Toisen ketjun innoittamana: Oletteko Jouluna toisten ostamien lahjojen varassa?
Meillä on aina ostettu kaikki haluamat itse ja kaikki mikä tulee muilta on ikäänkuin plussaa, mutta jos ei tulisi niin mitään se ei haittaisi.
Miten te muut ajattelette joulusta ja lahjoista?
Kommentit (14)
Muut lahjat lapsille tulevat sitten muualta. Minusta ihanteellinen määrä lahjoja per lapsi on siinä kymmenen pinnassa. Tulee jo lapselle tunne, että tosiaan saa paljon, mutta ei kuitenkaan vielä hukuta tavaraan ja yksittäisten lahjojen merkitys ei katoa. Emme kuitenkaan yleensä sitten osta joululahjoiksi mitään ns. pakollista ja muutenkin hankittavaa vaan ainoastaan niitä kivoja juttuja. Toisillemme ostamme mieheni kanssa pari lahjaa.
Omat vanhenpani uskovat, että lapsille ei pidä antaa lahjoja. Minä en saa mitään paitsi anopilta. Miehelle ostan taas sitten jotain.
Jos muualta tulee jotakin niin se on OK, mutta sen varaan emme laske. Niissä on aina joukossa jotain vähemmän sopivaakin.
En nimittäin aluksi tajunnut kysymystä. Siis miten niin olla lahjojen varassa? Mihin lahjoja tarvitaan?
Me yritämme sanoa kaikille että älkää ostako lahjoja tai jos ostatte niin ei leluja. Viime jouluna onnistuttiin niin, että lapset saivat yhden lelun per lapsi. Lisäksi kirjoja, vaatteita, levyjä yms. No nelivuotias sai lelunsa eli kassakoneen lisäksi myös rihkamakoruja ja palapelin, jotka nekin voi ehkä laskea leluiksi.
Mutta sulla taitaa tosiaan olla vanhemmat lapset kuin meillä.
vaan ostetaan ne mieluisimmat 1-3 lahjaa lapsille ja jos jotain muuta saavat lisäksi niin se on vain extraa!
T. ap: lapset ovat 2-10:n vuoden väliltä
meillä lapset saa max. 5 lahjaa yhteensä. Meiltä sen kalleimman ja numero1 toiveen,mummit&papat antaa ne 2 muuta lahjaa ja sedät vielä 2.
Joitain pieniä lisälahjoja saattaa tulla lasten kavereilta tai muuta vastaavaa. Kummit ei ole meillä lahjakoneita.
Montako o:ta sait kun pääsit viisastelemaan? ; )
-ap joka ei vaan aina jaksa näitä besserwisser ja osaan kirjoittaa ja olen myös aika v***upää- ihmisiä. Menikö oikein?
Emme ole toisten lahjojen varassa, mutta itsekään emme osta kahta lahjaa enempää per lapsi. Kyllä se joulumieli tulee ilman tavararöykkiötä.