaan nimenomaan miestäsi. Asun itsekin kumppanini kanssa erillään ja en tykkäisi jos mies kutsuisi kaverinsa tänne minun luokse niin, etten ole itse osa suunnitelmaa. Hän voi nähdä heitä kotonaan, sitä varten meillä omat kodit on ettei tällaisista tarvitse murehtia. AP kehotan sinua ottamaan rennommin siellä miehellä eli älä auta liikaa, jos vaarana on katkeroitua. Auta vain sen verran, mitä auttaisit vaikka koti olisi 100% miehen. Varsinkin jos tiedät että ei mies tee samaa sinun kodissasi. Nyt hän hyötyy sinun avustasi mutta oikeasti kotinsa on hänen, ei yhtä yhteinen kuin toivoisit. Jos haluat 50% 50% työt ja edut niin sitten teidän kannattaisi muuttaa yhteen. Kaikessa on vapauden lisäksi vastuu.

Oletko kumppanisi kanssa naimisissa niin kuin ap?

Vierailija
44/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki olla naimisissa jos miehen koti on vaan miehen mutta naisen koti on molempien? Eikö niiden kotien pitäisi olla yhteisiä jos ollaan naimisissakin?

Vierailija
45/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies halua tavata ystäviäsi?

Vierailija
46/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu miehen kanssa kimpassa 8 vuotta ja asutaan omissa kodeissamme eikä olla edes naimisissa, mutta sain järjestää hänen luona ystäville grillibileet.

Vierailija
47/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmaan pienempi kerrostaloasunto ja miehellä omakotitalo. Enemmän tilaa, piha ja terassi.

Mies todennäköisesti haluaa pitää oman omaisuutensa selvästi erillään. Olet vierailulla oleva naisystävä. Jos olette olleet yhdessä vasta vuoden pari, ymmärrettävää.

Vähän kurjaa, mutta teidän elämäntilanteessanne erilaisten rajojen keskusteleminen ja hyväksyminen on luultavasti hyvä idea muutenkin. Se ei tule enää olemaan sama kuin nuorena.

Vierailija
48/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi edes mennyt naimisiin jos asuttaisiin vielä erillään. Enkä kyllä olettaisi, että voisin pitää illanistujaiset miehen kodissa kun mies ei ole paikalla.

Vierailija
49/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun hetkinen, oletteko tosiaan naimisissa?? Sitten tuo kyllä outoa.

Edellinen

Vierailija
50/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on miehen koti. Ja jos mies ei halua sun kavereita sinne niin sinä suutut. Mitä jos mies kysyisi saako hän tuoda sun kotiin äijäporukan iltaa istumaan niin suostut?

Juu, oot aika lapsellinen. Aikuinen ymmärtäisi että okei, mies ei tykkää asiasta joten kutsunpa kaverit sitten omaan kotiini. Teini kehittää draaman tynkää ja suutahtaa.

Kuule, tottakai suostuisin jos mies haluaisi kutsua kavereitaan minun luokseni. Ei olisi mitään ongelmaa. Ap

Mutta se mies ei kutsu kavereitaan sun kotiin, oletan. Hoet tuota että mies on sanonut kotinsa olevan sunkin koti. Mutta kun se on sen miehenkin koti jonka se mies kustantaa ja jos se ei halua sun kamuja sinne niin sitten ei. Miksi sun tahtosi pitäisi mennä läpi? Miksi sun mielipide on tärkeämpi kuin miehen?

Edelleen tunnut todella lapselliselta ja kiukuttelevalta murrosikäiseltä. "En kyllä sitte enää sivoa kun en saa olla kavereiden kaa täälä", näen sieluni silmin kun olet kädet puuskassa ja alahuuli mutrulla.

Ei minun mielipiteeni ole tärkeämpi, ei ole koskaan ollut. Miksi minun pitäisi silti edelleen joustaa ja tehdä miehen luona erilaisia hommia jos hän ei jousta yhtään missään? Niinpä. Ap

Pitäisi? Onko sinun oikeasti pitänyt tehdä siellä miehen kodissa hommia? Vai oletko tehnyt vapaaehtoisesti? Eli älä tee enää jos et halua, sehän on helppo päätös. Kumpikin hoitaa oman huushollinsa. Onko muuten mies tehnyt sun kodissa mitään?

Nythän se tästä eteenpäin onkin helppo päätös. Veikkaan vaan, että mies suuttuu tajutessaan asian. Jonkinlainen kriisi varmaan tulossa. Ap

Et vastannut että onko sun pitänyt tehdä miehen kodissa hommia. Jos olet vapaaehtoisesti auttanut niin eihän se miehen "vika" ole. Hienoa tietysti että olet auttanut mutta kyllä sun täytyisi käsittää että se on silti miehen koti ja vaikka antaa sulle luvan vapaasti siellä olla niin silti, se on miehen talo ja mies päättää kuinka siellä ollaan ja toimitaan. Miksi et vain vie niitä kavereita omaan kotiisi ja sillä hyvä. Miksi sun pitää niitä kamuja juuri miehen kotiin saada?

Eli ap:n koti on myös sitten miehen koti? Pösilö, jos molemmilla on omat asunnot jotka on itse ostanut/maksaa vuokraa niin silloin se ei todellakaan ole yhteinen vaan sen jonka nimissä asunto on.

