Muutettiin äsken ja naapuri tuli jo komentamaan lapsia pysymään omalla pihalla
Lapset juoksivat innoissaan uuden kodin pihaa ympäri, eivät erottaneet tontin rajoja ja olivat astuneet myös naapurin nurmelle (tonttien välillä pelkkää nurmea ilman selviä rajamerkkejä). Naapuri oli seurannut ikkunasta ja tuli jonkun ajan päästä sanomaan että pysykää lapset omalla pihallanne vaan. Täytyy varmaan ensi töikseen alkaa aitaa rakentamaan, ihmettelen vain miksei rajastaan tarkka naapuri ole jo aitaa pystyttänyt. Lupaava alku siis naapurisuhteelle 👍🏻 pelottaa vähän että tätäkö se nyt on, ei tiedetä naapurista millainen on ollu edellisille asukkaille.
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rivarin päätyhuoneisto, se kadunpuoleinen. Viereiseen, keskimmäiseen pihaan aita, mutta aidassa pieni kulkuaukko esim. puutarhakalusteiden ja ruohonleikkurin viemistä varten. Tämä o.k. kun tapahtuu vain keväisin ja syksyisin.
Mutta ne muksut! Juoksivat jatkuvasti edestakaisin, omalla terassilla ei saanut rauhassa istua :(
Otimme koiran ja aitasimme pihan verkkoaidalla, mullitimme ja kylvimme ruohonsiemeniä kakaroiden juoksemalle polulle...
Sitten tuli: voi, voi, kun lapset eivät siitä nyt pääse.
En ohjeistanut, vaikka mieli tekikin: Juu, ei pääse enää, teillä on etuovikin, mistä kulkea. Lelut voi laittaa muovikassiin ja kuljettaa etuoven kautta, kun menette leikkikentän hiekkalaatikolle.
Ihan autollekin voi kulkea etuoven kautta, ei niin, että pistäätte kakarat pihalle ja huudatte autokatoksesta: nyt lähdetään.
Rivareista vielä, joissain koko takapiha ei kuulu huoneiston hallintaan, ainoastaan laatoitettu tai puinen terassialua. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei yksityisyyttä pitäisi kunnioittaa ja pitää as.oy:n nurmialuetta yleisenä läpikulku- tai leikkipaikkana.
Ap:n naapuri teki aivan oikein kun teki pelisäännöt heti selväksi, eikä minusta sanonut edes pahasti. Turha vetää hernettä nenään.
Rivitaloissa takapiha on onneksi usein aidattu niin, että aika selkeät rajat ovat. Mua ei haittaa, jos naapurin lapset kulkevat yleisellä nurmialueella. Ja kyllä heillä siihen mielestäni asukkaina oikeus on. Jos terassille änkeisivät, niin voisi harmittaa. Meillä on onneksi niin fiksut lapset naapurissa, etteivät tule takapihalle tai pällistele sisälle.
Kun se yleinen nurmialue alkaa terassin reunasta. Niin sinua ei haittaisi ottaa aurinkoa terassillasi, kun naapurin kakarat juoksee eestaas kahden metrin päässä?
Ja selfie postaukseen tässä härnään naapuria.
Naapuriparka.
Täytyy olla järkyttävä älämölö, jos suomalainen kerää itsensä ja menee puhumaan naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Onni on hyvät naapurit! Meillä ei ole naapurin kanssa raja-aitaa. Lapset saavat käydä syömässä naapurien pensaista marjoja ym. Omenoihin eivät ole saaneet lupaa koskea, koska silloin häviäisi jännitys omenavarkaisiin menosta, ja tämä siis meidän naapurimme sanomana =)
Toki autamme naapuriamme sitten "vastapalveluksena " asiassa kuin asiassa, jos vaan voimme!
Samalla hinnalla käyttöoikeus naapureiden pihoihin puutarhoineen. Onnittelut.
Lapset ovat lapsia, mutta kissat ja koirat ärsyrttää enemmän. Ne ovat vain hyödyttömiä elukoita.
täällä naapuri antaa lastensa mm heittää hiekkaa toisten autojen päälle ja "pestä" sitä vesipyssyllä pois ja autojen vierestä juoksentelu parkkipaikalla niin että autojen kyljissä on naarmut, on naapurin akan mielestä ihan ok. Samoin autojen hakkaaminen kepillä.
Siis kaikkien muiden paitsi oman auton, tietysti.
Tännehän on tullut kommenttia! Oon samaa mieltä ehdottomasti, että naapurin pihalle ei mennä, en halua minäkään, että kukaan tulee meidän pihalle. Tämä rajanylityksestä syntynyt tarve tulla heti sanomaan kuitenkin ihmetyttää, luuleekohan naapuri että se tulee tavaksi. Ei tule, lapsia on ohjattu rajoista nyt ja rajalle on kannettu kivikasa. Naapuri ei ole kuitenkaan moikannut meitä ohikulkiessaan, katsoo vain pois päin. On jo nyt meille vihaisen oloinen. Ei todella tee mieli mennä ovelle esittäytymään. Itse sitä paitsi ajattelen, että naapurit voisi tulla meidän ovelle toivottamaan tervetulleeksi naapurustoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pari vilkasta lasta, pitäisi olla silmät takaraivossakin niiden kanssa. Muuttotohinassa ei ehtinyt koko ajan komentaa niin olivat osuneet naapurin nurmikkoon. Näyttivät vielä missä asti kävivät, ja se oli noin puoli metriä naapurin puolella. Edellisessä kodissa jouduimme samaan tilanteeseen, se oli rivitalo ja nyt omakotitalo. Huokaisin syvään, että ei auta kuin jatkaa toistoa toistoa toistoa, vaikka nyt on iso tontti missä juosta, voi silti tulla samanlaisia ongelmia. Lapsilta se tontin raja varmasti häipyy mielestä kun ovat leikin huumassa ja esim juoksevat toisiaan takaa. Tarvisi varmaan järeän aidan, jotain konkreettista mikä pysäyttää liikkeen. Ap
Vilkas = kasvattamaton? Tai lääkitsemätön.
Vierailija kirjoitti:
Tännehän on tullut kommenttia! Oon samaa mieltä ehdottomasti, että naapurin pihalle ei mennä, en halua minäkään, että kukaan tulee meidän pihalle. Tämä rajanylityksestä syntynyt tarve tulla heti sanomaan kuitenkin ihmetyttää, luuleekohan naapuri että se tulee tavaksi. Ei tule, lapsia on ohjattu rajoista nyt ja rajalle on kannettu kivikasa. Naapuri ei ole kuitenkaan moikannut meitä ohikulkiessaan, katsoo vain pois päin. On jo nyt meille vihaisen oloinen. Ei todella tee mieli mennä ovelle esittäytymään. Itse sitä paitsi ajattelen, että naapurit voisi tulla meidän ovelle toivottamaan tervetulleeksi naapurustoon.
Ap
Kaikki eivät ole ihastuneita riekkuvaan lapsiperheeeen. Ja miksi ihmeessä pitäisi käydä jonkun ovella toivottelemassa yhtään mitään. Ihme kuplassa sinäkin asut.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ongelma on se, että jos ei heti puutu, osa kuvittelee sen olevan ihan ok. Ja lopulta tilanne vain pahenee. Leikkialue muuttaa naapurin pihalle.
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anna sen naapurin nyt vaan olla ja huolehdi vain omista asioistasi. Me muutettiin omakotitaloon juuri siksi, ettei tarvitse olla sen kummemmin tekemisissä naapureitten kanssa ja sitä varmaan sunkin naapuris toivoo.
Edelleen paras neuvo:
1. Ole hiljaa äläkä muutenkaan häiritse naapureita.
2. Alä mene naapurin alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani lapsi meillä oli samanlainen tilanne, mutta niin, että pallomme meni naapurin puolelle. Naapurin rouva oli pihassaan ja takavarikoi pallon, vei sen ulkovarastoonsa. Kerroimme äidille asiasta. Hän meni naapurin rouvan juttusille palloa hakemaan. Tästä tuli vuosien mittainen kärhämä. Pienestäkin asiasta tämä rouva huuteli (näkymättömän) rajan yli.
Tiedätkös, millainen kärhämä syntyy, kun pallo sattuu menemään auton kylkeen? Tiedätkös, että sellaisen jäljen korjaaminen maksaa helposti kaksi tonnia? Tiedätkös, että lapset harvoin jäävät ilmoittautumaan syyllisiksi, kun potkivat pallonsa auton kylkeen? Tiedätkös, miten paljon ottaa pannuun joutua maksamaan joko itse tai vakuutuksistaan sitten oman auton maalauttamista naapurien &%€&/## kakaroiden takia?
Niin, autohan se on monelle se epäjumala ja tärkeämpi kuin ihmiset.
Onneksi sulle ihmiset on niin paljon materiaa tärkeämpiä, että makselet mielelläsi isoja korvauskuluja naapureiden autoista ja muusta omaisuudesta, jotka sinä tai lapsesi on rikkonut/hukannut/sotkenut
Kappas kun en ole koskaan joutunut korvauksia maksamaan ja lapsenikin ovat osanneet silloin aikanaan varoa naapureiden omaisuutta. Sen sijaan meillä oli iso tontti ja sille sai muutkin astua jalallaan kuin me itse. Sinun täytyy asua jossain slummissa, jos siellä rikotaan ja sotketaan toisten autoja ja ollaan noin äreitä.
Naapuri ei tullut ovelle asiallisesti ohjeistamaan, vaan huusi ohimennessään tieltä. Siksi jäi paha maku suuhun. Ja rauhassa mekin haluamme olla, siksi muutimme omakotitaloon ja aika syrjäiselle seudulle lisäksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikki eivät ole ihastuneita riekkuvaan lapsiperheeeen. Ja miksi ihmeessä pitäisi käydä jonkun ovella toivottelemassa yhtään mitään. Ihme kuplassa sinäkin asut.
Se on naapurin ongelma jos ei lapsista pidä. Meillä on täysi oikeus asua missä haluamme, ja rakastamme lapsiamme. On lapsilla silti rajat rakkauden lisäksi, ei ne mitään hunsvotteja huutajia ole. Ja ei emme odota naapurien tulevan toivottamaan tervetulleeksi, vastasin vain muutamaan kommenttiin jossa meitä kehotettiin menemään naapurin ovelle lakki kourassa esittäytymään. Ap
Onhan se nyt kauheeta, jos pienet jalat on käyneet naapurin tontilla ja ihan puolen metrin verran, kyllä ei voi kuin ihmetellä tämmöisestä valittajan ajatusmaailmaa. Pienisieluinen kyylä? Mitähän jos tämmöinen henkilö asuisi kerros tai rivitalossa, valitus olisi varmaan joka asiasta ja jatkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se on naapurin ongelma jos ei lapsista pidä. Meillä on täysi oikeus asua missä haluamme, ja rakastamme lapsiamme. On lapsilla silti rajat rakkauden lisäksi, ei ne mitään hunsvotteja huutajia ole. Ja ei emme odota naapurien tulevan toivottamaan tervetulleeksi, vastasin vain muutamaan kommenttiin jossa meitä kehotettiin menemään naapurin ovelle lakki kourassa esittäytymään. Ap
Moni nykyään niin vieraantunut elämästä ettei muista myös itse olleensa lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Naapuri ei ehkä ole innoissaan siitä, että naapuriin muuttaa lapsiperhe. Lapsiperheet kun yleensä ovat kotirauhan kannalta haittatekijä. Lisäksi ongelmatilanteissa lapsiperheet tuppaavat olemaan hankalia. Heillä on usein omasta mielestään omituisia oikeuksia mesota ja häiritä muita vaan siksi, että ovat tehneet lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pari vilkasta lasta, pitäisi olla silmät takaraivossakin niiden kanssa. Muuttotohinassa ei ehtinyt koko ajan komentaa niin olivat osuneet naapurin nurmikkoon. Näyttivät vielä missä asti kävivät, ja se oli noin puoli metriä naapurin puolella. Edellisessä kodissa jouduimme samaan tilanteeseen, se oli rivitalo ja nyt omakotitalo. Huokaisin syvään, että ei auta kuin jatkaa toistoa toistoa toistoa, vaikka nyt on iso tontti missä juosta, voi silti tulla samanlaisia ongelmia. Lapsilta se tontin raja varmasti häipyy mielestä kun ovat leikin huumassa ja esim juoksevat toisiaan takaa. Tarvisi varmaan järeän aidan, jotain konkreettista mikä pysäyttää liikkeen. Ap
Vilkas = kasvattamaton? Tai lääkitsemätön.
No nyt! Ei kun rauhottavia vaan lapsille syöttämään tai alistamaan heidät hiljaiseksi nyhveröiksi, siinäpä sinun ihannelapsesi. Olet kyllä tyhmä.
On ne lapset kyllä sitten pahoja. Voi että.
Jos suomalaiset saisivat päättää niin kaikki ihmiset pitäisi korvata koirilla ja moottoripyörillä.