Vierailija
51/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on keksitty, mutta leikitään mukana. Mies ei luota sinuun ja varsinkaan ystäviisi. Se on ihan sinun oma vika. Miehen omaisuus ja tavarat ovat hänen ja hän saa määrätä niiden käytöstä ilman muiden mutinoita tästäkin eteenpäin.

Vierailija
52/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap:n koti on myös sitten miehen koti? Pösilö, jos molemmilla on omat asunnot jotka on itse ostanut/maksaa vuokraa niin silloin se ei todellakaan ole yhteinen vaan sen jonka nimissä asunto on.

Aviopuolisot käy vieraana toistensa kodeissa? Ja mieshän on sanonut sen olevan naisen koti ja vaatii siivoamaan ja auttamaan kotitöissä siellä.

Vierailija
53/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki jos ollaan naimisissa.

Vierailija
54/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on keksitty, mutta leikitään mukana. Mies ei luota sinuun ja varsinkaan ystäviisi. Se on ihan sinun oma vika. Miehen omaisuus ja tavarat ovat hänen ja hän saa määrätä niiden käytöstä ilman muiden mutinoita tästäkin eteenpäin.

Sitten olisi kyllä avioeron paikka jos ei luottoa löydy tuon vertaa.

Vierailija
55/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaan pienempi kerrostaloasunto ja miehellä omakotitalo. Enemmän tilaa, piha ja terassi.

Mies todennäköisesti haluaa pitää oman omaisuutensa selvästi erillään. Olet vierailulla oleva naisystävä. Jos olette olleet yhdessä vasta vuoden pari, ymmärrettävää.

Vähän kurjaa, mutta teidän elämäntilanteessanne erilaisten rajojen keskusteleminen ja hyväksyminen on luultavasti hyvä idea muutenkin. Se ei tule enää olemaan sama kuin nuorena.

Avioliitto on juridinen taloudellinen liitto. Typerää mieheltä mennä naimisiin jos on tuota mieltä että aviopuoliso on vaan naisystävä vierailulla eikä vaimo.

Vierailija
56/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis halunnut vaimoa vaan sisäkön. Johon ei edes luota. Ottaisin avioeron.

Vierailija
57/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja selvennän vielä, että nyt on tosiaan tämän myötä selvinnyt että en voi kutsua ystäviä miehen luo edes kahville, en silloinkaan kun hän on paikalla, en koskaan. Ap

No seuraavan kerran kun ehdottaa kämppänsä puunaamista, niin toteat ettei tämä ollutkaan sun kotisi ja puunaat jatkossa vaan sitä omaa kämppääsi. Mies noukkii nyt rusinat pullasta ja vain sinä voit laittaa sille stopin.

Vierailija
58/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisot käy vieraana toistensa kodeissa? Ja mieshän on sanonut sen olevan naisen koti ja vaatii siivoamaan ja auttamaan kotitöissä siellä.

Näytä mulle kohta jossa ap sanoo miehen vaatineen siivousta ja auttamista kotitöissä.

Vierailija
59/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan samankaltaisessa tilanteessa oman mieheni kanssa. Kun muutimme yhteen, hän halusi nimenomaan, että minä muutan hänen luokse hänen omistusasuntoon. Sain alkuun kuulla myös paljon tuota tämä on sinunkin kotisi vakuuttelua, mutta ajan myötä tuli kyllä selväksi, että se päti vain silloin ja niissä asioissa, kun miehelle itselleen sopi. Vaikka mies olikin asuntonsa omistaja ja ymmärrän että siten myös viimeinen päätösvalta oli hänellä, mies olisi voinut käyttää tätä valtaa oikeudenmukaisemmin. Kukaan ei jaksa pidemmän päälle sellaista, että asuu asunnossa, jota yhtä aikaa kehotetaan pitämään mutta kuitenkaan ei saa pitää omana kotinaan, ja on vain oltava asunnon omistajan kulloistenkin (ja omalla kohdallani vaihtelevien) mieltymysten armoilla.

Sinullahan toki ei ole näin isoa ongelmaa kun asutte erillään, mutta ymmärrän hyvin tuon epäreilun ristiriidan, että mies yhtä aikaa odottaa sinun näkevän hänen talonsa sinun kotinasi (koska ajatus miellyttää häntä, ja koska autat talon huoltamisessa), mutta samaan aikaan et kuitenkaan saa tehdä siellä asioita, joita omassa kodissa pitäisi voida tehdä (koska ne eivät miellytä häntä).

Meillä asia ratkesi ostamalla yhteinen asunto. Edelleen joudun joskus muistuttamaan miehelle, että minullakin on nyt sananvaltaa kotiin liittyvissä asioissa, eikä hän voi enää päsmäröidä vain oman tahtonsa mukaan. Mutta nyt puntit on vakaammin tasan ja saman katon alla asuminen on mukavampaa.

Saavatko miehesi lapset kutsua kavereita kylään?

Vierailija
60/74 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et huolla niitä kalusteita etkä tee mitään muitakaan taloushommia niin kauan kuin se ei ole sinun kotisi. Hoidatte molemmat omat tonttinne ja sillä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän